Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton boural, Ferrari se chopilo šance

Hamilton boural, Ferrari se chopilo šance

VC Kanady – 2. trénink

Najednou je všechno jinak. Hamilton po půl hodině odkulhal do boxů s polámaným vozem a Bottas nestačil na Leclerka a Vettela. Pozoruhodné je i Sainzovo čtvrté místo.

Sluníčko začalo pálit a hned se to projevilo na rtuti v teploměru. Vzduch se zahrál na 25 stupňů a trať dokonce na 49. Vál poměrně silný vítr.

Mercedes oznámil, že Bottasovy problémy v závěru prvního tréninku neměly s novou pohonnou jednotkou nic společného a jsou již vyřešené. Také Giovinazziho auto mělo podle předběžného odhadu Alfy Romeo být po předchozím kontaktu s bariérou v pořádku. Jenže pak se ukázalo, že je zapotřebí vyměnit i převodovku. Ital tak stihl absolvovat jen 16 kol.

První vyrazil z boxové uličky Kubica, který se vrátil do kokpitu williamsu poté, co ho dopoledne nahradil Latifi. Také zaznamenal úvodní čas 1:21,71, což ale skutečně nebyla žádná bomba.

Další se trousili do práce jen pozvolna. Tradičně se nikam nehnaly mercedesy, přes deset minut na sebe dala čekat také ferrari. Když vyjela, zapsal si Vettel 1:13,96 a Leclerc 1:14,00. Christian Horner mezitím vysvětloval, že v předchozím tréninku jely vozy Red Bullu v odlišných režimech, címž se vysvětluje nevalný Gaslyho výsledek.

Nyní něco pro pobavení – Racing Point se omluvil místním fanouškům, že pro ně nemá žádný týmový artikl. Někdo ho zapomněl přibalit… A to se muselo stát zrovna ve vlasti majitele stáje a jeho závodícího syna!

U Mercedesu se mezitím probrali k životu a byli hned náramně čilí. Hamilton zajel 1:12,93, Bottas zůstal zpět o 28 setin sekundy. Prvně jmenovaný měl (stejně jako Vettel) nasazené střední pneumatiky, druhý tvrdé. Jediný, kdo hned od počátku nasadil nejměkčí variantu obutí, byl Williams.

Bližší analýza časů ukazovala na stejný scénář jako v předchozích závodech. Dlouhé rovinky jsou doménou Ferrari, ale v členitějších pasážích dostává od Mercedesu těžce naloženo.

Úvodní půlhodina se chýlila ke konci, když Hamilton v deváté zatáčce příliš razantně najel na obrubník a pravým zadním kolem šel do tvrdého. Z gumy zůstaly cáry a bylo otázkou, co náraz udělal se závěsem. Obhájce titulu se nicméně dokázal došourat k mechanikům. Ti zjistili, že újmy došla i podlaha. Bylo jasné, že číslo 44 dnes už na dráze neuvidíme. Mercedes oznámil, že z „preventivních důvodů“ bude vyměněna celá záď.

Sám voják v poli - Bottas tentokrát oběma ferrari nestačil

Už bez Hamiltona odstartovala simulace kvalifikace. Že Bottas zajel na měkkých pneumatikách 1:12,31, nikoho nepřekvapilo. Ale že Vettel ho trumfne o šest setin sekundy, to ano. Zahanbit se nenechal ani Leclerc: 1:12,17. Ferrari rázem drželo pomyslnou první řadu.

Za třetího Bottase se zařadil Magnussen, zatímco Verstappen byl aktuálně až devátý. Navíc se otřel o zeď. Auto, na rozdíl od reklamy Pirelli, naštěstí zůstalo neporušené.

Pořadí před započetím dlouhých úseků předznamenávalo už to konečné. Za Leclerkem se seřadili Vettel (+0,07), Bottas (+0,13), Sainz (+0,37), Magnussen (+0,75), Hamilton (+0,76), Pérez (+0,82), Hülkenberg (+0,99) a Stroll (+0,99). Teprve na dalších příčkách se nacházely red bully Gaslyho a Verstappena.

Bottas nasadil na měkkých gumách v „longrunech“ tempo kolem 1:18,0. Vettel na identické směsi byl zhruba o půl sekundy rychlejší, Leclerc se na středních pneumatikách pohyboval těsně pod 1:17. Bottas po přezutí na nejtvrdší variantu začal na 1:17,8.

Sainz čtvrtým místem potvrdil, že u McLarenu se věci začínají měnit k lepšímu

Okruh Gillese Villeneuvea tentokrát nebyl k obutí příliš milosrdný. Už po několika kolech se dosahované časy začaly všeobecně horšit. Vettel se propadl až někam k 1:20, Leclerc byl o fous lepší. Bottas zpomaloval pochopitelně pozvolněji, ale během šesti kol ztratil půl sekundy.

V posledních minutách ještě Vettel a Leclerc zkusili svěží střední gumy a drželi se na nich v pásmu 1:17,5 – 1:17,8. Bottas se stabilizoval v rozpětí 1:18,1 až 1:18,4. Jenže v závěrečném kole přišlo najednou 1:16,26. Zajímavé. Že by Mercedes zase jednou blufoval?

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:12,177   39
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:12,251 + 0.074 38
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:12,311 + 0.134 46
4. Carlos Sainz McLaren Renault 1:12,553 + 0.376 45
5. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:12,935 + 0.758 41
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:12,938 + 0.761 8
7. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:13,003 + 0.826 39
8. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:13,016 + 0.839 40
9. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:13,168 + 0.991 42
10. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:13,171 + 0.994 37
11. Lando Norris McLaren Renault 1:13,249 + 1.072 38
12. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:13,345 + 1.168 38
13. Max Verstappen Red Bull Honda 1:13,388 + 1.211 22
14. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:13,436 + 1.259 45
15. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:13,521 + 1.344 40
16. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:13,542 + 1.365 41
17. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:13,598 + 1.421 39
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:14,870 + 2.693 16
19. George Russell Williams Mercedes 1:15,036 + 2.859 36
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:15,287 + 3.110 44