Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vyhrál Verstappen, nejsledovanější byl Kubica

Vyhrál Verstappen, nejsledovanější byl Kubica

VC Abú Zabí – 1. trénink

První dějství závěrečné velké ceny letošního ročníku MS F1 toho mnoho nenaznačilo. Už proto, že na rozdíl od kvalifikace a vlastního závodu se odehrálo výhradně za denního světla. Řada účastníků se také věnovala spíše testování komponent pro příští sezonu. Verstappenovo vítězství tak nelze brát jako předzvěst příštího dění.

Sluníčko rozpálilo vzduch na 28 stupňů. Asfalt se zahřál na 42 stupňů.

Kromě ostře sledovaného Kubici, který u Williamsu nahradil, protentokrát ještě pouze dočasně, Sirotkina, se svezl také Giovinazzi (místo Leclerka).

Hamilton nastoupil se symbolickým startovním číslem 1, v dalším průběhu víkendu se ale vrátí k obvyklé čtyřiačtyřicítce. Red Bull vozil v úvodu na zádi vozu měřicí přístroje. McLaren upravil na monopostu loučícího se Alonsa barevný design, který se podobá vzhledu Španělovy přilby. 

Robert Kubica ve williamsu - příští rok to už bude běžná záležitost 

Jako první na trať vyjel Räikkönen. Stejně jako všichni ostatní se ale omezil na absolvování instalačního kola. Teprve po dvaceti minutách zaknihoval Sainz základní čas 1:42,6. Téměř okamžitě ho však o propastných 1,5 sekundy překonal Vettel, jenž vzápětí inkasoval stejnou „nálož“ od Hamiltona (1:39,7). Na druhou příčku se posunul Ricciardo a na třetí Bottas.

Pohled do Kubicova kokpitu odhalil, že jezdec svojí hendikepovanou pravou rukou pouze drží volant, zatímco levou řadí a obsluhuje všechny knoflíky. Přitom vše bez problému stíhá. Neuvěřitelný výkon!

Ericsson na výjezdu z postartovní zatáčky lehce tečoval svodidla a s pošramoceným předním křídlem zamířil do boxů. Verstappen byl o čtyři desetiny vteřiny rychlejší než Hamilton a prvenství si udržel až do chvíle, kdy týmy vracely Pirelli vstupní sadu pneumatik. Třetí byl Ricciardo (+0,5) a dále následovali Bottas (+0,6), Räikkönen (+1,1), Vettel (+1,2), Ocon (+1,3) a Pérez (+2,1).

Hamilton vyrazil na trať se symbolickou jedničkou

Verstappen se nespokojil s dosaženým a vydal se hledat skutečné limity. Na čerstvých hyperměkkých gumách zajel 1:38,5. Potom to trochu přehnal, ale náznak smyku vybral s bravurou. Za ním se dlouho držel Bottas, kroužící ovšem na superměkké směsi. Posléze ho nicméně vystrnadil Ricciardo. Räikkönen a Vettel se naopak s relativně malým nájezdem nacházeli až na sedmé a osmé pozici.

V samotném závěru ještě Gaslyho postihly potíže s motorem, který se zřejmě přehřál, a Sainz vykroužil nechtěnou piruetu.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:38,491   27
2. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:38,945 + 0.454 19
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:39,452 + 0.961 29
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:39,543 + 1.052 26
5. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:40,102 + 1.611 26
6. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:40,235 + 1.744 21
7. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:40,417 + 1.926 24
8. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:40,453 + 1.962 21
9. Carlos Sainz Renault Renault 1:40,588 + 2.097 21
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:40,663 + 2.172 24
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:40,671 + 2.180 17
12. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:41,023 + 2.532 24
13. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:41,075 + 2.584 23
14. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:41,137 + 2.646 26
15. Lance Stroll Williams Mercedes 1:41,493 + 3.002 22
16. Antonio Giovinazzi Sauber Ferrari 1:41,662 + 3.171 24
17. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:41,928 + 3.437 22
18. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:42,114 + 3.623 22
19. Fernando Alonso McLaren Renault 1:42,313 + 3.822 16
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:42,992 + 4.501 26