Hamilton pořádně vycenil zuby
VC Abú Zabí – 3. trénink
Ferrari očividně stahuje dosavadní ztrátu, přesto Vettel prohrál s Hamiltonem o hodně. Red Bull patrně do bitvy o postavení v čele startu nezasáhne.
Rtuť na teploměru překonala třicítku a asfalt se rozpálil na 44 stupňů. Týmy si tak mohly jen omezeně vyzkoušet svoji připravenost na kvalifikaci, která se pojede za nižších teplot.
Dělníci v noci z pátku na sobotu pracovali na úpravě obrubníku ve dvacáté zatáčce, na němž si včera zaskákal mezi jinými i Verstappen. Upravili jeho profil, takže přejetí už nebude pozvánkou ke kontrole stavu podvozku. Jezdci si také stěžovali na jeho nekvalitní povrchovou úpravu, způsobující při kontaktu s ním oblaka prachu.
Dlouho se téměř nic nedělo. Ještě po deseti minutách byli jedinými borci se změřenými časy Stroll a Sirotkin. Ostatní absolvovali pouze instalační kola nebo, jako Hamilton, stáli pořád v boxech.
Ze špičky dal o sobě jako první vědět Räikkönen – 1:39,3. Leclerc se potkal se zdí a přišel o zadní křídlo. Přesto se dokázal dostat vlastními silami ke svým mechanikům.
Do čela se mezitím propracoval Vettel (1:38,7), čtyři desetiny před Verstappenem a Hamiltonem. Následovali Räikkönen (+0,6), Bottas (+0,8) a Pérez (+0,9).
Se svým vozem nebyl vůbec spokojen Hülkenberg. Nejprve na něm technici zkoumali zavěšení předních kol, potom se s pilotem domlouvali rádiem, že se po seanci „na něco“ podívají. Do problémů s pohonnou jednotkou zabředl Ocon, jenž se po trati stěží vlekl.
Sebastian Vettel zjevně popadl druhý dech
Do poslední třetiny tréninku si Vettel a Hamilton vzali čerstvé hyperměkké pneumatiky. Vettel na nich zaznamenal skvělý výkon 1:37,6, jenže Hamilton mu vzápětí nadělil čtyři desetiny! Před svého parťáka se navíc prosmýkl i Räikkönen, zatímco Bottas výrazně zaostal. Po padoku kolovaly zvěsti, že Ferrari v pátek schválně jezdilo s přiškrcenými motory a teprve teď to „rozbalilo“ naplno.
Red Bull nasazenému tempu nestačil. Verstappen ztratil šest desetin, Ricciardo bezmála vteřinu. Ke všemu byl Australan v samotném závěru nucen odstavit svůj vůz s poruchou.
Podle analytika televizní stanice Sky Sports Anthonyho Davidsona se o držiteli pole position rozhodne mezi Mercedesem a Ferrari. Jako kandidáti na postup do závěrečné části kvalifikace se ze zbytku světa jeví Renault, Haas a Racing Point.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:37,176 | 16 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:37,464 | + 0.288 | 18 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:37,587 | + 0.411 | 14 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:37,747 | + 0.571 | 14 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:37,933 | + 0.757 | 15 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:38,090 | + 0.914 | 11 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:38,304 | + 1.128 | 13 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:38,850 | + 1.674 | 15 |
9. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:38,970 | + 1.794 | 15 |
10. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:39,011 | + 1.835 | 7 |
11. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:39,053 | + 1.877 | 14 |
12. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:39,074 | + 1.898 | 17 |
13. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:39,282 | + 2.106 | 9 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:39,612 | + 2.436 | 12 |
15. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:39,740 | + 2.564 | 12 |
16. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:39,974 | + 2.798 | 12 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:39,997 | + 2.821 | 19 |
18. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:40,117 | + 2.941 | 18 |
19. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:40,233 | + 3.057 | 13 |
20. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:41,182 | + 4.006 | 21 |