Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Aston Martin bude titulárním sponzorem Red Bullu

Aston Martin bude titulárním sponzorem Red Bullu

Zatím nebude stavět vlastní motor

Webu Motorsport se údajně podařilo zjistit, jaké překvapení zmínil Christian Horner v rozhovoru s televizí Sky, když byla řeč o spolupráci s automobilkami a konkrétně s Aston Martinem. Britský výrobce sportovních vozů v současnosti spolupracuje s Red Bull Advanced Technologies na vývoji superrychlého automobilu Valkyrie. Součástí obchodu jsou malá loga Aston Martin rozmístěná na vozech týmu Red Bull Racing. Momentálně se už ale ladí detaily podstatně větší smlouvy, díky níž dostane Aston Martin více prostoru na karosérii a prosadí se i do jména týmu.

Aston Martin chce být titulárním sponzorem týmu, který se pak pravděpodobně bude jmenovat Aston Martin Red Bull Racing. Pro Red Bull to nebude nový typ spolupráce, do roku 2015 se jeho tým jmenoval Infiniti Red Bull Racing. Společnost Red Bull díky tomu pokryje velkou část nákladů spojených s vlastnictvím špičkového týmu F1.

"Můžete spekulovat, jak chcete, ale já nic nepotvrdím," oznámil Motorsportu Horner. "S Astonem máme skvělý vztah, spolupracujeme na vývoji jejich hypersportu Valkyrie. Dělá skvělou práci, produkt je skvělý a připravuje skvělé věci. Zajímavé zprávy přijdou v nejbližších týdnech."

Shodou okolností je nyní generálním ředitelem Aston Martinu Andy Palmer, jenž před lety zprostředkoval dohodu značky Infiniti s Red Bullem.

"Je pravda, že jedním z důvodů, proč jsem dnes tady, je, že budeme diskutovat o příští sezoně," prozradil Palmer.

Pro malého výrobce automobilů jako Aston Martin by byl vývoj pohonné jednotky pro současnou F1 příliš drahý, i kdyby to nemělo být pouze na roky 2019 a 2020. Uvažuje o vývoji motoru pro sezonu 2021, ale pouze, pokud budou nová pravidla nakloněna menším výrobcům.

"Nevím, co se bude dít v oblasti motorů. Vše záleží na tom, jak vážně to FIA myslí se zlepšením show kolem tohoto šampionátu. Jako společnost jsme ve stejném světě jako F1, často se stejnými inženýry. Technicky by to bylo možné, ale pak je tady otázka peněz. Až do tohoto bodu by to šlo, ale pokud se bude pokračovat s rekuperací tepelné energie, bez rozpočtového stropu a s libovolným počtem dynamometrů, tak tuto možnost škrtáme. Ale pokud by se to povedlo zrealizovat, tento sport by byl mnohem bohatší."

To je už všechno, nebo má Horner v Singapuru i jiný důvod k úsměvům? Aston Martin je technologickým partnerem společnosti Daimler. Ta vlastní 5 % Aston Martinu a do jeho vozů dodává elektroniku a motory Mercedes-AMG...