Mercedesy kralují, ale pořád drží koně na uzdě
VC Španělska – 2. trénink
Také druhé měření sil na Katalánském okruhu dopadlo ve prospěch Mercedesu, když Bottas opět předčil Hamiltona. Dosahované časy jsou ovšem poněkud za očekáváním.
V Barceloně se oteplilo. Vzduch se zahřál na 23 stupňů a povrch dráhy na 41 stupňů. Dalo se proto předpokládat, že dopolední výkony budou překonány.
Jako první se divákům představil Verstappen, který předchozí trénink nedokončil. Problém byl zřejmě větší, než se zdálo, a v Nizozemcově voze býl v mezidobí vyměněn motor.
Referenční čas zajel Magnussen – 1:20,2. Toto Wolff se pro rakouskou televizi ORF mezitím vyjádřil k dopoledním Bottasovým těžkostem s hydraulickým systémem: „Není těžké to opravit. Stáhli jsme ho, protože jsme zaregistrovali dramatický pokles tlaku oleje. Patrně se uvolnilo pár šroubů a kapalina začala vytékat.“ Fin nicméně stále stál v boxech.
To Vettel se blýskl s 1:19,0 na středních pneumatikách. Magnussen na stejném obutí kupodivu dokázal kontrovat a zajel 1:18,9. Kubica se ve třetím sektoru ocitl v hodinách.
Racing Point potvrdil, že Strollův vůz je po nepříjemné havárii provozuschopný, jenže tým nemá čím nahradit poškozené inovované díly. Kanaďan tudíž jede s autem, odpovídajícím předchozí specifikaci.
Pierre Gasly opět nepodal bůhvíjak přesvědčivý výkon
Vettel se definitivně prosadil, když se u jeho jména časomíra zastavila na 1:18,5. Kolega Leclerc mezitím odváděl černou práci s nejtvrdší směsí.
Po dvaceti minutách šly do akce oba mercedesy a Bottas na středních gumách na první pokus zaknihoval 1:18,3. Navzdory tomu, že působil poněkud rozevlátě. Hamilton podobně jako Leclerc vyjel s tvrdými pneumatikami a nevyvaroval se drobných chyb. Bottas se naopak zlepšil na 1:17,8.
Teprve po půlhodině došlo na simulaci kvalifikace. Jako první přešlo na nejměkčí variantu gum Ferrari. Jenže Vettelových 1:17,7 bylo spíše zklamáním. Leclerc byl nejprve jen o pár tisícin vteřiny pomalejší, aby pak ustanovil nové maximum 1:17,6.
Zatímco se předváděli borci ze středu pole, sbíral Mercedes síly na rozhodující úder. Hamilton se dostal na 1:17,4 a v závěsu za ním Bottas až na 1:17,3. Nicméně to stále bylo o sekundu pomalejší oproti nejlepšímu kolu při předsezonních testech. Také rozdíl mezi měkkou a střední směsí byl nečekaně malý.
Red bully jen zpovzdálí přihlížely. Verstappen si stěžoval na pozdní odezvu plynového pedálu. Gasly měl co do činění s dobře disponovanými haasy a špičce vůbec nestačil.
Nakonec vykrystalizovalo pořadí Bottas, Hamilton (+0,0), Leclerc (+0,3), Vettel (+0,4), Verstappen (+0,8), Grosjean (+0,9), Gasly (+1,0) a Magnussen (+1,1). Na něm se nemělo už nic změnit, neboť nastávala perioda jízdy na delší úseky.
Týmu Haas svitla naděje hlavně na úspěch v kvalifikaci
Do ní nevstoupil pravou nohou Räikkönen, protože v sedmé zatáčce se projel kačírkem a musel si nechat vyčistit auto. Ferrari dojíždělo „softy“ v rozmezí 1:23 až 1:24. Zhruba stejné tempo udržovaly také McLaren a Haas. Zato Mercedes přitlačil a pohyboval se mezi 1:22 a 1:23. Vettel se s ubývajícím palivem v nádrži proboural pod 1:23, jenže stříbrné šípy mu znovu pláchly na téměř sekundovou distanci!
Po přechodu na čerstvé střední gumy se Vettel držel kolem 1:22,5. Podobně na tom byl Hamilton, jenže ten jel na o stupeň tvrdší alternativě. A pak na nových „mediálkách“ zvládl Bottas kroužit hluboko pod 1:22. Po pátku je tak jednoznačným favoritem Marcedes.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,284 | 35 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:17,333 | + 0.049 | 35 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,585 | + 0.301 | 42 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,673 | + 0.389 | 41 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:18,035 | + 0.751 | 30 |
6. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,153 | + 0.869 | 42 |
7. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:18,238 | + 0.954 | 34 |
8. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:18,355 | + 1.071 | 40 |
9. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:18,658 | + 1.374 | 45 |
10. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:18,722 | + 1.438 | 40 |
11. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,727 | + 1.443 | 30 |
12. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:18,779 | + 1.495 | 44 |
13. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:18,839 | + 1.555 | 33 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:18,861 | + 1.577 | 43 |
15. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:18,934 | + 1.650 | 40 |
16. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:19,041 | + 1.757 | 43 |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:19,427 | + 2.143 | 37 |
18. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:19,448 | + 2.164 | 40 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:20,191 | + 2.907 | 38 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:20,781 | + 3.497 | 23 |