Nouvelle Chicane bude ještě drsnější
V kritickém místě by se už nemělo tak často bourat
Od výjezdu ze zatáčky 19 (Anthony Noghes) do výjezdu ze zatáčky tři (Massenet), od výjezdu ze zatáčky sedm (Mirabeau Bas) do výjezdu ze zatáčky osm (Portier), od nájezdu do zatáčky 10 do výjezdu ze zatáčky 11, Nouvelle Chicane a od výjezdu ze zatáčky 12 (Tabac) do výjezdu ze zatáčky 15 (Bazén). To jsou podle oficiální zprávy FIA místa na trati VC Monaka, která byla před letošním závodem znovu vyasfaltována.
Co to znamená pro jezdce? „Uvidíme, jak budou asfalt a pneumatiky spolu reagovat,“ vyjádřil se Romain Grosjean. „Na některých místech nový povrch pomůže, na jiných zřejmě ne. Moudřejší budeme po tréninku.“
Zvláštní pozornosti se dostalo sektoru Nouvelle Chicane, následujícím po průjezdu tunelem. V minulosti byl dějištěm mnoha vážných nehod. Zranili se zde Karl Wendlinger, Jenson Button i Sergio Pérez. Časté jsou zde i kolize při pokusech o předjetí. Předchozí opatření, především přesunutí bariér, nesplnila zcela očekávání.
Větší část okruhu v Monaku dostala nový povrch
Proto bylo přikročeno k aplikaci mimořádně hrubého povrchového materiálu do únikové zóny. Pilotům má pomoci v kritických chvílích zpomalit auto a dostat ho znovu pod svoji kontrolu.
„Je to něco jako brusný papír, s obrovskou přilnavostí,“ všiml si Nico Hülkenberg, který nesdílí obavy, že přejezd přes tuto pasáž zásadním způsobem poškodí obutí. „Pokud se na ní dostaneš, musíš povolit brzdy, aby se kola mohla otáčet. Potom to nebude problém.“