Haas by také mohl z brexitu profitovat
Prostě se sbalí a přestěhuje mimo Británii
Gűnther Steiner si myslí, že jeho tým patří k těm, které by z tzv. tvrdého brexitu těžili. Šest týmů sídlí ve Velké Británii a obávají se, co by obnovení hraničních kontrol, cel a omezení pohybu pracovní síly znamenalo pro jejich logistiku, finance a konkurenceschopnost. Další dva týmy sídlí v Itálii a jeden ve Švýcarsku. Desátý Haas má oficiální sídlo v USA, v Severní Karolíně, protože má být americkým týmem ve F1. Ale velká část vozu se vyrábí u italské Dallary, další části se nakupují od Ferrari a jeho subdodavatelů a také se využívá větrný tunel v Maranellu, zatímco "logistické centrum" má tato stáj v anglickém Banbury, v bývalé továrně Marussie.
Vzhledem k okolnostem a počtu zaměstnanců v Anglii ale Haas nebude mít takový problém zvednout kotvy a namířit si to za kanál La Manche, jaký by měly Mercedes, Red Bull nebo Renault, pokud by se chtěly přestěhovat do svých domovských zemí (Německo, Rakousko a Francie).
"Máme oči na stopkách. Sledujeme, zda budeme muset v budoucnu reagovat, ale momentálně do toho ještě nechceme dávat žádné peníze," řekl šéf týmu Haas v rozhovoru pro Ekstra Bladet. "Jsme malý tým, a pokud se někdo může rychle přesunout, tak jsme to my. Prostě naložíme karavan a pojedeme jinam. Velké týmy tady mají větší investice než my. Ale ještě nebylo rozhodnuto, takže dál čekáme."