Nedostižný Mercedes, Ferrari prohrálo i s Red Bullem
VC Monaka – kvalifikace
Mercedes naprosto ovládl kvalifikaci na VC Monaka. V rozhodující chvíli byl nakonec Hamilton rychlejší než do té doby dominující Bottas. Ferrari po neuvěřitelném omylu zbyly oči pro pláč.
Nad Monte Carlem bylo i nadále zataženo. Teplota vzduchu dosáhla 21 stupňů, asfalt se však už rozehřál na 44 stupňů.
Jak se předpokládalo, po celou dobu kvalifikace nikdo nerisknul vyjet na středních nebo tvrdých pneumatikách. Mezi prvními nedočkavci, kteří opustili boxy, byl také Hamilton. Dlouhé otálení v Monaku se kvůli vysokému riziku kolizí a následných přerušení nemusí vyplatit. Obhájce titulu začal rozvážně s 1:13,22, postupně však zrychloval.
Do čela se dostal místní matador Leclerc, který zajel 1:12,85. Pod 1:12, konkrétně na 1:11,72, se jako první propracoval Verstappen. Za něj se zařadili Kvjat a Gasly. Giovinazzi se ocitl v hledáčku sportovních komisařů kvůli blokování Hülkenberga.
Verstappen se zlepšil na 1:11,59 a na chvíli se na špici usadilo duo Red Bullu. Hamilton si udělal menší výlet mimo trať, Leclerc probrzdil v sektoru Rascasse. Vettel se nacházel až na desáté příčce.
Verstappen zatím potvrzuje, že Red Bullu trať v Monaku sedí
Verstappena těsně sesadil z trůnu Bottas, když zajel 1:11,56. Na opačném pólu výsledkové listiny se nacházeli, jak jinak, oba williamsy, s nimi racing pointy a Hülkenberg.
Vettel při kolu jistoty lízl svodidla a musel zajet do boxů. Nečekaně se tak objevil v pásmu ohrožení. Návrat na dráhu stihl na poslední chvíli, udržel nervy na uzdě a dosáhl zatímního maxima 1:11,43.
U Ferrari ale nikdo nejásal, protože naprosto senzačně vypadl Leclerc! Na rozdíl od Vettela se v závěru první části nedostal do akce. Proč? Na domácí půdě a po triumfu ve třetím tréninku to byla hodně hořká pilulka. Spolu s ním balili Pérez, Stroll, Russell a Kubica.
„Střelili se do vlastní nohy, naprosto nepochopitelné rozhodnutí,“ hodnotil Leclerkův výpadek pro ORF Alexander Wurz. „Totálně se přepočítali. Jestli teď nebudou chtít italská média hlavy, pak už nikdy.“ Vzápětí se ukázalo, že v kritické chvíli byl Leclerc povolán k oficiálnímu vážení, což mohlo v zázemí Scuderie vyvolat zmatek.
Smutný hrdina - takhle si to Charles Leclerc nepředstavoval...
Do prostřední fáze vstoupil svižně Mercedes. Bottasových 1:10,70 bylo lepších než loňský Ricciardův vítězný čas. Hamiltonovi nadělil plné čtyři desetiny. Vettel byl znovu pomalý, jen těsně pod 1:12. Magnussen se v zatáčce Mirabeau potkal s bariérou, ale mohl pokračovat v jízdě.
Red Bull si vzpomenul na svoji někdejší sílu na tomto městském okruhu - Verstappen se blýskl s 1:10,61. Dobře se držel i další specialista na průjezd zdejšími úzkými uličkami Ricciardo. Vypadli naopak Hülkenberg, Norris, Grosjean, Räikkönen a Giovinazzi. Grosjean nadával do rádia, protože ho neomaleným způsobem pozdržel Gasly.
Finálovou desítku tvořili Verstappen, Bottas, Hamilton, Vettel, Magnussen, Kvjat, Albon, Gasly, Ricciardo a Sainz. Oba piloti Toro Rosso tak potvrdili dosavadní výbornou formu.
Bottas byl po většinu kvalifikace nejrychlejší, pole position ale nakonec nevybojoval
Bottas se na úvod rozhodl ostatním vyrazit dech, když zaznamenal 1:10,25. V případě Vettela se mu to zdařilo, neboť ten zaostal o sedm desetin. Hamilton chyboval a pokusil se na stejném obutí o ještě jedno ostré kolo. Verstappen se vklínil mezi Bottase a Vettela. Hamiltonův reparát znamenal posun na druhou příčku.
Už mezičasy během rozhodující rundy naznačovaly, že stříbrné šípy to mají pevně v rukou. Hamilton se posunul na 1:10,16 a protože Bottas svůj pokus přerušil, patří mu pole position. Vettel se otřel v zatáčce Tabac o zeď a rázem byl bez šance. Verstappen ho zdolal o tři desetiny, mercedesy byly ale i pro něj dnes v nedohlednu.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:11,542 | 1:10,835 | 1:10,166 | 28 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:11,562 | 1:10,701 | 1:10,252 | 27 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:11,597 | 1:10,618 | 1:10,641 | 19 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:11,434 | 1:11,227 | 1:10,947 | 27 |
5. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:11,740 | 1:11,457 | 1:11,041 | 24 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:11,865 | 1:11,363 | 1:11,109 | 24 |
7. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:11,767 | 1:11,543 | 1:11,218 | 25 |
8. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:11,602 | 1:11,412 | 1:11,271 | 30 |
9. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:11,872 | 1:11,608 | 1:11,417 | 30 |
10. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:12,007 | 1:11,429 | 1:11,653 | 31 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:12,097 | 1:11,670 | 20 | |
12. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:11,845 | 1:11,724 | 22 | |
13. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:11,837 | 1:12,027 | 21 | |
14. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:11,993 | 1:12,115 | 21 | |
15. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:11,976 | 1:12,185 | 22 | |
16. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:12,149 | 8 | ||
17. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:12,233 | 11 | ||
18. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:12,846 | 11 | ||
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:13,477 | 13 | ||
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:13,751 | 13 |