Mercedes nechali ostatní raději na pokoji
VC Kanady – 1. trénink
Pokud výsledek úvodního tréninku na VC Kanady něco signalizuje, tak to, že Mercedes je ještě silnější než předtím. Hamilton a Bottas kralovali s až hrozivou převahou. Přispěla k ní ale i odlišná strategie, kterou zvolila část konkurence.
Předpověď počasí tentokrát nelhala. Na obloze sem tam mráček, příjemných 19 stupňů a asfalt zahřátý na 27 stupňů.
Williams nasadil místo Kubici svého rezervistu Latifiho, který nemá tento víkend povinnosti ve F2. Počet Kanaďanů v poli tím vzrostl na dva.
S menšími či většími úpravami se představily vozy McLarenu, Racing Pointu a Haasu. Nejdůležitější událostí však bezesporu byly vylepšené motory Mercedes.
Jako první se na trati objevil Sainz. Následovala obvyklá porce instalačních kol, do nichž se však mercedesy ani Verstappen nijak nehrnuli. S výjimkou Racing Pointu všichni sáhli po tvrdé nebo střední směsi pneumatik. Tak tomu ostatně v úvodní polovině tréninku, po níž se použité sady vracejí Pirelli, bývá v poslední době zvykem.
Lewis Hamilton se tentokrát svým mladším kolegou zahanbit nenechal
Zatím poněkud ospalý průběh oživil svišť, který je okruhu Gillese Villeneuvea častým hostem. Naštěstí včas odběhl do bezpečí.
Referenční čas 1:19,32 zajel stylově Latifi. Nevyvaroval se při tom několika chyb. Hülkenberg hlásil, že povrch dráhy je kluzký a hrbolatý.
Vážněji bylo třeba brát až Verstappenův výkon 1:16,06 s dalším postupem na 1:15,02. Druhý Sainz ztrácel 74 setin sekundy. Teprve po půl hodině se do věci vložili stříbrné šípy a Vettel. Pořádně za to vzal zejména Bottas, který se dostal na 1:13,49. Vzápětí na tisícinu stejného výkonu dosáhl také Hamilton. Fin odpověděl s 1:13,22.Vettel od něj dostával téměř dvě sekundy (od Leclerka dvě desetiny), v této fázi to ale nebylo podstatné. Navíc se brzy vrátil do boxů.
Grosjean se roztočil v šesté zatáčce, díky vyasfaltované únikové zóně nicméně pokračoval bez problémů v jízdě. Napodobil ho Gasly a ve vlásence dokonce probrzdil i Hamilton.
Bottas se postupně zlepšil až na 1:13,00. Na Hamiltona měl k dobru 14 setin sekundy.
Vešlo ve známost, že také Williams zapracoval na autě, které dostalo předělané zavěšení předních kol. Nijak se to ale neprojevilo. Russell a Latifi opět trčeli na posledních příčkách. „Ještě je brzy na hodnocení. Musíme zjistit, jak systém funguje,“ vyjádřila se pro Sky Sports Claire Williamsová.
V poločase vedl Bottas před Hamiltonem (+0,14), Verstappenem (+1,37), Pérezem (+1,65), Strollem (+1,81), Ricciardem (+1,95), Leclerkem (+2,23), Hülkenbergem (+2,33), Vettelem (+2,39) a Norrisem (+2,54). Rozdíly mezi Mercedesem a zbytkem světa byly propastné, je ale třeba zohlednit, že Hamilton a Bottas jeli na měkkých gumách, zatímco jejich soupeři většinou ne. Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera přitom dělá rozdíl mezi měkkým a středním obutím zhruba půl sekundy.
Red Bull by si to i v Montréalu mohl rozdat s Ferrari
Hamilton se s tím hlavu nelámal. Sotva se vrátil na trať, proboural se pod 1:13 – 1:12,76. Totéž se podařilo i Bottasovi (1:12,91). V dalším rozletu jim zabránil Giovinazzi. V deváté zatáčce příliš agresivně najel na obrubník, ztratil kontrolu nad svou alfou romeo a skončil ve zdi. Mechanici ho rozhodně za způsobenou škodu nepochválí, sám naštěstí vystoupil nezraněn. Byl zaveden režim virtuálního safety caru.
Platil jen dvě minuty. Leclerc na středních pneumatikách poskočil na 1:13,71 a dal tak mátožnému Ferrari alespoň jiskřičku naděje. Vettel byl naopak až sedmý a navíc divákům předvedl ve vlásence efektní výkrut. Vytrvale však kroužil dál a propracoval se alespoň na pátou pozici. Pořád mu ale na Hamiltona chyběla více než sekunda. Bottase zpomalil kolísající tlak v palivovém systému a raději zamířil ke svým technikům.
Ke konci se okruh vyprazdňoval a Räikkönen, Sainz nebo Pérez se tak mohli s předstihem radovat z umístění v první desítce. Skutečné rozložení sil však páteční dopoledne v Montréalu naznačilo jen velmi mlhavě.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:12,767 | 31 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:12,914 | + 0.147 | 25 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:13,720 | + 0.953 | 24 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:13,755 | + 0.988 | 26 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:13,905 | + 1.138 | 28 |
6. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:13,945 | + 1.178 | 30 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:13,973 | + 1.206 | 34 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:14,123 | + 1.356 | 31 |
9. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:14,172 | + 1.405 | 31 |
10. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:14,202 | + 1.435 | 32 |
11. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:14,246 | + 1.479 | 33 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:14,474 | + 1.707 | 30 |
13. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:14,570 | + 1.803 | 27 |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:14,582 | + 1.815 | 17 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:14,645 | + 1.878 | 31 |
16. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:14,703 | + 1.936 | 36 |
17. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:14,812 | + 2.045 | 32 |
18. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:15,343 | + 2.576 | 32 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:15,989 | + 3.222 | 29 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:16,199 | + 3.432 | 33 |