Ital Ghiotto poprvé vyhrál hlavní závod
Silverstone – 1. závod
Čtyřiadvacetiletý Ital Ghiotto z týmu UNI-Virtuosi vyhrál svůj první hlavní závod v F2. Po startu z druhé pozice se v prvním kole dostal do čela. Vítězství uhájil i v ostrých soubojích s Latifim a zaslouženě triumfoval.
Kvalifikace měla velmi zajímavý průběh a na jejím konci se poprvé v kariéře radoval z pole position Číňan Žou. Šestý jezdec průběžného pořadí o dvě desetiny vteřiny zdolal Ghiotta, na dalších místech skončili Sette Câmara, Latifi, Delétraz, Ilott, De Vries, Aitken, Macušita a Hubert. Mladý Schumacher skončil až třináctý a Alesi o dvě místa za ním.
Po absenci v Rakousku se do jezdeckého pole vrátili Boccolacci (v barvách týmu Trident místo Camposu) a potrestaný Ind Raghunathan. Gelael do závodu nenastoupil.
Start nejlépe zvládl Ghiotto a předjel týmového kolegu Žoua. Za nimi se seřadilil Latifi, Sette Câmara, Delétraz, Macušita, De Vries, Ilott, Aitken a King. Na roštu zůstal stát Hubert, kterého museli odtlačit do boxů. Už ve 2. kole zastavil na trati Boccolacci a Hubert se s velkým zpožděním vydal do závodu.
Karty byly nadlouho rozdány. Rozestupy sice nebyly velké, ale zato konstantní. Zajímavé bylo, že nejlepších časů dosahoval Hubert kroužící s kolem ztráty. Hned v 6. kole zamířilo mnoho jezdců do boxů k povinné výměně pneumatik. Žou, Latifi, Delétraz, De Vries, Ilott, Aitken, Alesi, Schumacher, ti všichni využili první příležitost k přezutí na tvrdou směs pneumatik.
Zastávka se však příliš nepodařila mechanikům Žoua, protože ho v boxové uličce předstihl Latifi. Ještě hůř dopadl Alesi, protože ten musel být zatlačen zpátky do boxu a na trať se vrátil s velkou ztrátou.
O kolo později přezouvali další včetně vedoucího jezdce Ghiotta. Vrátil se sice před Latifiho, ale okamžitě se dostal pod velký tlak. Byl to ostrý souboj, při kterém došlo k drobnému kontaktu. V 9. kole Ghiotto chyboval a Latifi se po několika ostrých útocích celkem snadno dostal kupředu. Souboj však nadále pokračoval.
Vpředu zatím kroužila trojice Mazepin, King a Calderónová, kterou zastávka teprve čekala. Čtvrtý Latifi nemohl setřást Ghiotta, protože tentokrát měl výhodu DRS na své straně zkušený Ital. Oba se rychle přibližovali pomalu jedoucí Calderónové. V 11. kole se Ghiotto dostal zpátky před Latifiho. Duel je však natolik zpomaloval, že se zezadu nenápadně přiblížil Žou.
V polovině závodu bylo pořadí Mazepin (bez zastávky), Ghiotto, Calderónová (bez zastávky), Latifi, Žou, Sette Câmara, De Vries, Aitken, Delétraz, Ilott, Macušita, King, Schumacher, Maini, Correa, Raghunathan, Alesi a Hubert.
Než se Latifi dostal před kolumbijskou závodnici, ztratil na Ghiotta přes dvě vteřiny. Calderónová stále setrvávala na trati na původních pneumatikách a soupeřům předjíždění nijak neusnadňovala. Spíš naopak, bojovala jako o život. Jen se chlapci snažte! Ze druhého místa se propadala do hlubin jezdeckého pole, ale určitě si skvěle zazávodila.
Ve 20. kole sice stále vedl Mazepin, ale bylo to vedení virtuální, protože ho čekala zastávka a výměna kol. Za ním k žádným změnám nedocházelo, ale všechno mohlo být jinak. Na hledí jezdců se totiž objevily první kapky.
Ve 21. kole si Mazepin i Calderónová konečně dojeli pro čerstvé pneumatiky a vedoucí jezdec klesl až na dvanáctou pozici. Pokud by chtěl prémii za případné nejrychlejší kolo, musel by postoupit do první desítky před Schumachera a Kinga. Rus však měl hodně hodně daleko k obojímu.
Ve 26. kole Aitken předjel De Vriese na pátou pozici, ani to však Nizozemcovo vedení v šampionátu neohrozilo. Byla to jediná změna, ostatní jako by se spokojili se svým postavením. Nejrychlejší kolo získal na čtvrtém místě jedoucí Brazilec Sette Câmara.
Ghiotto vybojoval své první vítězství v hlavním závodě a posunul se na třetí místo průběžného pořadí. Mazepin dostal v posledním kole zezadu pořádnou ránu od Mainiho, roztočil se a závod nedokončil. Díky osmému místu získal pole position pro nedělní sprint Ilott.
Průběžné pořadí (13/24): 1. De Vries 160, 2. Latifi 133, 3. Ghiotto 122, 4. Sette Câmara 121, 5. Žou 104, 6. Aitken 96, 7. Hubert 77, 8. Macušita 63, 9. Delétraz 48, 10. King 41, 11. Correa 36, 12. Boccolacci 30, 13. Schumacher 22, 14. 19, 15. Markelov 16, 16. Gelael 11, 17. Mazepin 6, 18. Boschung 3, Alesi 1.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Luca Ghiotto | UNI Virtuosi | Mecachrome | 50:21,114 | 29 | 25 |
2. | Nicholas Latifi | DAMS | Mecachrome | 50:24,428 | 29 | 18 |
3. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 50:28,300 | 29 | 19 |
4. | Sérgio Sette Câmara | DAMS | Mecachrome | 50:32,955 | 29 | 14 |
5. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 50:34,858 | 29 | 10 |
6. | Nyck de Vries | ART Grand Prix | Mecachrome | 50:40,083 | 29 | 8 |
7. | Louis Delétraz | Carlin | Mecachrome | 50:40,580 | 29 | 6 |
8. | Callum Ilott | Sauber Junior Team by Charouz | Mecachrome | 50:44,258 | 29 | 4 |
9. | Nobuharu Macušita | Carlin | Mecachrome | 50:45,377 | 29 | 2 |
10. | Jordan King | MP Motorsport | Mecachrome | 50:51,290 | 29 | 1 |
11. | Mick Schumacher | Prema Theodore | Mecachrome | 50:52,214 | 29 | 0 |
12. | Arjun Maini | Campos Racing | Mecachrome | 51:08,186 | 29 | 0 |
13. | Juan Manuel Correa | Sauber Junior Team by Charouz | Mecachrome | 51:08,822 | 29 | 0 |
14. | Tatiana Calderónová | BWT Arden | Mecachrome | 51:40,269 | 29 | 0 |
15. | Mahaveer Raghunathan | MP Motorsport | Mecachrome | 51:52,230 | 29 | 0 |
16. | Nikita Mazepin | ART Grand Prix | Mecachrome | 49:21,040 | 28 | 0 |
17. | Giuliano Alesi | Trident | Mecachrome | 50:54,317 | 28 | 0 |
18. | Anthoine Hubert | BWT Arden | Mecachrome | 51:45,723 | 28 | 0 |
Dorian Boccolacci | Trident | Mecachrome | 1:53,590 | 1 | 0 |