Vyhrál Verstappen, nejsledovanější byl Kubica
VC Abú Zabí – 1. trénink
První dějství závěrečné velké ceny letošního ročníku MS F1 toho mnoho nenaznačilo. Už proto, že na rozdíl od kvalifikace a vlastního závodu se odehrálo výhradně za denního světla. Řada účastníků se také věnovala spíše testování komponent pro příští sezonu. Verstappenovo vítězství tak nelze brát jako předzvěst příštího dění.
Sluníčko rozpálilo vzduch na 28 stupňů. Asfalt se zahřál na 42 stupňů.
Kromě ostře sledovaného Kubici, který u Williamsu nahradil, protentokrát ještě pouze dočasně, Sirotkina, se svezl také Giovinazzi (místo Leclerka).
Hamilton nastoupil se symbolickým startovním číslem 1, v dalším průběhu víkendu se ale vrátí k obvyklé čtyřiačtyřicítce. Red Bull vozil v úvodu na zádi vozu měřicí přístroje. McLaren upravil na monopostu loučícího se Alonsa barevný design, který se podobá vzhledu Španělovy přilby.
Robert Kubica ve williamsu - příští rok to už bude běžná záležitost
Jako první na trať vyjel Räikkönen. Stejně jako všichni ostatní se ale omezil na absolvování instalačního kola. Teprve po dvaceti minutách zaknihoval Sainz základní čas 1:42,6. Téměř okamžitě ho však o propastných 1,5 sekundy překonal Vettel, jenž vzápětí inkasoval stejnou „nálož“ od Hamiltona (1:39,7). Na druhou příčku se posunul Ricciardo a na třetí Bottas.
Pohled do Kubicova kokpitu odhalil, že jezdec svojí hendikepovanou pravou rukou pouze drží volant, zatímco levou řadí a obsluhuje všechny knoflíky. Přitom vše bez problému stíhá. Neuvěřitelný výkon!
Ericsson na výjezdu z postartovní zatáčky lehce tečoval svodidla a s pošramoceným předním křídlem zamířil do boxů. Verstappen byl o čtyři desetiny vteřiny rychlejší než Hamilton a prvenství si udržel až do chvíle, kdy týmy vracely Pirelli vstupní sadu pneumatik. Třetí byl Ricciardo (+0,5) a dále následovali Bottas (+0,6), Räikkönen (+1,1), Vettel (+1,2), Ocon (+1,3) a Pérez (+2,1).
Hamilton vyrazil na trať se symbolickou jedničkou
Verstappen se nespokojil s dosaženým a vydal se hledat skutečné limity. Na čerstvých hyperměkkých gumách zajel 1:38,5. Potom to trochu přehnal, ale náznak smyku vybral s bravurou. Za ním se dlouho držel Bottas, kroužící ovšem na superměkké směsi. Posléze ho nicméně vystrnadil Ricciardo. Räikkönen a Vettel se naopak s relativně malým nájezdem nacházeli až na sedmé a osmé pozici.
V samotném závěru ještě Gaslyho postihly potíže s motorem, který se zřejmě přehřál, a Sainz vykroužil nechtěnou piruetu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:38,491 | 27 | |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:38,945 | + 0.454 | 19 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:39,452 | + 0.961 | 29 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:39,543 | + 1.052 | 26 |
5. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:40,102 | + 1.611 | 26 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:40,235 | + 1.744 | 21 |
7. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:40,417 | + 1.926 | 24 |
8. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:40,453 | + 1.962 | 21 |
9. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:40,588 | + 2.097 | 21 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:40,663 | + 2.172 | 24 |
11. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:40,671 | + 2.180 | 17 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:41,023 | + 2.532 | 24 |
13. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:41,075 | + 2.584 | 23 |
14. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:41,137 | + 2.646 | 26 |
15. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:41,493 | + 3.002 | 22 |
16. | Antonio Giovinazzi | Sauber | Ferrari | 1:41,662 | + 3.171 | 24 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:41,928 | + 3.437 | 22 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:42,114 | + 3.623 | 22 |
19. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:42,313 | + 3.822 | 16 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:42,992 | + 4.501 | 26 |