Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Racing Point má nové zavěšení od Mercedesu

Racing Point má nové zavěšení od Mercedesu

Nakupovaných dílů se zmrazení nedotklo.

Když se týmy F1 po zrušení VC Austrálie dohodly, že vzhledem k nejisté budoucnosti začnou šetřit a s výjimkou aerodynamiky a pohonných jednotek rychle ukončí vývoj současných vozů, ale budou je používat i v sezoně 2021, odsouhlasily se také dvě výjimky. První byly dva vývojové žetony, které potřeboval hlavně McLaren, který bude od příštího roku do zadní části svého monopostu instalovat pohonnou jednotku Mercedes.

Druhá se týkala malých týmů, které od větších týmů nakupují i ​​jiné věci jako pohonné jednotky, přičemž některé jsou rok staré. Přišlo jim to férové ​​a také potřebné, aby například AlphaTauri nemuselo používat převodovku Red Bullu z roku 2019 i v kombinaci s pohonnou jednotkou Hondy sezony 2021. To však ještě málokdo věřil, že Racing Point bude tak tvrdým konkurentem pro Renault i Ferrari.

Oba tovární týmy, jakož i McLaren, od začátku sezony příležitostně zmiňovaly, že by bylo fér, aby Racing Point příští rok nedostal nové zadní zavěšení a převodovku Mercedesu, když oni na tom svém nemohou pracovat, protože vývoj je zmrazen. Růžový tým však nenechal nic na náhodě a nové zavěšení od Mercedesu již zapracoval do současného RP20.

"Museli jsme to udělat teď, abychom vyhověli pravidlům, na kterých se týmy dohodly v květnu," vysvětluje technický ředitel Racing Pointu, Andy Green. "Nové zavěšení kol musí být na voze teď, abychom příští rok mohli používat letošní převodovku Mercedesu."

Racing Point má novou zbraň v boji o třetí místo Poháru konstruktérů. Foto: Racing Point

Zadek přitom patří k nejinovativnějším částem letošního vozu Mercedesu. Jedno rameno spodního trojúhelníku zavěšení je uchyceno na zadní nárazové struktuře, nikoli na kotvícím bodě převodovky. Experti tvrdí, že je to kvůli aerodynamice a že tohle řešení Mercedesu funguje jako druhý, pomocný difuzor, přičemž zvyšuje úroveň přítlaku přenášenou na zadní kola. Velký balík nových dílů aerodynamiky, který Racing Point poprvé nasadil ve Velké ceně Toskánska, směřuje více vzduchu právě na zadní nápravu.

Jak již bylo zmíněno, výjimka z pravidla umožňuje i AlphaTauri přejít na aktuální verzi dílů, které nakupuje od Red Bullu. Týmy Alfa Romeo a Haas výjimku nevyužijí, nebo pouze v malé míře, jelikož od začátku sezony používají aktuální verzi převodovky Ferrari. Šest dalších týmů používá zavěšení a převodovky vlastní výroby.

Zdroj: Motorsport Week, Auto, Moto und Sport, úvodní foto: Racing Point