Horner pořád nevěří, že změna aerodynamiky přinese ovoce
Hodně peněz za málo muziky
Christian Horner nepochybuje, že loni měl Red Bull nejlepší šasi, možná i proto není rád, že pro letošní sezonu bylo potřeba navrhnout odlišný vůz. Největší změnou bude jednodušší přední křídlo, díky čemuž má za vozem zůstávat méně "špinavého vzduchu", což má podpořit souboje na trati. Změna, kterou protlačili jeho konkurenti, ale prý nebude mít velký pozitivní dopad. A naopak, jako po každé změně, rozdíly v rychlosti vozů různých týmů se zvětší, startovní pole se roztrhá, takže ve výsledku může být soubojů méně.
"Bohužel, něco z toho, na čem pracuje Ross (Brawn, projekt nové generace vozů pro rok 2021) bylo Mezinárodní automobilovou federací vzato jako třešnička z dortu a navrženo jako řešení pro tento rok. A bohužel, Mercedes a Ferrari to ve Strategické skupině podpořily, takže se to odsouhlasilo," řekl šéf týmu Red Bull. "Já si myslím, že týmy zpětně uznají, že nebylo správné se do toho takto bezhlavě vrhnout. Soudit ale budeme až po prvních čtyřech, pěti závodech."
Už teď je ale jisté, že tato změna pravidel je finančně nákladná. Je to nová příležitost, kterou je dobré využít a nikdo nechce zůstat pozadu jenom proto, že si hodlal někde odložit pár milionů eur/liber na horší časy. Nový aerodynamický balík se přitom bude používat pouze v letech 2019 a 2020.
"Je to velká změna a úprava jedné části vozu vždy ovlivní celý vůz, takže je to velmi drahé. Zlepší to schopnost vozů jezdit v závěsu? Možná trošku, ale ne evidentně. A je nevyhnutelné, že některé týmy se změně přizpůsobí dobře a jiné to vezmou za nesprávný konec. Takže pokud je něco jisté, tak to, že odstupy mezi týmy se zvětší. Nejlepší způsob jak docílit opaku je stabilita."
Toto Wolff, šéf Mercedesu, se k tomuto tématu vyjádřil ještě loni během galavečera předávání cen FIA. Prý nechtěl stát v cestě změnám podporovaným majiteli F1 a federací a také byl rád, že dává průchod něčemu, co může zamíchat kartami.