Hamilton zrychloval i na odcházejících pneumatikách
VC Monaka – 2. trénink
Pokud nedojde k nějakému zásadnímu zvratu, je favorit minimálně pro kvalifikaci jasný. V těsných uličkách miniaturního knížectví zase dal Mercedes všem soupeřům na frak.
Počasí se oproti dopoledni v zásadě nezměnilo. Venkovní teplota dlouho marně atakovala dvacet stupňů, povrch dráhy měl stupňů jednatřicet.
Referenční čas ustanovil agilní Giovinazzi výkonem 1:14,62. Kolegu Räikkönena překonal o více než sekundu. Ten si to nenechal líbit – 1:13,90. Stále jsme se ale pohybovali daleko za očekávanými špičkovými hodnotami. Velmi pilný byl od počátku Sainz, dohánějící předchozí manko, způsobené technickými problémy.
Vysokou hru spustil teprve Vettel s 1:12,97. Hned ho ale přeskočil Albon, který ostré kolo zvládl za 1:12,83. Thajec postrádal coby nováček jakýkoliv respekt z mimořádně náročné trati a patřil k nejpříjemnějším překvapením.
Překvapením dne se bezesporu stal Alexander Albon
Mercedesy vyjely z boxů až po patnácti minutách, ovšem na rozdíl od konkurence na tvrdší, tedy střední směsi. Rozdíl poznat nebyl, což pro Ferrari nebylo dobrým znamením. Bottas zaznamenal 1:12,31 a dostal se do čela. Hamilton se na něj dotáhl na rozdíl šesti setin vteřiny. Vettel zaostal o tři desetiny a k tomu je třeba připočítat experty odhadovanou půlsekundovou diferenci mezi měkkými a středními gumami. „Mercedes se může porazit jen sám,“ reagoval pro rakouskou televizi ORF Alexander Wurz.
Jeho slova záhy potvrdil Hamilton posunem na 1:11,92, i když si stěžoval na přehřívající se obutí. Před Vettela se navíc prosadil také Verstappen. Russell, svádějící interní duel o předposlední pozici s Kubicou, přepnul strunu v Saint Devote. Mohl ale pokračovat v jízdě. Brzy ho vcelku věrně napodobil Grosjean.
Dosavadní matný dojem částečně napravil Vettel. Vzal si čerstvé měkké pneumatiky a zajel na nich 1:11,88. Poslední sektor v jeho podání měl ale k ideálu daleko. Leclerc byl nucen přerušit rychlé kolo, když auto přestávalo brzdit. Vettelův reparát se nevyvedl. Zdálo se, že gumy v Monaku nevydrží dva okruhy v kvalifikačním tempu.
U Ferrari mají po čtvrtku o čem přemýšlet
V něm se konečně představily i mercedesy. Bottas dal na „softech“ kolo za 1:11,27 a překonal tak čtvrteční maximum z minulého roku, jehož držitelem byl Ricciardo. Hamilton na tom byl o fous lépe, těsně před cílem se mu ale do cesty připletl Leclerc. Riskl to ještě jednou a vyšlo to: 1:11,24. Na pneumatikách, které to nejlepší ze sebe vydaly již předtím… Jenže potom to přepískl v Saint Devote a s 11:11,19 ho trumfnul parťák. Hotovo? Kdepak, Lewis pořád na stejné sadě pneumatik vytáhl 1:11,11!
Ferrari znovu krutě nestíhalo, dosavadní slabinu jménem průjezd pomalými zatáčkami zřejmě neodstranilo ani speciální nastavení pro Monte Carlo. Leclerkovi to vůbec nešlo a potácel se na chvostu první desítky. Před ním byli nejen Verstappen a Gasly, ale také Albon, Magnussen, Giovinazzi a Räikkönen. Alfy zase jely jako z praku, naopak mizérie postihla Renault i Racing Point.
Poslední půlhodina byla jako tradičně zasvěcena zdolávání delších úseků. Na skomírající měkké směsi se Bottas pohyboval kolem 1:14,0, zatímco Leclerc se vybudil k 1:13,2.
Vettel rozšířil řady ztroskotanců v Sainte Devote. Měl z pekla štěstí, že nic netrefil, protože probrzdil pořádně. Příliš se nesvezl Verstappen, na jehož monopostu se odstraňoval blíže nespecifikovaný defekt. Ani po návratu na dráhu nebyl Nizozemec jízdními vlastnostmi nijak nadšen. Norris kdesi poškodil podlahu, takže ji bude potřeba vyměnit.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:11,118 | 40 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:11,199 | + 0.081 | 47 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:11,881 | + 0.763 | 41 |
4. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:11,938 | + 0.820 | 38 |
5. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:12,031 | + 0.913 | 50 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:12,052 | + 0.934 | 17 |
7. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:12,174 | + 1.056 | 53 |
8. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:12,239 | + 1.121 | 50 |
9. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:12,342 | + 1.224 | 50 |
10. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:12,350 | + 1.232 | 41 |
11. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:12,392 | + 1.274 | 50 |
12. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:12,393 | + 1.275 | 26 |
13. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:12,419 | + 1.301 | 46 |
14. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:12,577 | + 1.459 | 38 |
15. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:12,752 | + 1.634 | 43 |
16. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:12,872 | + 1.754 | 48 |
17. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:12,888 | + 1.770 | 52 |
18. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:14,558 | + 3.440 | 39 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:15,052 | + 3.934 | 36 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:15,146 | + 4.028 | 44 |