Dvanáct zastavení brněnské dvanáctihodinovky
Ohlédnutí za vytrvalostním závodem 24H Series
Třetí návštěva 24H Series na našem území skončila třetím triumfem českého týmu Scuderia Praha. Ačkoliv seriál z velké části cílí na amatérské závodníky, byly v Brně k vidění napínavé souboje i nejnovější závodní technika.
1. Formát závodů 24H Series je unikátní. Kvůli hluku jsou některé z dvanáctihodinovek rozděleny na dvě části. V Brně se v páteční podvečer jelo tři hodiny. Zbylých devět pak posádky absolvovaly v sobotu. Noc z pátku na sobotu vozy strávily zaparkované na cílové rovince v režimu parc fermé.
2. Vozový park nabídl to nejlepší z GT a tradičních cestovních vozů. Audi R8 LMS Evo, Porsche 911 GT3 R ve verzi pro rok 2019 i cupové 991, Mercedes-AMG ve specifikacích GT3 i GT4 a mnohé další.
3. Česká stopa v šampionátu. Pohled na Ferrari 488 GT3 pražského týmu Bohemia Energy racing with Scuderia Praha skrze čelní sklo KTM X-BOW GT4 brněnského RTR Projects.
4. Navzdory tomu, že na dráze bojovaly tři desítky vozů, celkový čas, kdy se kroužilo v režimu virtuálního safety caru, zde nazývaném Code 60, byl pouze necelých 22 minut. Neutralizaci závodu týmy ve velkém využívaly k zastávkám v boxech.
5. Brněnský okruh nenabídl závodníkům příliš přilnavosti. Některé posádky přiznaly, že nastavení vozů mělo blíže k variantě mokrého závodu.
6. Poslední zpráva před závodem přímo z kokpitu Aston Martin Vantage GT4. Stáj PROsport Performance s posádkou Gillion-Verdonck-Rabindra si dojela pro třetí místo ve své třídě.
7. Mezi cestovními vozy triumfoval Volkswagen Golf GTi TCR týmu Autorama Motorsport by Wolf-Power Racing. Bitva o druhou příčku zůstala vyrovnaná do samotného závěru, kdy týmy NKPP Racing by Bas Koeten Racing a Red Camel-Jordans.nl dělily pouhé 8,234 sekundy.
8. Všechny závodní stroje účastnící se šampionátu 24H Series musí být uzpůsobeny k doplňování paliva pomocí běžných tankovacích pistolí, které probíhá mimo boxy. Maximální dávka paliva je omezena předpisy BoP (Balance of Performance).
9. Další domácí počin. Čtvrté místo v kategorii GT4 vozů a celkově osmnáctá příčka s 293 odjetými koly patřila brněnskému týmu Šenkýř Motorsport ve složení Gonda-Erdelyi-Šenkýř-Fried.
10. Čas 2:01,499 stačil Markusi Winkelhockovi k tomu, aby propletl své audi kluzkými zatáčkami brněnského automotodromu a získal pro tým Car Collection Motorsport pole position. V závodě pak posádka Häring-Konstantinou-Müller-Winkelhock jela na třetím místě, ze kterého odstoupila 20 minut před koncem kvůli technické závadě.
11. Stroje KTM X-BOW často bojují více s vlastními problémy nežli se soupeři. Pro vůz se startovním číslem 224 to tentokrát neplatilo a Tomáš Enge zařídil RTR Projects triumf ve třídě GT4.
12. Scuderia Praha se o vavříny přetahovala s Porsche týmu Herberth Motorsport. Nakonec rozhodla mimo jiné zpackaná zastávka soupeře. Po dvanácti hodinách a 321 kolech se sestava Malucelli-Písařík-Král mohla radovat z dvojitého hattricku - třetího vítězství na domácí půdě a třetího v letošní sezoně.
Foto: Martin Ševčík