Hned na úvod byli piloti rychlejší než vloni v kvalifikaci
103nd Indianapolis 500 – 1. trénink
Jak před rokem skončil, tak letos začal. Loňský šampion závodu 500 mil v Indianapolisu Power nenašel v úvodním tréninku na letošní ročník slavného závodu přemožitele. IndyCar oproti loňsku výrazně zrychlila. Zatímco vloni v úvodním tréninku předvedl nejrychlejší Pagenaud kolo, které mělo hodnotu 39,8605, a průměrnou rychlost 225,787 mil/h, Powerovo kolo bylo o sedm desetin rychlejší a průměrná rychlost, v které se v Indianapolisu výkony nejčastěji udávají, byla 229,745 mil/h.
Pro srovnání: Carpenterův loňský kvalifikační výkon měl průměrnou rychlost na čtyři letmá kola 229,618 mil/h. Power úterní čas zajel ve vleku za jiným vozem, Carpenter byl v kvalifikaci na dráze sám, ale za sebou měl týden příprav a hlavně motor se zvýšeným výkonem turba, které právě proto, aby byly v kvalifikaci vozy rychlejší, IndyCar v posledním tréninku a v kvalifikaci posiluje. Už první trénink nám tak dává naději, že se letos můžeme těšit na lepší výkony než před rokem.
První trénink byl letos rozdělen do několika skupin. Na úvod patřila dráha na dvě hodiny jezdcům, kteří v IndyCar běžně závodí a mají s ovály zkušenosti. Nejrychlejší čas zajel Carpenter před Hertou a Bourdaisem.
Další dvouhodinovka patřila sedmičce, která potřebovala absolvovat nováčkovský nebo oživovací test. Problémy s převodovkou na voze číslo 31 v něm postihly nováčka O´Warda, který kvůli její závadě nemohl test dokončit.
Proto tým musel využít alternativu posadit do opraveného vozu Chiltona, aby v něm zajel alespoň nějaká kola. Dokud neprokáže schopnost jezdit na oválu, nesmí O´Ward vyrazit na dráhu, když jsou na ní další jezdci. Šanci by měl dostat před středečním tréninkem, dovolí-li to počasí. Předpověď není příliš příznivá, počítá s dopoledními bouřkami. Déšť by mohl ovlivnit také víkendovou kvalifikaci, kdy je v neděli zase pro změnu předpovídána odpolední bouřka.
Monoposty stájových kolegů si vyzkoušel také Hinchcliffe. Kromě svého vozu číslo pět se projel v autech všech tří kolegů z týmu Schmidt Peterson Motorsport, respektive stájí, které s týmem spolupracují. Vyzkoušel tak také vozy Ericssona, Harveyho a Servii.
Vedle nejrychlejšího Powera se v prvním tréninku dařilo také jeho dvěma kolegům. Vítěz Velké ceny Indianapolisu Pagenaud byl těsně druhý, Castronevesovi patřila čtvrtá příčka. Vítěz loňské kvalifikace Carpenter byl třetí.
Zraky byly upnuté také na Alonsa. Ten v prvním tréninku absolvoval rovných 50 kol a se ztrátou necelé vteřiny na vítězného Powera byl na úvod 32.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | W.Power | Team Penske | Chevrolet | 0:39,1738 | 68 | |
2. | S.Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 0:39,1810 | + 0.007 | 81 |
3. | E.Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 0:39,3610 | + 0.187 | 105 |
4. | H.Castroneves | Team Penske | Chevrolet | 0:39,3974 | + 0.223 | 67 |
5. | C.Herta | Harding Steinbrenner | Honda | 0:39,4246 | + 0.251 | 74 |
6. | S.Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | 0:39,4318 | + 0.258 | 110 |
7. | Z.Veach | Andretti Autosport | Honda | 0:39,4506 | + 0.277 | 109 |
8. | A.Rossi | Andretti Autosport | Honda | 0:39,4631 | + 0.289 | 92 |
9. | M.Andretti | Andretti Herta | Honda | 0:39,4736 | + 0.300 | 81 |
10. | E.Jones | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 0:39,4795 | + 0.306 | 105 |
11. | S.Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 0:39,5021 | + 0.328 | 128 |
12. | R.Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 0:39,5358 | + 0.362 | 80 |
13. | S.Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 0:39,5730 | + 0.399 | 97 |
14. | T.Sató | RLL Racing | Honda | 0:39,6042 | + 0.430 | 90 |
15. | JR Hildebrand | Dreyer & Reinbold | Chevrolet | 0:39,6125 | + 0.439 | 113 |
16. | S.Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | 0:39,6330 | + 0.459 | 95 |
17. | J.Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 0:39,6474 | + 0.473 | 60 |
18. | F.Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | 0:39,6774 | + 0.503 | 81 |
19. | C.Daly | Harding Racing | Honda | 0:39,6963 | + 0.522 | 99 |
20. | G.Rahal | RLL Racing | Honda | 0:39,7354 | + 0.561 | 90 |
21. | K.Kaiser | Juncos Racing | Chevrolet | 0:39,7509 | + 0.577 | 10 |
22. | Ch.Kimball | Carlin | Chevrolet | 0:39,5807 | + 0.407 | 69 |
23. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson |
Honda | 0:39,9117 | + 0.738 | 5 |
24. | T.Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 0:39,9161 | + 0.742 | 66 |
25. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson | Honda | 0:39,9582 | + 0.784 | 99 |
26. | J.Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | 0:39,9641 | + 0.790 | 85 |
27. | M.Chilton | Carlin | Chevrolet | 0:40,0274 | + 0.853 | 76 |
28. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson |
Honda | 0:40,0369 | + 0.863 | 6 |
29. | M. Ericsson | Schmidt Peterson | Honda | 0:40,0532 | + 0.879 | 83 |
30. | S.Karam | Dreyer & Reinbold | Chevrolet | 0:40,0686 | + 0.895 | 32 |
31. | M.Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 0:40,1150 | + 0.941 | 85 |
32. | F.Alonso | McLaren Racing | Chevrolet | 0:40,1496 | + 0.976 | 50 |
33. | J.King | RLL Racing | Honda | 0:40,1834 | + 1.009 | 42 |
34. | P.Mannová | Clauson-Marshall | Chevrolet | 0:40,1948 | + 1.021 | 25 |
35. | M.Chilton | Carlin | Chevrolet | 0:40,2646 | + 1.091 | 13 |
36. | J.Davison | Dale Coyne Racing | Honda | 0:40,2660 | + 1.092 | 30 |
37. | O.Servia | Stange/Schmidt | Honda | 0:40,3063 | + 1.132 | 60 |
38. | B.Hanley | DragonSpeed | Chevrolet | 0:40,6235 | + 1.450 | 14 |
39. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson | Honda | 0:40,8157 | + 1.642 | 5 |
Pozn: Hinchcliffe a Chilton zajeli některé časy ve vozech svých stájových kolegů. Takový výsledek je uveden kurzívou. Hinchcliffe zajel 23. čas ve voze číslo 7 (monopost Marcuse Ericssona), 28. čas ve voze číslo 77 (vůz Oriola Servii) a 39. čas ve voze 60 (monopost Jacka Harveyho). Chilton zajel 35. čas ve voze 31 (monopost Patricia O´Warda).