Velká cena Austrálie pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Velká cena Austrálie – závod
Vettel urval vítězství pro Ferrari, vystačil si s jednou zastávkou
Vettel urval vítězství pro Ferrari, vystačil si s jednou zastávkou
Nejrychlejší čtveřice pilotů zvolila stejnou strategii
Nízká míra opotřebení a degradace pneumatik umožnila držet vysoké tempo od začátku do konce každého stintu
Melbourne, 26. března 2017 – Velkou cenu Austrálie vyhrál Sebastian Vettel. Pilot Ferrari si úvodní stint na ultraměkké směsi oproti Hamiltonovi protáhl a pak se před Mercedesem udržel až do konce závodu. Většina pilotů zvolila strategii s jednou zastávkou, první čtveřice odstartovala na ultraměkkých a následně přešla na měkké pneumatiky. V závodě byly použity všechny tři směsi, nejrychlejší kolo ke konci závodu bylo o dvě sekundy rychlejší než vloni. Nejlepšího umístění mezi těmi, kteří neodstartovali na ultraměkké směsi byl Antonio Giovinazzi na Sauberu.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
„Formule 1 má za sebou fantastický start do nové sezóny. V Austrálii jsme byli svědky těsného závodění a velkého nasazení ze strany jezdců v každém stintu. Podle očekávání se většina startovního pole držela různých strategií s jednou zastávkou, kde jezdci na předních příčkách zvolili pro druhý stint měkkou směs, aby měli jistotu, že na ní dojedou až do cíle závodu. Míra opotřebení a degradace pneumatik na zdejší trati je nízká, možná i proto bylo možné zajet nejrychlejší kolo na konci závodu s měkkou směsí, která měla za sebou více jak třicet odjetých kol.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí
Měkká | Superměkká | Ultraměkká | |
první | Raikkonen 1:26.538s | Verstappen 1:26.964s | Kvyat 1:26.711s |
druhý | Bottas 1:26.593s | Kvyat 1:27.983s | Magnussen 1:27.568s |
třetí | Vettel 1:26.638s | Massa 1:28.045s | Hamilton 1:28.117s |
Nejdelší stint závodu:
Měkká | Vandoorne | 46 kol |
Superměkká | Magnussen | 43 kol |
Ultraměkká | Kvyat | 34 kol |
Fakta: Sebastian Vettel vyhrál závod s jednou zastávkou. Ve 23. kole přešel z ultraměkkých pneumatik na měkké. Předpokládali jsme, že pro druhý stint zvolí většina jezdců superměkkou směs; nejlepší z těch, kdo tak učinili, byl Max Verstappen, který dojel na pátém místě.