Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Odvážnému Vettelovi štěstí přálo

Odvážnému Vettelovi štěstí přálo

VC Austrálie – 3. trénink

Doslova v poslední minutě získalo Ferrari pro sebe prvenství ve třetím tréninku v Albert Parku. Vettel za něj vděčí správné volbě pneumatik za složitých klimatických podmínek.

Meteorologové se zase jednou nemýlili. V Melbourne skutečně začalo pršet a teplota spadla na devatenáct stupňů.

Jako první se na mokrou dráhu vydali Grosjean a Hülkenberg. Naopak trpělivostí se musel obrnit Stroll, na jehož voze se opravovala převodovka.

Instalační kola absolvovali piloti vesměs na pneumatikách do mokra. Prvním, kdo vyzkoušel imtermediály, byl Alonso (FIA vzhledem k předpovědi počasí dodatečně přidělila každému jezdci jednu jejich sadu navíc).

Základní referenční čas 1:40,9 zaznamenal Hülkenberg. Z vedení se těšil ovšem jen krátkou chvíli, protože ho záhy překonal Verstappen jízdou na samé hranici rizika. Do práce se moc nechtělo Vettelovi a Hamiltonovi. Prvně jmenovaný se na trati objevil až v polovině tréninku a zařadil se za Verstappena. Jeho největší soupeř mezitím čekal, až na jeho mercedesu vymění volant.

Déšť postupně ustával a osychající asfalt byl stále rychlejší. Okamžitě se to projevilo na výkonech. Pořadí se neustále měnilo, ale nakonec se na špici opět usadilo duo Mercedesu Bottas (1:34,2) a Hamilton (1:34,3). Překvapivý byl ovšem sled jejich pronásledovatelů: Alonso (+0,5), Ricciardo (+0,5), Gasly (+0,8), Hartley (+1,3), Verstappen (+1,4), Vettel (+1,6), Sirotkin (+1,9) a Grosjean (+2,0).

Valtteri Bottas byl na přechodných pneumatikách extrémně rychlý 

Po 40 minutách se konečně do akce dostal i Stroll. Naopak obě force indie po instalačních kolech skončily v garáži, aniž by bylo známo, zda jde o záměr nebo následek technických problémů.

V závěru seance provoz postupně ustával. Pro intermediální pneumatiky začal být povrch příliš suchý a pro slicky se zdál stájovým stratégům zatím až moc vlhký. Jenže minutu před vypršením časového limitu několik nebojsů přesto vsadilo na ultrasofty. Udělali dobře. Ferrari odvážné rozhodnutí vyneslo double a Ericssonovi třetí místo!

 

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:26,067   15
2. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:28,499 + 2.432 13
3. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:28,890 + 2.823 14
4. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:31,680 + 5.613 8
5. Carlos Sainz Renault Renault 1:33,172 + 7.105 11
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:34,043 + 7.976 14
7. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:34,174 + 8.107 14
8. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:34,225 + 8.158 7
9. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:34,233 + 8.166 15
10. Fernando Alonso McLaren Renault 1:34,298 + 8.231 13
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:34,990 + 8.923 16
12. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:35,438 + 9.371 16
13. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:35,589 + 9.522 16
14. Lance Stroll Williams Mercedes 1:35,828 + 9.761 8
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:36,171 + 10.104 6
16. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:36,448 + 10.381 12
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:36,807 + 10.740 7
18. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:38,482 + 12.415 8
19. Esteban Ocon Force India Mercedes -   1
20. Sergio Pérez Force India Mercedes -   1