Titulární sponzor Haasu přišel o logo
Nejspíše zmizí i z monopostů F1
Titulární sponzor týmu Haas patrně zmizí z jeho vozů. Zdánlivě nesmyslná situace byla způsobena soudním rozhodnutím, které společnosti Rich Energy zakázalo od 18. července používat její logo.
Výrobce energetických nápojů, známý svými neortodoxními obchodními praktikami, totiž prohrál i odvolací řízení a rozsudek je tak pravomocný.
Žalobu podala firma ATB Sales Limited a týkala se její značky jízdních kol Whyte Bikes. Loga obou produktů jsou si totiž nápadně podobná a ATB si ho prokazatelně zaregistrovala dříve. Kromě Rich Energy bylo vinným uznáno také grafické studio Staxoweb Limited, které logo navrhlo. Oba subjekty teď rukou společnou musejí zaplatit soudní výlohy ve výši 39 475,20 eura.
Logo Rich Energy v této podobě už patrně na vozech Haasu neuvidíme
To je ovšem teprve začátek, protože o tom, kolik bude činit náhrada škody, se teprve rozhodne. Tribunál dal šanci oběma stranám sporu, aby se pokusily v tomto bodě dospět k dohodě. Rich Energy je při těchto jednáních povinna předložit veškeré doklady, týkající se používání svého loga k marketingovým a sponzorským aktivitám, tudíž i ty, vztahující k F1 a Haasu.
Pokud nedojde k nečekanému zvratu, vyjedou monoposty amerického týmu bez reklamy svého hlavního partnera už do nadcházející VC Velké Británie. Nebude to poprvé, na žádost Rich Energy chyběla již v Kanadě.