Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel vrátil Ferrari naději, Mercedes prohrál i s Renaultem

Vettel vrátil Ferrari naději, Mercedes prohrál i s Renaultem

VC Kanady – kvalifikace

Ne, tentokrát si Mercedes z ostatních nedělal srandu. Ani v kvalifikaci Hamilton na Vettela nevyzrál a stříbrné šípy navíc musely spolknout hořkou pilulku v podobě Bottasova velkého nezdaru. Ještě většího debaklu se ovšem dočkal Verstappen.

Za dvě hodiny od skončení třetího tréninku teplota v Montréalu stoupla na 22 stupňů a povrch dráhy se rozpálil na 47 stupňů.

Nejusilovněji se před začátkem kvalifikace pracovalo v garáži Racing Pointu. Ve Strollově voze bylo totiž třeba po předchozím kolapsu vyměnit motor. Tým sáhl po již použitém, ovšem starší specifikace.

Oba hlavní konkurenti se zdráhali uznat, že jsou favority. Mattia Binotto z Ferrari tvrdil, že Mercedes ve třetím tréninku blufoval a nejel naplno. Toto Wolff z Mercedesu zase prohlašoval, že trať jednoznačně vyhovuje rudým monopostům.

Jak se již tento víkend stalo nepsaným pravidlem, jako první na okruh Gillese Villeneuvea najel Kubica. Právě zde před jedenácti lety slavil svůj jediný triumf ve F1. Dnes ovšem na jeho zopakování neměl ani pomyšlení.

Hamilton se tentokrát musel sklonit před svým věčným soupeřem

Do čela se dočasně prosadil Norris (1:12,40) před Magnussenem (+0,30) a Kvjatem (+0,35). Rozhodující hráči zatím vyčkávali.

Z nich se v nejlepším světle představil Leclerc. Zajel 1:11,78 a nechal za sebou Vettela (+0,12), Verstappena (+0,23), Hamiltona (+0,61) i Bottase (+0,62). Ve druhých pokusech se nejprve Bottas dostal na 1:11,22, jenže Leclerc kontroval s 1:11,21 a pak Vettel s 1:11,20. Minimální rozdíly slibovaly další drama.

To prožívali i Albon, Grosjean, Räikkönen, Russell a Kubica, jimž akutně hrozilo vyřazení. Na poslední chvíli zabrali Albon a Grosjean, místo nich se potopili Pérez a Stroll. U Mexičana, stejně jako v případě Räikkönena, se jednalo o určité překvapení.

Sportovní komisaři začali vyšetřovat Sainze, který spíše z neopatrnosti než ze zlého úmyslu zablokoval Albona v jeho rychlém kole.

Okamžitě po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky vyrazily do prostřední fáze ferrari a mercedesy. Na středních pneumatikách, aby vyzkoušely, zda jsou schopny na nich postoupit. 

Daniel Ricciardo se senzačně prosadil do druhé řady na startu

Znovu mělo Ferrari navrch. U Vettela se časomíra zastavila na 1:11,30. Hamilton měl manko dvou a Bottas 17 setin sekundy. Po dalších zlepšeních už u Vettela figurovala hodnota 1:11,14 a u Leclerka 1:11,20.

Do nečekaných problémů se dostal Verstappen, který uvízl v provozu a propadl se až na konec první desítky. Naopak skvělou formu prokazovaly oba renaulty.

Hamilton naklonil s 1:11,01 ručičky vah znovu ve prospěch Mercedesu. Na třetím místě se usadil Gasly, ovšem na rozdíl od soupeřů kolem sebe měl obuté měkké pneumatiky. Do ještě větší nouze zároveň uvrhl parťáka Verstappena, který byl spolu s Giovinazzim, Albonem, Kvjatem a Grosjeanem na odpis.

Nizozemec znovu vyjel a vše nasvědčovalo tomu, že se bez problému zachrání. Jenže to by nesměl havarovat Magnussen. Už po uplynutí časového limitu svůj haas rozbil ve výjezdu z cílové šikany o pověstnou zeď šampionů. Kromě Verstappena balili Kvjat, Giovinazzi, Albon a Grosjean.

Do finále se prosadili Hamilton, Bottas, Vettel, Leclerc, Gasly, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Norris a formálně také Magnussen, který ale měl v té chvíli úplně jiné starosti.

V poměrně dlouhé přestávce, kterou si vyžádalo odstranění vraku, jsme zaznamenali první Verstappenovu reakci: „Chtěli jsme postoupit na středních gumách. Moc jsem se na nich necítil, ale prostě jsme to museli zkusit. Jenže nejsme tak rychlí jako Ferrari a Mercedes. Tým nenese žádnou vinu. Nemohl počítat s tím, že to někdo rozstřelí.“

Prvotní střet v bitvě o pole position vyzněl nejlépe pro Hamiltona (1:10,49). Vettel zůstal zpět o osmnáct a Leclerc o 60 setin sekundy. Bottas se na výjezdu ze Sennových esíček roztočil. Bohudík nic netrefil a mohl pokračovat.

Mezičasy v klíčové rundě věštily věci mimořádné. Diference byly nicotné. A nakonec to urval Vettel! Stačilo mu k tomu 1:10,24, protože Hamilton pokazil třetí sektor a zlepšil se jen nepatrně. Do druhé řady se k Leclerkovi zítra senzačně postaví Ricciardo, jelikož Bottas pohořel a prohrál i s Gaslym.

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:11,200 1:11,142 1:10,240 23
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:11,518 1:11,010 1:10,446 22
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:11,214 1:11,205 1:10,920 23
4. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:11,837 1:11,532 1:11,071 20
5. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:12,023 1:11,196 1:11,079 17
6. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:11,229 1:11,095 1:11,101 19
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:11,720 1:11,553 1:11,324 21
8. Lando Norris McLaren Renault 1:11,780 1:11,735 1:11,863 20
9. Carlos Sainz McLaren Renault 1:11,750 1:11,572 1:13,981 19
10. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:12,107 1:11,786   15
11. Max Verstappen Red Bull Honda 1:11,619 1:11,800   12
12. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:11,965 1:11,921   17
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:12,122 1:12,136   16
14. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:12,020 1:12,193   16
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:12,109 DNF   15
16. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:12,197     6
17. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:12,230     10
18. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:12,266     9
19. George Russell Williams Mercedes 1:13,617     10
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:14,393     10