Rychle pogumovat zelený a kluzký asfalt v parku
VC Kanady – Pirelli před závodem
Náročná VC Kanady je i pro Pirelli velkou výzvou. Stejně jako pro Monako byly vybrány tři nejměkčí směsi: tvrdá je C3, střední je C4 a měkká je C5. Právě pro nejměkčí směs C5 bude okruh v Montréalu důležitou zkouškou.
Okruh Gillese Villeneuvea je jen zčásti opravdovou závodní tratí. Na zbytku se používají silnice v Parku Jeana Drapeaua, které jsou po zbytek roku otevřené veřejnosti pro rekreační aktivity. To znamená, že hladký asfalt je zejména na počátku víkendu obzvlášť „zelený“ a kluzký. Jakmile se povrch pogumuje, dochází k vysokému stupni vývoje přilnavosti.
Pro Kanadu jsou velmi důležité trakce a brzdění. Velkou výzvou je tedy správné zahřátí předních pneumatik. Protože kolem trati nejsou žádné velké bezpečnostní zóny, nezřídka dochází ke kolizím. Strategii proto může ve velké míře ovlivnit i několikanásobné vyjetí safety caru.
Počasí je proměnlivé, protože chladno a déšť jsou v tomto ročním období v Montréalu poměrně běžné. Vrcholem byl ročník 2011 a závod trvající déle než čtyři hodiny! Zejména na začátku víkendu se očekává větší drolení povrchu pneumatik.
Na rozdíl od Monaka bude díky dlouhým rovinkám, vyšším rychlostem a obtížným brzdným úsekům mnohem víc příležitostí k předjetí. V minulém roce se objevilo několik taktických variant. Většina jezdců však zvolila jedinou zastávku, ovlivněnou však safety carem. První dva jezdci v cíli nestartovali na nejměkčí dostupné směsi a letos se to může opakovat. Sebastian Vettel a Valtteri Bottas začínali na ultraměkké směsi, což je přibližný ekvivalent současné varianty C4. Přezouvali pak na superměkkou, která však v letošní nabídce chybí.
„Obecně řečeno, naše nominace směsí pro Kanadu je zhruba stejná jako v loňském roce. Hlavní rozdíl je v tom, že nejtvrdší směs, která bude tento víkend k dispozici, je o něco tvrdší než loni. Nominace je stejná jako pro Monako, i když několik týmů trať srovnávalo spíš s Baku, kde byl výběr tvrdší. Velmi důležité bude shromáždit během víkendu co nejvíce údajů o pneumatikách,“ tvrdí před závodem Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.
Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci k dispozici.