Enge chce na městské trati prolomit smůlu
St. Petersburg hostí historicky první závod IRL mimo ovál.
St. Petersburg na Floridě hostí historicky první závod Indy Racing League mimo ovál, Tomáše Engeho a všechny další jezdce čeká závod na městské trati. Český jezdec týmu Panther Racing by rád zlomil nepřízeň osudu, která ho provázela v úvodních dvou závodech.
Vedle St. Peterburgu jsou letos na programu ještě další dva závody na okruzích. Okruh v St. Petersburgu tvoří částečně ulice města a částečně letištní plocha. Jedno kolo měří 1,8 míle a jezdce v něm čeká 14 zatáček. Okruh v minulosti hostil závody ChampCar, z jezdců IndyCar na něm v této sérii v minulosti jeli Darren Manning a Patrick Carpentier. Vozy IndyCar budou pro závod na klasických okruzích vybaveny nejen odlišnými pneumatikami, ale úprav doznají i brzdy, řízení, řazení a zavěšení kol.
Panther Racing byl mezi většinou týmů, které si v úterý vybraly okruh v Sebringu za místo poslední přípravy. Enge v průběhu dne odjel přes 100 kol a byl spokojen s dosaženými výsledky při práci na nastavení vozu.
Tomáš Enge: "Byl bych rád, kdybychom na městské trati prolomili smůlu, kterou jsme měli na oválech. Na závod na klasickém okruhu se hodně těším, ale nemyslím, že bych tam měl mít velkou výhodu. Sice jsme s Ryanem Briscoem a Patrickem Carpentierem loni závodili na normálních okruzích, ale v IRL je hodně evropských a brazilských jezdců, kteří taky vědí, jak se na klasických tratích jezdí. Navíc všichni dopředu věděli, že se pojedou i tyto závody a připravovali se na ně. Vůz v konfiguraci pro okruh jsem si měl možnost vyzkoušet při testech v Miami, s jeho chováním jsem byl spokojen a hlavně jsem si znovu užíval jízdu s formulovým vozem na klasické trati. Stejně jako většina jezdců pojedu v St. Petersburgu poprvé, ale věřím, že s naučením okruhu nebudu mít problém. Městské tratě jsem kdysi neměl moc rád, ale postupem času jsem jim přišel na chuť, což se odrazilo i na výsledcích v F3000 i ALMS. Moc bych chtěl dosáhnout dobrého výsledku, protože i přes prokázanou rychlost jsme zatím nedosáhli solidního umístění."
Speciálně pro podniky na okruhu byl přichystán nový kvalifikační formát, který má průkopnické ražení. Na rozdíl od oválu přijdou do hry i výsledky z volných tréninků. Prvního dvouhodinového tréninku se zúčastní všechny vozy, podle výsledků budou jezdci rozděleni do dvou skupin pro páteční odpoledne, kde pojede každá skupina zvlášť. Následně se sečtou nejlepší časy z obou pátečních tréninků a jezdec s nejlepším výsledkem si bude moci zvolit, zda v sobotní jednokolové kvalifikaci pojede první nebo poslední a tím určí nasazení celé kvalifikace. Buď se pojede od nejpomalejšího k nejrychlejšímu nebo od nejrychlejšího k nejpomalejšímu. Po skončení jednokolové kvalifikace bude přestávka v délce 10 minut a nejrychlejších šest jezdců pak nastoupí to desetiminutové kvalifikace evropského stylu, kdy bude všech šest vozů na trati najednou. Jezdcům zůstanou zachovány vstupní časy, takže i v případě nehody neskončí na startu hůře než šestí, ale zároveň budou mít několik příležitostí k vylepšení času.
Délka okruhu: 1,8 míle, 14 zatáček
Loňský pole position: první závod
Loňský vítěz: první závod
Časový program (SEČ)
Pátek 1. dubna
17:20-19:20 Volný trénink
21:00-22:10 Volný trénink
Sobota 2. dubna
16:15-17:25 Volný trénink
21:45-23-15 Kvalifikace
Neděle 3. dubna
16:00-16:30 Zahřívací trénink
22:45 Start závodu na 100 kol
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná v neděli 3.4. ve 21:35.