Hamilton odlétl do jiné dimenze
VC Španělska – 3. trénink
To, co provedl Hamilton se zbytkem pole, bylo imponující. Byť jeho vůz nebyl patrně ještě zcela optimálně vyvážený, porazil na Katalánském okruhu ostatní rozdílem třídy. Kvalifikace nemůže mít jasnějšího favorita.
V Barceloně se zatáhlo a ochladilo. Vzduch měl sice i na nadále příjemných 21 stupňů, asfalt však jen o osm více. Týmy tudíž musely snížit tlak v pneumatikách.
Mercedes oproti včerejšku ze svého automobilu zase odmontoval některé nové aerodynamické prvky, například zpětné zrcátko. Gasly vyrazil na trať s vyměněným podvozkem.
Jako první se na dráze objevil Norris, úvodní čas 1:26,9 nicméně patřil Kubicovi. Pro porovnání – zanedlouho zaznamenali Vettel 1:18,3 a Leclerc 1:18,4. Williams na tom opravdu není dobře, i když Kubica měl obuté střední a oba rudé monoposty měkké pneumatiky.
Reakce Mercedesu byla zpočátku rozpačitá. Hamilton opět v závěrečném sektoru zápolil s neklidným autem. Ještě hůře dopadl Bottas. V táhlé levé zatáčce ztratil záď, vyletěl do kačírku a vlastními silami se nebyl schopen dostat zpátky. Trénink byl přerušen. Během vyprošťování se ukázalo, že krátce předtím měl namále také Vettel, jenž se roztočil, nicméně mohl pokračovat v jízdě.
Nečekaně vysmátý Bottas po návratu do boxů po své minele
Po sedmi minutách se pokračovalo. Hamilton se na středních pneumatikách zařadil hned za obě ferrari. A na potřetí už obhájce titulu udeřil naplno. Dostal se tak s 1:17,7 do čela před Vettela (+0,6), Leclerka (+0,7), Verstappena (+1,1), Kvjata (+1,2), Albona (+1,4), Räikkönena (+1,4) a Ricciarda (+1,6). Přitom podle Pirelli činí rozdíl mezi měkkou a střední směsí na kolo 0,8 sekundy. Hamilton se skutečně pohyboval v jiné dimenzi…
Verstappen si tentokrát neporadil ani s haasy
Poslední třetina tréninku byla již tradičně vyhrazena finální přípravě na kvalifikaci. S čerstvými měkkými gumami dosáhl Leclerc 1:17,1, opět zprovozněný Bottas zůstal o dvě desetiny zpět. Pak za to vzal Hamilton a zase potvrdil, že aktuálně na něj nikdo nemá. Časomíra se zastavila na 1:16,6! Verstappena naopak zahanbily oba haasy a Red Bull aby se strachoval o obligátní třetí řadu na roštu.
Čtyři minuty před koncem zavlály červené praporky, když se ve čtvrté zatáčce vyboural Russell. K restartu už pochopitelně nedošlo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,568 | 14 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:17,099 | + 0.531 | 16 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:17,123 | + 0.555 | 9 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,172 | + 0.604 | 15 |
5. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:17,192 | + 0.624 | 15 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:17,530 | + 0.962 | 15 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:17,558 | + 0.990 | 12 |
8. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:17,864 | + 1.296 | 16 |
9. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:17,969 | + 1.401 | 17 |
10. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:18,003 | + 1.435 | 17 |
11. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:18,105 | + 1.537 | 17 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:18,350 | + 1.782 | 17 |
13. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:18,656 | + 2.088 | 12 |
14. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:18,693 | + 2.125 | 12 |
15. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:18,734 | + 2.166 | 16 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,740 | + 2.172 | 14 |
17. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:18,974 | + 2.406 | 14 |
18. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:19,007 | + 2.439 | 14 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:19,421 | + 2.853 | 16 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:20,570 | + 4.002 | 18 |