Odvážnému Vettelovi štěstí přálo
VC Austrálie – 3. trénink
Doslova v poslední minutě získalo Ferrari pro sebe prvenství ve třetím tréninku v Albert Parku. Vettel za něj vděčí správné volbě pneumatik za složitých klimatických podmínek.
Meteorologové se zase jednou nemýlili. V Melbourne skutečně začalo pršet a teplota spadla na devatenáct stupňů.
Jako první se na mokrou dráhu vydali Grosjean a Hülkenberg. Naopak trpělivostí se musel obrnit Stroll, na jehož voze se opravovala převodovka.
Instalační kola absolvovali piloti vesměs na pneumatikách do mokra. Prvním, kdo vyzkoušel imtermediály, byl Alonso (FIA vzhledem k předpovědi počasí dodatečně přidělila každému jezdci jednu jejich sadu navíc).
Základní referenční čas 1:40,9 zaznamenal Hülkenberg. Z vedení se těšil ovšem jen krátkou chvíli, protože ho záhy překonal Verstappen jízdou na samé hranici rizika. Do práce se moc nechtělo Vettelovi a Hamiltonovi. Prvně jmenovaný se na trati objevil až v polovině tréninku a zařadil se za Verstappena. Jeho největší soupeř mezitím čekal, až na jeho mercedesu vymění volant.
Déšť postupně ustával a osychající asfalt byl stále rychlejší. Okamžitě se to projevilo na výkonech. Pořadí se neustále měnilo, ale nakonec se na špici opět usadilo duo Mercedesu Bottas (1:34,2) a Hamilton (1:34,3). Překvapivý byl ovšem sled jejich pronásledovatelů: Alonso (+0,5), Ricciardo (+0,5), Gasly (+0,8), Hartley (+1,3), Verstappen (+1,4), Vettel (+1,6), Sirotkin (+1,9) a Grosjean (+2,0).
Valtteri Bottas byl na přechodných pneumatikách extrémně rychlý
Po 40 minutách se konečně do akce dostal i Stroll. Naopak obě force indie po instalačních kolech skončily v garáži, aniž by bylo známo, zda jde o záměr nebo následek technických problémů.
V závěru seance provoz postupně ustával. Pro intermediální pneumatiky začal být povrch příliš suchý a pro slicky se zdál stájovým stratégům zatím až moc vlhký. Jenže minutu před vypršením časového limitu několik nebojsů přesto vsadilo na ultrasofty. Udělali dobře. Ferrari odvážné rozhodnutí vyneslo double a Ericssonovi třetí místo!
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:26,067 | 15 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:28,499 | + 2.432 | 13 |
3. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:28,890 | + 2.823 | 14 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:31,680 | + 5.613 | 8 |
5. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:33,172 | + 7.105 | 11 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:34,043 | + 7.976 | 14 |
7. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:34,174 | + 8.107 | 14 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:34,225 | + 8.158 | 7 |
9. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:34,233 | + 8.166 | 15 |
10. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:34,298 | + 8.231 | 13 |
11. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:34,990 | + 8.923 | 16 |
12. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:35,438 | + 9.371 | 16 |
13. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:35,589 | + 9.522 | 16 |
14. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:35,828 | + 9.761 | 8 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:36,171 | + 10.104 | 6 |
16. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:36,448 | + 10.381 | 12 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:36,807 | + 10.740 | 7 |
18. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:38,482 | + 12.415 | 8 |
19. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | - | 1 | |
20. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | - | 1 |