Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ross Brawn obhajuje novou převodovku

Ross Brawn obhajuje novou převodovku

Rozhodnutí Ferrari prý bylo správné.

Technický ředitel stáje Ferrari Ross Brawn věří, že se rozhodnutí zkonstruovat pro nový monopost F2005 i novou převodovku nakonec vyplatí. Maranellští tak doufají, že se i navzdory problémům, které nová převodka v Bahrajnu způsobila, vše během několika závodů otočí. Nová komponenta by měla lépe využít prostor v technických nařízeních.

Rubens Barrichello měl problémy s převodovkou již od prvního pátečního tréninku a vše pokračovalo i v průběhu soboty. Michael Schumacher odstoupil kvůli selhání hydrauliky. Italský tým tak po dlouhé době nezískal ani jeden bod. Naposledy se něco takového Ferrari přihodilo v Grand Prix Brazílie 2003.

Navzdory problémům je však Brawn přesvědčen, že tým rozhodnutí postavit novou převodovku bylo správné. Ta byla zkonstruována tak, aby vytvořila prostor pro aerodynamicky efektivnější difuzér, než předchozí model.

"Po celou dobu (od okamžiku, kdy v létě 2004 Brawn rozhodl o ukončení vývoje F2004) jsme se zaměřili na konstrukci převodovky a její integrace s motorem," uvedl Brawn v úterý pro Gazzetta dello Sport.

"Uvědomili jsme si, že klíčem v oblasti aerodynamiky, který umožní udržení rychlosti i po změně nařízení, je zadní difusér v oblasti pod vozem, zejména pak v oblasti převodovky.

Mohli jsme vyjít z konstrukce postavené na loňském modelu. Bylo nám však jasné, že lepším řešením bude vývoj zcela nové převodovky. To znamená, že koncept převodovky, kterou jsme vyrobili, není zpochybňován. Jsem si jist, že během několika závodů uvidíme výhody, které projekt F2005 přináší."

Skutečnost, že Michael Schumacher dokázal v kvalifikaci vyjet první řadu a zkraje závodu bojovat i s pozdějším vítězem Fernandem Alonsem, dává týmu signál, že nový monopost bude i letos konkurenceschopný.

Brawn se vrátil k GP Bahrajnu slovy: "Premiéra vždy vytváří prostor k chybě. V Bahrajnu nás postihl řetězec problémů, na které jsme nebyli schopni reagovat odpovídajícím způsobem.

Kromě toho však máme i několik povzbuzujících zjištění: F2005 není příliš agresivní k pneumatikám. Jakmile vše vyřešíme, budou z toho naši jezdci maximálně těžit.

Neměli jsme zrovna nejlepší start, nicméně F2005 bylo, jakmile Schumacher udělal pár změn v nastavení, rychlé a působivé."

Brawn i navzdory katastrofickému vstupu do sezóny věří, že F2005 disponuje dostatečným potenciálem, díky kterému naděje Ferrari na vítězství v Mistrovství světa konstruktérů doposud žijí.

"V minulosti jsme byli stíháni ostatními, teď musíme stíhat ostatní. Tak to ve formuli 1 chodí. Je to moje práce, stejně jako Schumacherova a celého týmu. Jsem optimistou: již v Imole by to mělo být lepší."