Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari odstartuje na měkké a Mercedes na tvrdé směsi

Ferrari odstartuje na měkké a Mercedes na tvrdé směsi

VC Ruska – pneumatiky pro závod

Charles Leclerc počtvrté za sebou nenašel v kvalifikaci soupeře a také do VC Ruska odstartuje z první pozice. Do závodu vyrazí na měkké sadě pneumatik, zatímco druhý Lewis Hamilton na střední.

Mladý jezdec Ferrari používal měkkou směs po celou druhou i třetí část kvalifikace. Pouze jezdci Mercedesu dosáhli v Q2 nejlepšího času na pneumatikách střední tvrdosti. Díky tomu je jisté, že největší favorité budou volit odlišné strategie.

Podle odborníků Pirelli by měla být nejvýhodnější variantou jedna zastávka. V případě startu na měkké směsi v 15. až 19. kole, na střední ve 14. až 22. kole. V obou případech by se přezouvalo na tvrdou směs. Jen o něco pomalejší by mohla být výměna z měkké na střední ve 22. až 26. kole.

Charles Leclerc převzal cenu za pole position od Roberta Švarcmana, čerstvého šampiona F3 a jezdce akademie Ferrari

Další možností jsou dvě zastávky. Nejprve z měkké na měkkou v 16. až 18. kole a potom z měkké na střední po dalších 16 až 18 kolech. Jak je vidět, cest k vítězství může vést v Soči víc.

Počátky velké strategické bitvy byly k vidění už v kvalifikaci. Tempo bylo o něco rychlejší než v loňském roce, a to i přes o stupeň tvrdší směs pneumatik. Protože je opotřebení pneumatik velmi nízké, nemělo by hrát žádnou roli taktizování s načasováním zastávky.

Čeká nás zajímavá strategická bitva. Noční déšť vrátil vlastnosti povrchu o trochu zpátky. Pokud ze soboty na neděli znovu zaprší, jedna zastávka bude jasnou cestou kupředu. Pravděpodobně však uvidíme víc taktických variant. Soči bohužel není jednoduchý okruh na předjíždění, takže to bude velký boj nejen na trati, ale i v boxech,“ očekává Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.

Nejvíc kol na tvrdé sadě zatím ujel Räikkönen (17), na střední Kvjat (28), na měkké Stroll (23). Nejlepších časů dosáhli na tvrdé směsi Bottas (1:34,752), na střední Hamilton (1:33,134) a na měkké Leclerc (1:31,628).

V následující infografice jsou uvedeny pneumatiky, které mají jednotliví jezdci k dispozici pro závod.