Ferrari vystrčilo drápy, Vettel umravnil Leclerka
VC Kanady – 3. trénink
Ferrari i ve třetím tréninku působilo jako postříkané živou vodou. Leclerc a Vettel bojovali víceméně jen mezi sebou, Mercedes se držel v uctivé vzdálenosti za nimi. Kvalifikace může být nečekaně napínavou podívanou.
Povětrnostní podmínky se oproti včerejšku v zásadě nezměnily. Vzduch se ohřál na devatenáct stupňů, asfalt na sedmatřicet. Pravděpodobnost, že bude pršet, se rovnala nule.
Na trať se zpočátku závodníkům moc nechtělo. Povrch dráhy byl pořád dost špinavý, i když oproti včerejšku již méně. Nikdo nehodlal posloužit coby zametací vůz.
Nakonec se této úlohy zhostil Kubica a zaznamenal čas 1:16,73. Do auta se už nasoukal i Hamilton, jehož mercedes byl po včerejším setkání se zdí opět ve stoprocentní kondici.
Najde Valtteri Bottas v kvalifikaci pár potřebných koníků ke zdolání Ferrari?
Po patnácti minutách jedenáct jezdců stále nemělo na svém kontě ani instalační kolo. Vypadalo to, že třetí trénink hodlají absolvovat s jedinou sadou pneumatik a další ušetřit pro kvalifikaci.
Jen pozvolna aut na okruhu přibývalo. Do čela se na chvíli dostal Kvjat, když zajel 1:14,03, ale rychle byl vystřídán Räikkönenem s 1:13,68. Do tuhého začalo jít až ve chvíli, kdy se do akce dostaly mercedesy a ferrari. Úvodní měření sil dopadlo lépe pro monoposty z Maranella – Leclerc 1:11,59, Vettel 1:11,70. Hamilton na Monačana ztrácel 58 a Bottas 59 setin sekundy. Jak už výkony napovídají, ke slovu se dostala nejměkčí volba obutí.
Stroll zůstal viset v boxové uličce a musel být odtlačen svými mechaniky. Předtím z jeho racing pointu vyšlehly plameny. Na vině byla podle jeho závodního inženýra netěsnost v hydraulickém systému.
Vettel našel dalších patnáct setinek a těsně se protlačil před Leclerka. Ferrari bylo v této fázi nejrychlejší ve všech třech sektorech, i v tom prvním, který dosud byl jasnou doménou Mercedesu. Že by se přece jen karta obracela?
Oproti pátku se zlepšila obě auta toro rosso
Po půl hodině vedl Vettel před Leclerkem (+0,03), Hamiltonem (+0,30), Bottasem (+0,44), Verstappenem (+0,71), Gaslym (+1,00), Pérezem (+1,13) a Kvjatem (+1,17). K tomu je třeba dodat, že red bully používaly střední pneumatiky.
Grosjean se blíže seznámil s pověstnou „zdí šampionů“. Šlo o hraniční situaci, drobnou škodu ale jeho haas přece jen utrpěl. Räikkönen zase varoval před svištěm, promenujícím se po trati. Živočich naštěstí včas procházku přerušil.
Poslední zkoušku před kvalifikací nastartoval na čerstvých měkkých gumách Bottas, když zaznamenal 1:11,52. Ovšem Leclerc vzápětí vytáhl z rukávu famózních 1:11,05 s dalším vylepšením na 1:10,98. Na to neměli ani Hamilton (+0,25), ani Vettel (+0,46). Vypadalo to, že měkké pneumatiky oproti pátku vydrží více než jedno ostré kolo.
Dokázal to Vettel – 1:10,84. Že zdolal svého týmového kolegu, určitě pomohlo jeho psychice. A to už byla tečka za touto překvapivě dramatickou hodinkou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:10,843 | 19 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:10,982 | + 0.139 | 17 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:11,236 | + 0.393 | 20 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:11,531 | + 0.688 | 19 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:11,842 | + 0.999 | 15 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:11,914 | + 1.071 | 19 |
7. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:12,045 | + 1.202 | 16 |
8. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:12,154 | + 1.311 | 17 |
9. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:12,175 | + 1.332 | 17 |
10. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:12,298 | + 1.455 | 23 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:12,305 | + 1.462 | 17 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:12,337 | + 1.494 | 17 |
13. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:12,399 | + 1.556 | 21 |
14. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:12,423 | + 1.580 | 20 |
15. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:12,627 | + 1.784 | 24 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:12,708 | + 1.865 | 19 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:13,197 | + 2.354 | 11 |
18. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:13,966 | + 3.123 | 17 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:14,426 | + 3.583 | 24 |
20. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1 |