Rossi nedal soupeřům vůbec žádnou šanci
Acura Grand Prix of Long Beach – závod
Američan Alexander Rossi podruhé v řadě vyhrál závod IndyCar Series na okruhu v Long Beach. Letošní výkon byl ještě dominantnější než ten loňský. Rossi vedl 80 z 85 kol a v cíli měl na druhého Newgardena náskok 20 vteřin.
Jestli se někdy musel o své vítězství Rossi obávat, bylo to na startu závodu, kdy na něj zaútočil Dixon. Američan jej ale za svými zády udržel. Takové štěstí neměl Pagenaud, který v prvních metrech závodu přišel o dvě příčky. Ve třetí zatáčce se srazili Pigot, Ericsson a Harvey. Leist navíc přišel o přední křídlo. Švéd byl označen za viníka a dostal trest v podobě průjezdu boxy.
Na trať vyrazil zpomalovací vůz a v 5. kole se při restartu naskytla Dixonovi další šanci zaútočit. Rossi ale opět vedení udržel. Za Dixonem byli Power a Newgarden, následovali Rahal a Hunter-Reay.
Pěkný souboj předvedli na začátku 7. kola O´Ward a Herta, přičemž vítěz z Austinu z něj vyšel vítězně. O´Ward ale zásadně zpomalil a během jednoho kola se přes něj přehnali další jezdci. Začal totiž výrazně šetřit palivo. Co tím sledovali, ale věděli zřejmě jen inženýři na jeho boxové zídce a Mexičanovi to žádný prospěch nepřineslo.
Po 20 kolech vedl Rossi o 5,5 vteřiny před Dixonem, Power ztrácel další tři vteřiny. Obdobnou ztrátu měl i Newgarden. Za ním byli těsně za sebou Rahal a Hunter-Reay. Právě ten ve 25. kole zamířil k mechanikům. Rossi stavěl v dalším kole v okamžiku, kdy se dostal za o kolo pomalejší jezdce a jeho náskok se začal zmenšovat.
Dixon zamířil do boxů ve stejnou chvíli. Na trať se vrátili na 9. a 11. místě, oddělení Leistem. Power a Newgarden pit stop natahovali, byť jejich závodním inženýrům musel pocuchat nervy Ferrucci, který v první zatáčce skončil v únikové zóně. Žlutá fáze ale nepřišla.
Power se vrátil před Dixonem. Když zastavil Newgarden, od mechaniků se vrátil také před Dixonem a dokonce i před Powerem. Na Rossiho ztrácel pět vteřin.
Power se musel bránit Dixonovi a problémy s overboostem na výjezdu z vlásenky pak umožnily Novozélanďanovi zaútočit. Power v první zatáčce ve 34. kole probrzdil a zamířil do únikové zóny, kde se musel otočit. Propadl se na osmou příčku.
V polovině závodu měl Rossi už více než desetivteřinový náskok. Dixon ztrácel další vteřinu, dál byli v pořadí Rahal, Hunter-Reay, Pagenaud, Sató a Power.
Šance na dobrý výsledek vyhasla v 50. kole pro Hertu. Nejmladší vítěz závodu v historii série totiž v 9. zatáčce byl přetáčivý, narazil do zdi a zlomil přední křídlo. Při tom poškodil také zavěšení a nezbylo mu, než odstavit vůz v boxech. Zklamáni tak mohli být i fanoušci, protože jeho sponzor pro tento závod, společnost King Taco, slíbil v případě Hertova vítězství tuto mexickou pochoutku zdarma pro všechny návštěvníky závodu.
Hunter-Reay začal v 54. kole poslední kolo pit stopů. Rossi neriskoval, že ho na trati postihne to, co v Austinu, tedy špatně načasovaná žlutá fáze, a v 55. kole zamířil s náskokem přes 15 vteřin k mechanikům. Opět jej následoval i Dixon, kvůli problémům s palivovou hadicí ale zastávka trvala 18,6 sekundy a stála ho na trati hned několik míst. V boxech se Power dostal před Satóa, jinak se pořadí příliš neměnilo.
V závěru závodu se nejurputněji bojovalo o třetí místo. To držel Rahal následovaný Hunter-Reayem a Dixonem. Prostřední jmenovaný byl prvním, kdo ze souboje odpadl, když musel v závěru šetřit palivo.
Z umístění na stupních vítězů se nakonec neradoval ani Rahal. V posledním kole v nájezdu na protilehlou rovinku probrzdil, pak prudce zatočil na vnitřek dráhy a podle Dixona i IndyCar tím loňského šampiona zablokoval. Po skončení závodu rozhodlo vedení série, že šlo o nepovolený manévr a v pořadí posunulo Dixona na třetí místo.
Rahal byl přesvědčený, že nešlo o zakázaný manévr. Přiznal ale, že kdyby to neudělal, o třetí místo by tak jako tak přišel, takže z penalizace nakonec nebyl až tolik zklamaný.
Rossi věnoval vítězství dědečkovi, který zemřel den před závodem. Připomněl také, že se jedná o 200. vítězství pro tým Michaela Andrettiho. I druhý v cíli Newgarden musel být nakonec s umístěním spokojený. Přiznal, že na Rossiho jeho tým tentokrát neměl. Z pohledu šampionátu, který Newgarden vede, navíc 2. místo představuje dobré body.
S bodovým přídělem byli spokojeni i Dixon a Rahal. Také Power prozradil, že se možná v souboji s Dixonem mohl do té zatáčky vejít, rozhodl se ale neriskovat a raději dojet sedmý, než skončit v bariéře z pneumatik.
Teď bude mít navíc skvělou příležitost zlepšit si náladu. Začíná totiž květnový program, tedy Velká cena Indianapolisu a Indy500. Power vloni nemohl odjíždět ze Staré cihelny spokojenější, protože oba závody dokázal vyhrát.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup |
---|---|---|---|---|
1. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 1:41:35.5999 |
2. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 20,2359 |
3. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 25,5745 |
4. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 26,4589 |
5. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | + 29,3447 |
6. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 31,5193 |
7. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 33,0529 |
8. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 34,2879 |
9. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 40,4643 |
10. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | + 41,3241 |
11. | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | + 49,9110 |
12. | Patricio O´Ward | Carlin | Chevrolet | - 1 kolo |
13. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | - 1 kolo |
14. | Max Chilton | Carlin | Chevrolet | - 1 kolo |
15. | Matheus Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | - 1 kolo |
16. | Ed Jones | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 1 kolo |
17. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | - 1 kolo |
18. | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 1 kolo |
19. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | - 2 kola |
20. | Marcus Ericsson | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | - 2 kola |
21. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | - 2 kola |
22. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | - 3 kola |
23. | Colton Herta | Harding Steinbrenner Racing | Honda | havárie |