Mercedes tentokrát nejrychlejší už od začátku
VC Španělska – 1. trénink
Nejrychlejším závodníkem v úvodním tréninku na VC Španělska se stal Bottas. Ještě více než jindy se však týmy ve vyhrazených devadesáti minutách věnovaly především testování nejrůznějších novinek, které do Barcelony přivezly.
Katalánsko přivítalo účastníky MS F1 slunečným počasím, s teplotou vzduchu 21 a asfaltu 31 stupňů (v závěru tréninku to ale bylo již 39 stupňů). Podmínky to byly ideální a především nehrozilo, že by se opakovalo trápení z Baku se zahříváním pneumatik.
Jako první se na trať vydal Kvjat. Postupně najížděly k instalačním kolům další monoposty, mnohé s měřicími zařízeními. McLaren oproti původním informacím rovněž použil novou specifikaci motoru Renault.
Úvodní čas, nikterak úžasných 1:23,1, zaznamenal na tvrdých pneumatikách Gasly. Francouz se ale dokázal zlepšit na 1:21,4 a vzápětí se pustil do zdolávání delšího úseku, zatímco ostatní zamířili zpět do boxů.
Teprve po zhruba dvaceti minutách začalo být na dráze zase živěji. Do čela se prosadil Grosjean (1:20,3) před Magnussenem (1:20,9) a Norrisem (1:20,9). Největší favorité ještě vyčkávali.
Mercedes přišel s novým designem zpětného zrcátka
Když konečně vyrazil do boje Bottas, hned se projel kačírkem. Naštěstí mohl bez problému pokračovat. Ferrari se vedlo na měkkých pneumatikách o poznání lépe – Leclerc 1:19,2 a Vettel dokonce 1:18,8 s dalším posunem na 1:18,4. Bottas se na střední směsi dostal jen na 1:19,7 a navíc z nepozornosti málem v šikaně zavinil kolizi s Verstappenem, jemuž pokazil rychlé kolo. Hamiltonovi v této fázi zjevně nešlo o čas. Nacházel se až na sedmnácté příčce s bezmála třísekundovou ztrátou na Vettela.
V době, kdy stáje vracely Pirelli testovací sady obutí, vedl stále Vettel následován Leclerkem (+0,5), Ricciardem (+1,2), Bottasem (+1,3), Grosjeanem (+1,3), Verstappenem (+1,4), Magnussenem (+1,5) a Norrisem (+1,7).
Po obligátní přestávce, která se tentokrát protáhla, na sebe upoutal pozornost Grosjean, jenž poskočil na třetí pozici. Jen tím dokázal, že okruh se stává čím dál rychlejším. Vzápětí to svými výkony potvrdili také Sainz a Kvjat.
Bottas se přece jen srovnal a najednou měl nos vpředu, když dal 1:18 rovných. Vettela porážel o čtyři desetiny. Hamilton se potkal s obrubníkem a zařadil se až na čtvrté místo. Špička už teď bez výjimky obula měkké pneumatiky.
Vettelovi chyběla k prvenství desetina sekundy
Vettel se Bottasovi přiblížil na jedinou desetinku, ale tu smazat neuměl. Red bully se pohybovaly kdesi ve středu pole, jejich jezdci ovšem setrvávali na středních gumách. Verstappen posléze odstavil auto, z něhož unikal olej, v garáži.
Čtvrthodiny před koncem zajel k mechanikům Bottas. Jeho mercedes trápily potíže s hydraulikou. Toho hodlal využít Vettel a zkusil štěstí s čerstvou sadou gum. Neuspěl však.
Současně s vypršením časového limitu havaroval Stroll. V nájezdu do rychlé pravé zatáčky ztratil kontrolu nad vozem a vrazil do bariéry. Vyvázl nezraněn, přední část auta ovšem byla značně poškozena.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,951 | 19 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:18,066 | + 0.115 | 20 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:18,172 | + 0.221 | 20 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:18,575 | + 0.624 | 22 |
5. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,943 | + 0.992 | 25 |
6. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:19,155 | + 1.204 | 31 |
7. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,180 | + 1.229 | 27 |
8. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:19,285 | + 1.334 | 30 |
9. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:19,364 | + 1.413 | 34 |
10. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:19,450 | + 1.499 | 25 |
11. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:19,511 | + 1.560 | 24 |
12. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:19,844 | + 1.893 | 14 |
13. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:19,855 | + 1.904 | 28 |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:20,021 | + 2.070 | 28 |
15. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:20,030 | + 2.079 | 25 |
16. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:20,066 | + 2.115 | 33 |
17. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:20,459 | + 2.508 | 26 |
18. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:20,591 | + 2.640 | 22 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:20,889 | + 2.938 | 27 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:20,990 | + 3.039 | 23 |