V padoku se téměř zdvojnásobila zásoba předních křídel
Počítá se s velkými ztrátami
Nová přední křídla jsou v důsledku úprav technických pravidel mezi sezonami 2018 a 2019 nejen méně efektivní a produkují méně "špinavého vzduchu", ale i širší. Z 1800 milimetrů se roztáhla na 2000 mm a nyní je už před nárazy zboku nechrání přední kola. Také se zvýšilo riziko poškození na vysokém obrubníku, proto se jimi týmy patřičně zásobily.
"Obyčejně jsme s sebou na závod brali tak pět křídel," prozradil Andrew Green, technický ředitel týmu Racing Point. "Teď jich budeme mít sedm až devět. Uvidíme, jestli to bude stačit. Pokud by ubývala příliš rychle, možná jich s sebou budeme mít i více.
Z pohledu nákladů to není žádná změna, protože tato křídla se snadněji vyrábějí a rozhodně jsou i levnější. Proto nyní budeme mít v zásobě mnohem více křídel. Mnohem více.“
Méně špinavého vzduchu za vozem by mělo napomoci těsnějším soubojům, ale jezdci by si měli dávat pozor, aby jejich duely kolo na kolo nekončily výměnou předního křídla.
„Jsou podstatně širší, mnohem náchylnější k poškození. Už v testech se dotýkala obrubníků, ačkoli jezdci nešli až na hranu. V první zatáčce prvního kola si na ně jezdci budou muset dát dobrý pozor," upozornil Green.