Racing Point RP20 je prý klonem Mercedesu
Soupeři mluví o hodně nepříjemném překvapení
Racing Point si v první den testů, po odhalení nového vozu, prý vysloužil kritiku některých soupeřů, ačkoli nikdo nebyl jmenován. V článku od renomovaného žurnalisty Tobiho Grünera pro auto motor und sport se píše, že zatímco oko laika pravděpodobně při prvním pohledu na RP20 nezpozoruje nic neobvyklého, v garážích konkurentů to po prvním vyjetí tohoto vozu na trať vřelo. Nese prý příliš mnoho znaků DNA Mercedesu, než aby to byla náhoda. Technický ředitel týmu Andy Green přiznal, že nový vůz má s jeho růžovým předchůdcem pramálo společného.
"Z roku 2019 jsme si toho ponechali jen velmi málo. Pro rok 2020 jsme navrhli od základu nový vůz, začínali jsme s téměř čistým listem papíru," uvedl. "Aplikovali jsme vlastní nasbírané zkušenosti i řešení objevená některými z našich soupeřů. V posledním roce této generace vozů chceme mít co nejoptimálnější řešení."
Dobře, ale nyní k těm posíleným vazbám na Mercedes, který Racing Pointu kromě pohonných jednotek, převodovky a hydrauliky dodal i části zavěšení kol.
"Přední i zadní zavěšení, jakož i převodovka jsou identické s Mercedesem 2019,“ napsal Grüner.
„Od května jsme pracovali v aerodynamickém tunelu Mercedesu, takže bylo logičtější přijmout jeho koncept, než se pokusit zkonstruovat něco jako Red Bull. Všechny nástroje a testovací procedury Mercedesu jsou nastaveny na tento koncept,“ vysvětlil Green.
Připomeňme, že loňský Mercedes F1 W11 vynikal extrémně dlouhým rozvorem i nízkým sklonem zezadu dopředu. Grüner připomněl, že tým ze Silverstone před lety patřil k nejhlasitějším kritikům stáje Haas, technologicky závislé na Ferrari, a současný vůz má proto potvrzovat heslo: "Pokud je nemůžeš porazit, přidej se k nim!"
Sergio Pérez byl dnes třetí nejrychlejší, hned za dvojicí Mercedesu. Mají soupeři dobrý důvod k obavám?