Před kvalifikací byl nejrychlejší Vettel
Velká cena Austrálie - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréninku na první velkou cenu sezóny 2017. Velká cena Austrálie patří k nejstarším na světě, ale ne k nejstarším v kalendáři F1. Její historie sahá až do roku 1928, ale nebyla zařazena do šampionátu, který vznikl v roce 1950. Až do roku 1984 byla nemistrovským závodem. Změnu přinesl až městský okruh v Adelaide, kde první závod vyhrál Keke Rosberg, otec úřadujícího mistra světa, ve voze Williams poháněném motorem Honda. V roce 1996 závod F1 Adelaide vyfoukl Albert Park, kde jako první zvítězil Damon Hill za volantem vozu Williams-Renault.
Celkově je v Austrálii nejúspěšnějším týmem McLaren s dvanácti vítězstvími, Ferrari má 10 a Williams 6. O místo nejúspěšnějšího jezdce se dělí Michael Schumacher a Lex Davison, který závodil v 50. a 60. letech minulého století. Oba dosáhli čtyř vítězství. Loni se z vítězství těšili Nico Rosberg a jeho tým Mercedes.
Třetího tréninku, kvalifikace ani závodu se nezúčastní Pascal Wehrlein. Zatímco ostatní jezdci v zimě tvrdě trénovali, aby fyzicky zvládli jízdu v nových, rychlejších vozech, mladého německého jezdce omezovala poraněná záda z havárie v Závodu šampionů. Po včerejších dvou trénincích Sauberu oznámil, že závod by možná fyzicky nezvládl. Jeho místo zaujme Antonio Giovinazzi. 23letého Itala, který za Wehrleina zaskakoval už během prvního týdne zimních testů a oficiálně je testovacím jezdcem Ferrari, čeká první velká cena.
Prvním jezdcem s měřeným kolem byl domácí Daniel Ricciardo, laťku nastavil na 1:25.589s. Na vrcholu tabulky nejrychlejších časů ho ale rychle vystřídal Sebastian Vettel. Kimimu Räikkönenovi se opět nepodařilo udržet na trati a s podezřením na defekt pneumatiky se vrátil do boxů. Čtvrthodinu po začátku tréninku mělo měřená kola na kontě pouze 12 jezdců včetně Giovinazziho. Jezdilo se na červených (super-měkkých) pneumatikách. Žluté (měkké) jsou pro Albert Park asi příliš tvrdé a fialové (ultra-měkké) si jezdci šetřili na simulaci kvalifikačních kol v druhé části tréninku.
Krátce před polovinou tréninku rozdělili jezdce Ferrari Lewis Hamilton a Valtteri Bottas. Ricciardo pátý, jeho týmový kolega Max Verstappen až desátý. Pod Ricciarda se dostali oba jezdci Toro Rosso. Je juniorský tým Red Bullu rychlejší, než se zdálo v předsezónních testech? Jezdci Force India a Williamsu setrvávali mimo první desítky až dokud Felipe Massa nevystřídal Verstappena na desátém místě. Alonso opět propašoval McLaren téměř doprostřed pole, Vandoorne svůj vůz vzal na výlet na trávu, Giovinazzi se soustředil na závodní tempo a obsadil poslední příčku tabulky.
Ricciardo zůstal na pátém místě i po prvním kole na fialových pneumatikách, Räikkönen se na nových červených dostal na vrchol tabulky. Byl o 0.001s rychlejší než Vettel. Massa Williamsu oznámil problém s brzdami, Vettel v té době začínal kolo na fialových pneumatikách, které ho vrátilo na vrchol tabulky. 1:23.380s, to je nový rekord Městského okruhu v Melbourne!
Bottas byl o půl sekundy pomalejší. Hamilton začal své kolo stejně jako Vettel, ale v prostředním sektoru ztratil hodně času a zařadil se až pod Bottase. Na vrcholu tabulky tedy zůstal jezdec Ferrari. Verstappen 15 minut před koncem tréninku ukončil jízdu na červených pneumatikách. Red Bull včera nebyl spokojen s nastavením svých vozů a v posledním tréninku se držel jiného programu než Ferrari a Mercedes.
10 minut před koncem tréninku byl na pátém místě Nico Hülkenberg a nikdo ho odtamtud nemohl sesadit. Trénink totiž přerušila červená vlajka. Lance Stroll během simulace kvalifikačního kola nezvládl průjezd desátou zatáčkou a boční náraz do bariéry mu poškodil závěs pravého zadního kola.
Kdo si nechával simulaci kvalifikace až na poslední minuty tréninku, musel být zklamaný. Odstranění Strollova vozu z trati trvalo příliš dlouho a jezdci se už na trať nevrátili. Na nejvyšší příčce tabulky zůstal Sebastian Vettel. Nejrychlejší kola na fialových pneumatikách zajelo pouze prvních 6 jezdců.
Celkově je v Austrálii nejúspěšnějším týmem McLaren s dvanácti vítězstvími, Ferrari má 10 a Williams 6. O místo nejúspěšnějšího jezdce se dělí Michael Schumacher a Lex Davison, který závodil v 50. a 60. letech minulého století. Oba dosáhli čtyř vítězství. Loni se z vítězství těšili Nico Rosberg a jeho tým Mercedes.
Třetího tréninku, kvalifikace ani závodu se nezúčastní Pascal Wehrlein. Zatímco ostatní jezdci v zimě tvrdě trénovali, aby fyzicky zvládli jízdu v nových, rychlejších vozech, mladého německého jezdce omezovala poraněná záda z havárie v Závodu šampionů. Po včerejších dvou trénincích Sauberu oznámil, že závod by možná fyzicky nezvládl. Jeho místo zaujme Antonio Giovinazzi. 23letého Itala, který za Wehrleina zaskakoval už během prvního týdne zimních testů a oficiálně je testovacím jezdcem Ferrari, čeká první velká cena.
Prvním jezdcem s měřeným kolem byl domácí Daniel Ricciardo, laťku nastavil na 1:25.589s. Na vrcholu tabulky nejrychlejších časů ho ale rychle vystřídal Sebastian Vettel. Kimimu Räikkönenovi se opět nepodařilo udržet na trati a s podezřením na defekt pneumatiky se vrátil do boxů. Čtvrthodinu po začátku tréninku mělo měřená kola na kontě pouze 12 jezdců včetně Giovinazziho. Jezdilo se na červených (super-měkkých) pneumatikách. Žluté (měkké) jsou pro Albert Park asi příliš tvrdé a fialové (ultra-měkké) si jezdci šetřili na simulaci kvalifikačních kol v druhé části tréninku.
Krátce před polovinou tréninku rozdělili jezdce Ferrari Lewis Hamilton a Valtteri Bottas. Ricciardo pátý, jeho týmový kolega Max Verstappen až desátý. Pod Ricciarda se dostali oba jezdci Toro Rosso. Je juniorský tým Red Bullu rychlejší, než se zdálo v předsezónních testech? Jezdci Force India a Williamsu setrvávali mimo první desítky až dokud Felipe Massa nevystřídal Verstappena na desátém místě. Alonso opět propašoval McLaren téměř doprostřed pole, Vandoorne svůj vůz vzal na výlet na trávu, Giovinazzi se soustředil na závodní tempo a obsadil poslední příčku tabulky.
Ricciardo zůstal na pátém místě i po prvním kole na fialových pneumatikách, Räikkönen se na nových červených dostal na vrchol tabulky. Byl o 0.001s rychlejší než Vettel. Massa Williamsu oznámil problém s brzdami, Vettel v té době začínal kolo na fialových pneumatikách, které ho vrátilo na vrchol tabulky. 1:23.380s, to je nový rekord Městského okruhu v Melbourne!
Bottas byl o půl sekundy pomalejší. Hamilton začal své kolo stejně jako Vettel, ale v prostředním sektoru ztratil hodně času a zařadil se až pod Bottase. Na vrcholu tabulky tedy zůstal jezdec Ferrari. Verstappen 15 minut před koncem tréninku ukončil jízdu na červených pneumatikách. Red Bull včera nebyl spokojen s nastavením svých vozů a v posledním tréninku se držel jiného programu než Ferrari a Mercedes.
10 minut před koncem tréninku byl na pátém místě Nico Hülkenberg a nikdo ho odtamtud nemohl sesadit. Trénink totiž přerušila červená vlajka. Lance Stroll během simulace kvalifikačního kola nezvládl průjezd desátou zatáčkou a boční náraz do bariéry mu poškodil závěs pravého zadního kola.
Kdo si nechával simulaci kvalifikace až na poslední minuty tréninku, musel být zklamaný. Odstranění Strollova vozu z trati trvalo příliš dlouho a jezdci se už na trať nevrátili. Na nejvyšší příčce tabulky zůstal Sebastian Vettel. Nejrychlejší kola na fialových pneumatikách zajelo pouze prvních 6 jezdců.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Vettel | Ferrari | 1:23.380 | 12 | |
2 | Bottas | Mercedes | 1:23.859 | 0.479 | 12 |
3 | Hamilton | Mercedes | 1:23.870 | 0.490 | 12 |
4 | Raikkonen | Ferrari | 1:23.988 | 0.608 | 10 |
5 | Hulkenberg | Renault | 1:25.063 | 1.683 | 10 |
6 | Ricciardo | Red Bull | 1:25.092 | 1.712 | 15 |
7 | Grosjean | Haas | 1:25.581 | 2.201 | 11 |
8 | Sainz | Toro Rosso | 1:25.948 | 2.568 | 11 |
9 | Kvjat | Toro Rosso | 1:26.049 | 2.669 | 11 |
10 | Magnussen | Haas | 1:26.138 | 2.758 | 11 |
11 | Massa | Williams | 1:26.237 | 2.857 | 15 |
12 | Verstappen | Red Bull | 1:26.269 | 2.889 | 7 |
13 | Perez | Force India | 1:26.457 | 3.077 | 12 |
14 | Alonso | McLaren | 1:26.556 | 3.176 | 7 |
15 | Vandoorne | McLaren | 1:26.699 | 3.319 | 9 |
16 | Ocon | Force India | 1:27.103 | 3.723 | 16 |
17 | Stroll | Williams | 1:27.327 | 3.947 | 12 |
18 | Ericsson | Sauber | 1:27.402 | 4.022 | 10 |
19 | Palmer | Renault | 1:28.320 | 4.940 | 12 |
20 | Giovinazzi | Sauber | 1:28.583 | 5.203 | 18 |