Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes tentokrát nejrychlejší už od začátku

Mercedes tentokrát nejrychlejší už od začátku

VC Španělska – 1. trénink

Nejrychlejším závodníkem v úvodním tréninku na VC Španělska se stal Bottas. Ještě více než jindy se však týmy ve vyhrazených devadesáti minutách věnovaly především testování nejrůznějších novinek, které do Barcelony přivezly.

Katalánsko přivítalo účastníky MS F1 slunečným počasím, s teplotou vzduchu 21 a asfaltu 31 stupňů (v závěru tréninku to ale bylo již 39 stupňů). Podmínky to byly ideální a především nehrozilo, že by se opakovalo trápení z Baku se zahříváním pneumatik.

Jako první se na trať vydal Kvjat. Postupně najížděly k instalačním kolům další monoposty, mnohé s měřicími zařízeními. McLaren oproti původním informacím rovněž použil novou specifikaci motoru Renault.

Úvodní čas, nikterak úžasných 1:23,1, zaznamenal na tvrdých pneumatikách Gasly. Francouz se ale dokázal zlepšit na 1:21,4 a vzápětí se pustil do zdolávání delšího úseku, zatímco ostatní zamířili zpět do boxů.

Teprve po zhruba dvaceti minutách začalo být na dráze zase živěji. Do čela se prosadil Grosjean (1:20,3) před Magnussenem (1:20,9) a Norrisem (1:20,9). Největší favorité ještě vyčkávali.

 

Mercedes přišel s novým designem zpětného zrcátka

 

Když konečně vyrazil do boje Bottas, hned se projel kačírkem. Naštěstí mohl bez problému pokračovat. Ferrari se vedlo na měkkých pneumatikách o poznání lépe – Leclerc 1:19,2 a Vettel dokonce 1:18,8 s dalším posunem na 1:18,4. Bottas se na střední směsi dostal jen na 1:19,7 a navíc z nepozornosti málem v šikaně zavinil kolizi s Verstappenem, jemuž pokazil rychlé kolo. Hamiltonovi v této fázi zjevně nešlo o čas. Nacházel se až na sedmnácté příčce s bezmála třísekundovou ztrátou na Vettela.

V době, kdy stáje vracely Pirelli testovací sady obutí, vedl stále Vettel následován Leclerkem (+0,5), Ricciardem (+1,2), Bottasem (+1,3), Grosjeanem (+1,3), Verstappenem (+1,4), Magnussenem (+1,5) a Norrisem (+1,7).

Po obligátní přestávce, která se tentokrát protáhla, na sebe upoutal pozornost Grosjean, jenž poskočil na třetí pozici. Jen tím dokázal, že okruh se stává čím dál rychlejším. Vzápětí to svými výkony potvrdili také Sainz a Kvjat.

Bottas se přece jen srovnal a najednou měl nos vpředu, když dal 1:18 rovných. Vettela porážel o čtyři desetiny. Hamilton se potkal s obrubníkem a zařadil se až na čtvrté místo. Špička už teď bez výjimky obula měkké pneumatiky.

 

Vettelovi chyběla k prvenství desetina sekundy

 

Vettel se Bottasovi přiblížil na jedinou desetinku, ale tu smazat neuměl. Red bully se pohybovaly kdesi ve středu pole, jejich jezdci ovšem setrvávali na středních gumách. Verstappen posléze odstavil auto, z něhož unikal olej, v garáži.

Čtvrthodiny před koncem zajel k mechanikům Bottas. Jeho mercedes trápily potíže s hydraulikou. Toho hodlal využít Vettel a zkusil štěstí s čerstvou sadou gum. Neuspěl však.

Současně s vypršením časového limitu havaroval Stroll. V nájezdu do rychlé pravé zatáčky ztratil kontrolu nad vozem a vrazil do bariéry. Vyvázl nezraněn, přední část auta ovšem byla značně poškozena. 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:17,951   19
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:18,066 + 0.115 20
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,172 + 0.221 20
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18,575 + 0.624 22
5. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,943 + 0.992 25
6. Carlos Sainz McLaren Renault 1:19,155 + 1.204 31
7. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19,180 + 1.229 27
8. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:19,285 + 1.334 30
9. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:19,364 + 1.413 34
10. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:19,450 + 1.499 25
11. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:19,511 + 1.560 24
12. Max Verstappen Red Bull Honda 1:19,844 + 1.893 14
13. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:19,855 + 1.904 28
14. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:20,021 + 2.070 28
15. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:20,030 + 2.079 25
16. Lando Norris McLaren Renault 1:20,066 + 2.115 33
17. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:20,459 + 2.508 26
18. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:20,591 + 2.640 22
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:20,889 + 2.938 27
20. George Russell Williams Mercedes 1:20,990 + 3.039 23