Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Scuderia Ferrari již není Mission Winnow

Scuderia Ferrari již není Mission Winnow

Kuřáci se stáhli ze jména týmu

Tabákový gigant Philip Morris International možná uznal, že byl v útoku na fanoušky F1 prostřednictvím její ikony, týmu Ferrari, příliš optimistický. Ať je důvod jakýkoliv, potichoučku se vytratil ze jména týmu, které bylo na první oficiální startovní listině vydané FIA pro sezonu 2019 uvedeno jako Scuderia Ferrari Mission Winnow. Ferrari tak po dlouhé době mělo titulárního sponzora, ale pouze na pár měsíců. V aktualizované listině je opět napsáno pouze Scuderia Ferrari.

Za opětovnou změnou jména bychom mohli hledat i obavy z nevole kontrolních orgánů některých zemí, kde bude F1 letos závodit. Tu již vyjádřili Australané, ale i Evropská unie. Pokud by to zašlo dál a Ferrari kvůli tomu něco hrozilo, loga mohou z vozu i týmového oblečení zmizet docela rychle, zatímco se samotným jménem týmu by to mohlo být horší.

Tato kampaň nepropagující pomocí Ferrari přímo tabákové výrobky, ale snahu jejich výrobce o lepší, zdravější (opravdu pouze zdravější, ne zdravou) budoucnost, není ve světě motorsportu jediná. Mission Winnow se spojilo i s Ducati v Moto GP. A Better Tomorrow je velmi podobná kampaň konkurenčního British American Tobacco, které si ve F1 vybralo McLaren.

Aktualizovaná startovní listina obsahuje ještě jednu změnu. Motory týmu Racing Point se přejmenovaly z Mercedes na BWT Mercedes podle sponzora, který za ně týmu pomáhá platit.