Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes prý má problém s vyvážením vozu

Mercedes prý má problém s vyvážením vozu

Vývoj nového předního křídla by trval měsíce

Valtteri Bottas po první polovině zimních testů prozradil něco o největším problému nového vozu.

"Ještě na něm bude dost práce, ale mám dobrý pocit, když pomyslím na jeho potenciál," řekl finský jezdec. „Potřebujeme zlepšení. Celý týden jsme se mořili s hledáním dobrého vyvážení pro všechny zatáčky. V některých jsme byli dobří, v jiných slabší a v dalších jsme měli velké problémy s vyvážením. Na konci týdne to bylo o dost lepší, jenže některé z problémů s řízením mohou vyřešit pouze nové díly. Doufejme, že to dáme rychle do pořádku."

Ale ano, Mercedes každý rok před prvním závodem tvrdí, že na tom vlastně není až tak dobře. A kupříkladu loni byl po osmi dnech testování až sedmý v tabulce nejlepších dosažených časů. Mohla by to ale tento rok, po větší změně pravidel kolem aerodynamiky a s novou pohonnou jednotkou, být skutečně pravda?

"Naše filozofie designu vždycky byla odlišná od většiny týmů," vysvětluje Toto Wolff. "Náš vůz byl delší než ostatní a nikdy jsme neměli takový sklon (zezadu dopředu) jako některé jiné týmy. Ne proto, že bychom si mysleli, že tento koncept je po všech stránkách nejlepší, ale kvůli tomu, že takto to bylo pro náš komplex vůz-motor nejlepší.

Po změně pravidel musíte být vždy otevření tomu, co vidíte u konkurence. A pokud něco někomu funguje lépe, tak to teď každý tým zkoumá a přemýšlí, jestli by to neměl mít stejné. Ale jsou to věci, které nezměníte ze dne na den. Pokud chcete změnit koncept aerodynamiky, není to otázka dnů ani týdnů, ale měsíců."

Web Motorsport měl příležitost zeptat se technického ředitele šasi Renaultu Nicka Chestera, co by obnášela změna předního křídla, které vzduchu určuje směr obtékání vozu a které má Mercedes viditelně odlišné od Ferrari.

"Pokud si řeknete, že jste na nesprávné straně barikády a musíte se vydat zcela opačným směrem, tak to nebudete mít snadné," řekl. "Nejprve to bude dlouhá cesta na startovní čáru, než něco nasadíte na vůz, pak ještě celé měsíce,, než vám to začne skutečně fungovat. Změna konceptu není jednoduchá záležitost, zvláště pokud otáčíte o 180°."

Nakonec ale nemusí být pouze jedno řešení správné.

"Týmy jako Mercedes se již dlouho drží svého konceptu," pokračuje Chester. "Nevadilo jim, že jsou jiní a vyhrály pět šampionátů v řadě. Takže rozhodně je zde prostor pro různé filozofie, uplynulé roky to dokazují. Nakonec se může ustálit jeden, nebo třeba dva typy předního křídla, které budou stejně dobré. To se teprve uvidí."