Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren se Alonsovi omluvil za kvalifikační debakl

McLaren se Alonsovi omluvil za kvalifikační debakl

Místo na roštu mu ale nekoupí

Sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran využil tiskové konference po neúspěšné kvalifikaci do závodu 500 mil v Indianapolisu, aby se omluvil fanouškům, týmu a hlavně Fernandovi Alonsovi. Ten musí na další pokus zvítězit ve slavném závodě nejméně rok počkat. Jestli se v roce 2020 do Indianapolisu vrátí, zatím ale neví ani sám Alonso.

„Chci využít této příležitosti, abych se omluvil a poděkoval fanouškům, nejen těm v USA, ale po celém světě, kteří náš pokrok sledovali. Slyšel jsem od nich spoustu hezkých věcí, četl krásné vzkazy z celého světa. Děkuji vám a omlouvám se, že nebudeme v Indy500,“ řekl na tiskové konferenci De Ferran.

Omluvil se také celému týmu. „Kluci pracovali tvrdě několik měsíců, hlavně ten poslední. Vyvinuli jsme obrovskou snahu a snažili jsme se tady, jak jen to šlo,“ pokračoval vítěz Indy500 z roku 2003. Omluva směřovala rovněž ke sponzorům britské stáje.

„A v neposlední řadě, chci poděkovat muži po mé levici, a chci se ti také omluvit, protože jsme ti nedali dostatečně rychlé auto. Jel jsi jako šampion, kterým víme, že jsi. Tyto poslední tři dny byly neuvěřitelně napjaté a velmi složité, a my jsme od tebe nemohli chtít víc, Fernando. Mrzí mě to, jsi úžasný jezdec. Takže, tohle je za mých 35 let v závodění, nebo vlastně ještě za delší čas, ta nejbolestivější zkušenost, jakou mám,“ dodal De Ferran.

 

Jestli pojede v Indianapolisu příští rok, na tiskové konferenci Alonso neřekl. „Teď je těžké něco slibovat. Je příliš brzy na to něco rozhodnout. Nevím ani, co budu dělat příští měsíc po 24 hodinách v Le Mansu, až dokončím svůj program ve vytrvalostních závodech. Chci mít rok 2020 otevřený všem možnostem, protože nevím, jaké příležitosti se mohou objevit. Dokud nebudu vědět, kde budu příští rok závodit, tak nemůžu nic přislíbit,“ uvedl s tím, že stále platí, že chce znovu v Indianapolisu závodit a jednou si připsat i vítězství ve třetím z nejslavnějších motoristických podniků.

De Ferran čelil také otázce, jestli McLaren Alonsovi nechce místo na startovním roštu koupit. Do závodu jsou totiž kvalifikovány vozy, nikoliv konkrétní jezdci. A zdaleka by to nebylo poprvé, kdy některý z jezdců musel přepustit místo na roštu jinému, jemuž se nepovedla kvalifikace. Nejznámější případ z posledních let je ten z roku 2011, kdy se za tým Andretti Autosport nekvalifikoval Ryan Hunter-Reay a místo ve voze týmu A.J. Foyta mu musel přepustit Bruno Junqueira, který v kvalifikaci skončil 19.

„Ano, k tomu se vyjádřím. Tohle neuděláme. My si místo na roštu chceme zasloužit,“ odmítl rázně všechny spekulace De Ferran.

Ono by ostatně nebylo moc kde brát. Alonso přijel do Indianapolisu s tím, že závod chce vyhrát, ne ho odjet na chvostu pole a, při vší úctě, vítězný vůz by mu Juncos Racing nebo DragonSpeed těžko daly. A přední stáje zase nevystřídají jezdce, kteří bojují v šampionátu.