Bottas o vlásek před Verstappenem
VC Abú Zabí – 2. trénink
Síly ve špičce se srovnaly. Ve druhém tréninku uspěl Bottas, ovšem velká šestka se vměstnala do rozpětí tří desetin vteřiny.
Podle očekávání se s nastupujícím soumrakem ochladilo – vzduch na 26 a dráha na 30 stupňů.
Cti zaznamenat první čas se tentokrát dostalo Strollovi, který na hyperměkkých pneumatikách předvedl nijak uchvacující výkon 1:41,1. Ostatní se do toho nehrnuli tak po hlavě a začínali vesměs na tvrdších směsích. Kupříkladu Räikkönen na superměkkých gumách zajel 1:40,2. Pro srovnání – stejně rychlý byl Hülkenberg na ultraměkkých…
Následovala dynamická pasáž, kdy se v čele prostřídali Hamilton, Bottas a Verstappen. Posledně jmenovaný v předposlední zatáčce šel příliš razantně přes obrubník a musel si nechat zkontrolovat podvozek.
Po dvaceti minutách vykrystalizovalo pořadí Bottas (1:38,6 – na ultraměkké směsi), Verstappen (+0,2), Hamilton (+0,5), Räikkönen (+0,8), Vettel (+0,9) a Ricciardo (+1,3). Australan s tím nebyl příliš srozuměn a vzápětí zvládl kolo za 1:38,6, taktéž na ultraměkké alternativě.
Se soumrakem se převahu Red Bullu vytratila
Simulaci kvalifikace zahájil s 1:37,5 Räikkönen. Vettel zaostal o desetinu. Finský veterán se při dalším pokusu zlepšil v prvním sektoru, jenže pak chyboval.
Potom se do toho vložil Mercedes. Znovu na tom byl lépe Bottas (1:37,2) než Hamilton (1:37,4). Staronový mistr světa ovšem jede s lehce přiškrceným výkonem motoru, jemuž po Brazílii reálně hrozí kolaps. Ještě se čekalo, s čím se vytasí Red Bull.
Převahu z dopolední seance nepotvrdil. Verstappen se plus minus vyrovnal stříbrným šípům, Ricciardo byl nucen spokojit se se šestou příčkou. Leclerc napodobil Verstappena a na stejném místě si také skočil. Tým tím nejspíše nepotěšil, protože mu přidělal práci.
Stáje postupně přecházely do režimu dlouhých úseků a bylo téměř jisté, že Bottasovi prvenství ve druhém tréninku už nikdo nevezme. Na dalších pozicích se nacházeli Verstappen (+0,0), Ricciardo (+0,2), Hamilton (+0,2), Räikkönen (+0,2), Vettel (+0,3), Grosjean (+0,8) a Hülkenberg (+1,0). Právě haasy a renaulty se momentálně jeví jako nejlépe disponované z tzv. zbytku světa.
Ferrari se zatím drží v pozadí
Hamilton se ocitl pod drobnohledem sportovních komisařů, jelikož na výjezdu z boxů přejel bílou dělicí čáru. Mnozí jezdci si stěžovali na mizernou životnost předních pneumatik, které se masivně drolily.
Za těchto podmínek se zpočátku nejvíce dařilo Red Bullu – Verstappen se jako jediný stabilně dostával pod 1:44. S ubývajícím palivem v nádržích se ale mercedesy posouvaly někam k hranici 1:43, Vettel ojediněle i hlouběji pod ní.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:37,236 | 36 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:37,280 | + 0.044 | 31 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:37,428 | + 0.192 | 30 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:37,443 | + 0.207 | 34 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:37,461 | + 0.225 | 39 |
6. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:37,569 | + 0.333 | 38 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:38,060 | + 0.824 | 29 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:38,230 | + 0.994 | 35 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:38,318 | + 1.082 | 29 |
10. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:38,402 | + 1.166 | 32 |
11. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:38,506 | + 1.270 | 31 |
12. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:38,511 | + 1.275 | 36 |
13. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:38,725 | + 1.489 | 34 |
14. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:38,806 | + 1.570 | 30 |
15. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:38,831 | + 1.595 | 32 |
16. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:38,957 | + 1.721 | 34 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:39,502 | + 2.266 | 35 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:39,938 | + 2.702 | 17 |
19. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:40,046 | + 2.810 | 32 |
20. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:40,935 | + 3.699 | 38 |