Hamiltona možná zachránila kolize Strolla s Norrisem
VC Španělska – analýza Pirelli
Mercedes natáhl svou šňůru dominantních výkonů na pět závodů. Hamilton vyhrál stylem start-cíl, i když původní strategii trochu narušilo druhé vyjetí zpomalovacího vozu. Byla to přímo výzva k neplánované zastávce v boxu.
Původně počítal Mercedes s tím, že přezuje pouze jednou z původní měkké na novou střední směs. Kolize Strolla s Norrisem však soupeře a nakonec i oba jezdce Mercedesu přiměla k hromadnému úprku k mechanikům. K vítězství tedy nakonec vedla cesta přes dvě zastávky – Hamiltona ve 27. a 46. kole, Bottase ve 26. a 45. kole.
Prvních pět jezdců použilo čtyři různé strategie. O mercedesech už byla řeč. Verstappen zvolil variantu měkká-měkká-střední, Vettel měkká-střední-střední, Leclerc měkká-tvrdá-střední.
Taktiku Vettela ovlivnilo probrzdění plošky na pravé přední pneumatice v prvním kole. U kolegy Leclerka se Ferrari pokusilo o alternativní strategii. Domnívalo se, že mercedesy nevydrží na střední směsi až do konce závodu. Proto dalo Leclerkovi tvrdou, aby v závěru setrval na trati a získal tím výhodu. Kvůli vyjetí safety caru se však už nedozvíme, zda by tato varianta přinesla úspěch. Při pohledu na stav Hamiltonovy zadní pravé pneumatiky se dá předpokládat, že tu určitá naděje byla.
Tvrdou směs pneumatik v závodě použili pouze čtyři jezdci. Nejlepšího času dosáhl Leclerc výkonem 1:21,433. Na střední byl nejrychlejší Verstappen (1:19,769) a na měkké Hamilton (1:18,492) minuty. Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Giovinazzi (35 kol), na střední Hülkenberg (35) a na měkké Hülkenberg (31).
Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.