Plní Liuzzi úlohu testovacího jezdce?
Třetí pilot Red Bullu opět nedokončil páteční trénink.
Třetí pilot týmu Red Bull Vitantonio Liuzzi opět po výletu do štěrku odstoupil z pátečního tréninku. V době, kdy zůstal Ital po 11 kolech stát v únikové zóně, měl před sebou ještě polovinu druhého tréninku. Je tomu už podruhé, co tým Red Bull musel měnit páteční plány.
Úkolem třetího jezdce, který se účastní pátečních jízd, je plnit požadavky týmu týkající se optimálního nastavení a strategie. Jelikož nejsou tito jezdci limitováni životností motoru nebo pneumatik, patří v pátek k tradičně nejpilnějším. V případě, že testovací jezdec z tréninku odstoupí, přechází dokončení testovacího programu na bedra zbývajících dvou jezdců. Ti potom větším počtem odjetých kol zatěžují své závodní monoposty. Z tohoto pohledu italský pilot Red Bullu práci týmu příliš neulehčuje.
Díky dvou Liuzziho pátečním odstoupením v Melbourne a v Sepangu rakouský tým přichází o cenné údaje, které mohou být před závodem klíčové. Vitantonio měl dnes za úkol otestovat různé směsi pneumatik. Ke konci prvního tréninku simuloval s prázdnu nádrží kvalifikaci.
Na Italovu obranu je však potřeba říci, že problémy zůstat na trati měla odpoledne celá řada pilotů. Räikkonen, Barrichello, Sato nebo Klien marně bojovali s narůstající teplotou trati a její přilnavostí.
Ačkoliv bylo předběžně oznámeno, že Vitantonio Liuzzi má Imolou počínaje nahradit Christiana Kliena v druhém kokpitu týmu Red Bull, skutečnost může být jiná. Klien má od vedení týmu jistotu startu v prvních třech Velkých cenách. Po Bahrajnu by měl teprve tým o situaci kolem druhého jezdce jednat.
V případě, že by u rakouského týmu došlo k jezdecké rošádě, není jasné, kdo by se stal pátečním třetím jezdcem. Christian Klien totiž nesplňuje kritéria, která FIA pro tyto muže stanovila.