Italský tisk tepe Ferrari za politické porážky
Kam se poděla diplomatická síla Maranella?
Zatímco za návrat k loňským pneumatikám Pirelli nejhlasitěji lobboval Red Bull, hlasování nakonec iniciovalo Ferrari. Návrh ale neprošel a Ferrari se smiřuje s politickou prohrou.
"Myslím, že takové rozhodnutí je propásnutou příležitostí," nechal se slyšet Mattia Binotto. " Měli jsme něco udělat. Někdy se ale moc mluví a nic z toho. Stále cítím hanbu, že jsme na zbytek roku nezměnili specifikaci pneumatik, protože to byla skvělá příležitost zlepšit konkurenceschopnost celého pole."
Z deseti týmů zvedly ruku za změnu pouze Red Bull s Toro Rosso, Ferrari a Haas. Zástupce stáje Alfa Romeo, která je na Ferrari technologicky závislá, se zdržel hlasování.
Šéf McLarenu Andreas Seidl jasně řekl, že za návrhem vidí pouze politické hry uvnitř velké trojky.
"Jak jsem řekl v pátek na tiskovce, mnohem větším problémem jsou rozdíly mezi top týmy a středem pole. Na to se musíme soustředit a nenechat se rozptýlit protichůdnými návrhy velkých týmů, z nichž každý má vlastní agendu," konstatoval.
Doma začalo být aktuální vedení Ferrari kritizováno za to, že se Sergiem Marchionnem jakoby umřela i politická síla stáje. Italský tisk je znám tím, že si nebere servítky a "tři rozhodnutí FIA v neprospěch Ferrari", čili penalizace Sebastiana Vettela v Kanadě, nepotrestání Maxe Verstappena v Rakousku a zamítnutí návratu k pneumatikám z roku 2018, mají být důkazem neschopnosti nového vedení automobilky i týmu.
"Útok na Ferrari!" bije na poplach La Gazzetta dello Sport. "Po Kanadě se sportovní komisaři opět postavili proti Ferrari a formule 1 ztrácí důvěryhodnost. Zároveň se objevují pochyby o politické síle Ferrari po smrti Sergia Marchionneho."
"Po odmítnutí žádosti o opětovné posouzení, jakož i snahy o návrat k pneumatikám z roku 2018, je tohle třetí rána do tváře Ferrari během pár dní," píše známý žurnalista Andrea Cremonisi.
"Pravidla nemohou být vždy a pouze proti Ferrari!" připomíná Umberto Zapelloni na stránkách La Gazzetty.
"Možná kvůli tolika Nizozemcům na tribunách, možná kvůli tomu, že trať vlastní Red Bull. Nebo se možná něco děje mezi FIA a Ferrari," hádá Corriere della Sera.
Vyjádřil se už i Piero Ferrari. F1 prý riskuje, že "fanoušci ji začnou podezřívat ze zaujatosti vůči Ferrari“. Vášně krotí samotný předseda italského autoklubu ACI Sticchi Damiani.
"Sportovní komisaři jsou nezávislí a rozhodují s dobrými úmysly a podle svých schopností. Jako každý jiný, i oni se mohou splést. V tomto případě nevím, jestli měli nebo neměli pravdu. Občas je situace komplikovaná a těžko se hledá správný verdikt. Samozřejmě nyní moc trpí všichni, kteří milují Ferrari a věřili ve Vettelovo vítězství v Kanadě a Leclerkovo v Rakousku. Jenže taková věc se může teď stát Ferrari a příště to budou Mercedes nebo Red Bull," je přesvědčen.