Hamilton boural, Ferrari se chopilo šance
VC Kanady – 2. trénink
Najednou je všechno jinak. Hamilton po půl hodině odkulhal do boxů s polámaným vozem a Bottas nestačil na Leclerka a Vettela. Pozoruhodné je i Sainzovo čtvrté místo.
Sluníčko začalo pálit a hned se to projevilo na rtuti v teploměru. Vzduch se zahrál na 25 stupňů a trať dokonce na 49. Vál poměrně silný vítr.
Mercedes oznámil, že Bottasovy problémy v závěru prvního tréninku neměly s novou pohonnou jednotkou nic společného a jsou již vyřešené. Také Giovinazziho auto mělo podle předběžného odhadu Alfy Romeo být po předchozím kontaktu s bariérou v pořádku. Jenže pak se ukázalo, že je zapotřebí vyměnit i převodovku. Ital tak stihl absolvovat jen 16 kol.
První vyrazil z boxové uličky Kubica, který se vrátil do kokpitu williamsu poté, co ho dopoledne nahradil Latifi. Také zaznamenal úvodní čas 1:21,71, což ale skutečně nebyla žádná bomba.
Další se trousili do práce jen pozvolna. Tradičně se nikam nehnaly mercedesy, přes deset minut na sebe dala čekat také ferrari. Když vyjela, zapsal si Vettel 1:13,96 a Leclerc 1:14,00. Christian Horner mezitím vysvětloval, že v předchozím tréninku jely vozy Red Bullu v odlišných režimech, címž se vysvětluje nevalný Gaslyho výsledek.
Nyní něco pro pobavení – Racing Point se omluvil místním fanouškům, že pro ně nemá žádný týmový artikl. Někdo ho zapomněl přibalit… A to se muselo stát zrovna ve vlasti majitele stáje a jeho závodícího syna!
U Mercedesu se mezitím probrali k životu a byli hned náramně čilí. Hamilton zajel 1:12,93, Bottas zůstal zpět o 28 setin sekundy. Prvně jmenovaný měl (stejně jako Vettel) nasazené střední pneumatiky, druhý tvrdé. Jediný, kdo hned od počátku nasadil nejměkčí variantu obutí, byl Williams.
Bližší analýza časů ukazovala na stejný scénář jako v předchozích závodech. Dlouhé rovinky jsou doménou Ferrari, ale v členitějších pasážích dostává od Mercedesu těžce naloženo.
Úvodní půlhodina se chýlila ke konci, když Hamilton v deváté zatáčce příliš razantně najel na obrubník a pravým zadním kolem šel do tvrdého. Z gumy zůstaly cáry a bylo otázkou, co náraz udělal se závěsem. Obhájce titulu se nicméně dokázal došourat k mechanikům. Ti zjistili, že újmy došla i podlaha. Bylo jasné, že číslo 44 dnes už na dráze neuvidíme. Mercedes oznámil, že z „preventivních důvodů“ bude vyměněna celá záď.
Sám voják v poli - Bottas tentokrát oběma ferrari nestačil
Už bez Hamiltona odstartovala simulace kvalifikace. Že Bottas zajel na měkkých pneumatikách 1:12,31, nikoho nepřekvapilo. Ale že Vettel ho trumfne o šest setin sekundy, to ano. Zahanbit se nenechal ani Leclerc: 1:12,17. Ferrari rázem drželo pomyslnou první řadu.
Za třetího Bottase se zařadil Magnussen, zatímco Verstappen byl aktuálně až devátý. Navíc se otřel o zeď. Auto, na rozdíl od reklamy Pirelli, naštěstí zůstalo neporušené.
Pořadí před započetím dlouhých úseků předznamenávalo už to konečné. Za Leclerkem se seřadili Vettel (+0,07), Bottas (+0,13), Sainz (+0,37), Magnussen (+0,75), Hamilton (+0,76), Pérez (+0,82), Hülkenberg (+0,99) a Stroll (+0,99). Teprve na dalších příčkách se nacházely red bully Gaslyho a Verstappena.
Bottas nasadil na měkkých gumách v „longrunech“ tempo kolem 1:18,0. Vettel na identické směsi byl zhruba o půl sekundy rychlejší, Leclerc se na středních pneumatikách pohyboval těsně pod 1:17. Bottas po přezutí na nejtvrdší variantu začal na 1:17,8.
Sainz čtvrtým místem potvrdil, že u McLarenu se věci začínají měnit k lepšímu
Okruh Gillese Villeneuvea tentokrát nebyl k obutí příliš milosrdný. Už po několika kolech se dosahované časy začaly všeobecně horšit. Vettel se propadl až někam k 1:20, Leclerc byl o fous lepší. Bottas zpomaloval pochopitelně pozvolněji, ale během šesti kol ztratil půl sekundy.
V posledních minutách ještě Vettel a Leclerc zkusili svěží střední gumy a drželi se na nich v pásmu 1:17,5 – 1:17,8. Bottas se stabilizoval v rozpětí 1:18,1 až 1:18,4. Jenže v závěrečném kole přišlo najednou 1:16,26. Zajímavé. Že by Mercedes zase jednou blufoval?
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:12,177 | 39 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:12,251 | + 0.074 | 38 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:12,311 | + 0.134 | 46 |
4. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:12,553 | + 0.376 | 45 |
5. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:12,935 | + 0.758 | 41 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:12,938 | + 0.761 | 8 |
7. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:13,003 | + 0.826 | 39 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:13,016 | + 0.839 | 40 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:13,168 | + 0.991 | 42 |
10. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:13,171 | + 0.994 | 37 |
11. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:13,249 | + 1.072 | 38 |
12. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:13,345 | + 1.168 | 38 |
13. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:13,388 | + 1.211 | 22 |
14. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:13,436 | + 1.259 | 45 |
15. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:13,521 | + 1.344 | 40 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:13,542 | + 1.365 | 41 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:13,598 | + 1.421 | 39 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:14,870 | + 2.693 | 16 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:15,036 | + 2.859 | 36 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:15,287 | + 3.110 | 44 |