Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Racing Point se obává vyloučení ze závodu

Racing Point se obává vyloučení ze závodu

Homologace je dobrá, ale i nebezpečná

Technický ředitel Racing Pointu Andrew Green v rozhovoru pro web Motorsport vysvětlil, proč se obává vyloučení svého týmu ze závodů a své lidi přesouvá do pozic, ze kterých budou dohlížet na dodržování pravidel homologace.

V zájmu dosažení úspor během koronakrize se vedení F1 s týmy dohodlo, že vývoj mnoha částí vozů bude zmrazen od prvního závodu sezony až do konce roku 2021. Další díly bude zakázáno měnit od 30. září tohoto roku. Velká část vozu bude tedy homologována Mezinárodní automobilovou federací, která dohlédne na to, aby tyto věci týmy skutečně neupravovaly. Výjimky umožní žetonový systém, ale každý tým dostává pouze dva a jejich použití musí předem oznámit FIA.

"Bude to komplikované. Pro nás ani pro FIA nebude snadné to zvládnout. Musíme na to vyčlenit nemalé zdroje. Ale rozumíme, proč se přistoupilo k tomuto kroku. Nyní jsme ve fázi, kdy zjišťujeme, jak mnoho zdrojů budeme potřebovat, abychom to udělali správně," vysvětluje Green.

"Je to v technických, ne ve sportovních pravidlech. To znamená, že pokud pravidlo porušíme, bude to znamenat, že náš vůz nevyhovuje a bude vyloučen ze závodu. Budeme potřebovat celý tým lidí, jejichž hlavním úkolem bude dohlížet na homologované součástky. Počínaje prvním závodem této sezony až do konce roku 2021.

Bude to velká manažerská výzva, protože vstupujeme na neprozkoumané území. Nikdy jsme nic podobného nedělali a musíme se přizpůsobit rychle. Rozhodně je to výzva, ale všechny týmy jsou na tom stejně.

Zmrazené byly hlavně mechanické díly. Naštěstí můžeme využít lidi, kteří dříve navrhovali nové díly, aby od nynějška dohlíželi na dodržování pravidel homologace. Musíme nastavit systém, který zabrání chybám. Nechceme, aby někdo vzal homologovanou součástku, použil pilník, opět ji namontoval do vozu a my bychom tak porušili pravidla."

Kdyby se kompletně zmrazil vývoj celého vozu, bylo by to jednodušší. F1 ale nemá jednoduchá řešení ráda. Foto: Racing Point

Zdroj: FORMULE.CZ