Sargeant byl za bezchybný výkon odměněn prvním vítězstvím
F2 v Silverstone - hlavní závod
Hlavní závod F2 v Silverstone vyhrál Sargeant, který po startu z pole position nedal soupeřům šanci. Své vedení ztratil pouze během zastávek v boxech. Za juniorem Williamsu skončil na druhé příčce Pourchaire, který opět stáhl lídra šampionátu Drugoviche. Brazilec se musel spokojit se čtvrtou příčkou. Třetí dojel Lawson.
Na startovním roštu stál jako první vítěz kvalifikace Sargeant. Následovali Vesti, Drugovich, Pourchaire, Lawson, Iwasa, Doohan, Vips, Fittipaldi, Daruvala, Nissany, Armstrong, Hauger, Hughes, Verschoor, Caldwell, Novalak, Sato, Bölükbasi, Williams a Beckmann.
Ještě před začátkem zaváděcího kola měl potíže Beckmann. Na jeho voze se totiž objevily technické problémy a jeden z mechaniků zůstával na roštu ještě v době, kdy už ho měl podle pravidel opustit. Němec sice nakonec zvládl vyjet do zaváděcího kola, dala se ale očekávat penalizace.
Po startu si Sargeant udržel vedení. Start ale nevyšel Vestimu. Na druhé místo se dostal Pourchaire a na třetía Lawson. Vesti se propadl až na šestou příčku. Nezávodilo se ale příliš dlouho. Hauger se totiž pokusil zaútočit v nájezdu do šikany ze zatáček 16 a 17 na Nissanyho. Izraelec ho ale vytlačil na trávu, kde Haugera vymrštil do vzduchu obrubník. Pilot Premy dopadl na Nissanyho auto. Jezdec stáje DAMS tak mohl děkovat svatozáři, že vystoupil z vozu nezraněn. Na trať vyjel zpomalovací vůz.
Za zpomalovacím vozem kroužil jako první Sargeant. Druhý byl Pourchaire, třetí Lawson, čtvrtý Iwasa, pátý Drugovich, šestý Vesti, sedmý Fittipaldi, osmý Vips, devátý Armstrong a bodovanou desítku uzavíral Daruvala. Jedenáctý byl Novalak, dvanáctý po špatném startu Doohan, třináctý Verschoor, čtrnáctý Bölükbasi, patnáctý Hughes, šestnáctý Sato, sedmnáctý Beckmann a osmnáctý Caldwell.
Závodit se znovu začalo v šestém kole. Sargeantovi restart vyšel a zůstal první. Beckmann dostal brzy penalizaci deseti sekund stop & go za to, že jeden z mechaniků zůstal u jeho monopostu před zaváděcím kolem déle, než dovolují pravidla. Svůj trest si Němec, který na Silverstone zaskakoval za suspendovaného Cordeela, okamžitě zamířil odbýt.
Sargeant v čele ujížděl a v sedmém kole vedl před Pourchairem už o sekundu a půl. Daruvala se propadl z 10. místa na dvanácté. Dostali se před něj Novalak a Verschoor.
Poté ale mezi elitní desítkou k žádným větším soubojům nedocházelo. Sargeantovi byl sice jeden z jeho časů vymazán za překračování traťových limitů, poté ale zajel nejrychlejší kolo závodu. V devátém kole už měl na Pourchaireho dvousekundový náskok.
Na konci devátého kola jsme viděli první zastávky v boxech. K mechanikům zamířili Vesti, Fittipaldi, Armstrong, Novalak i Bölükbasi. Charouz Racing System tak zvládl odbavit oba své jezdce během jednoho kola.
O kolo později stavěli také třetí Lawson se čtvrtým Iwasou. Spolu s nimi navštívil mechaniky také Verschoor. U Iwasy se ale objevil problém s dotažením jednoho z kol a ztratil hodně času. Na trať se vrátil mimo jiné i za Fittipaldim, Armstrongem a Novalakem a přišel tak o svou virtuální čtvrtou pozici.
To už do boxů zajelo i vedoucí duo - Sargeant a Pourchaire. U obou těchto jezdců proběhly zastávky bez problémů. Ke změně pořadí ale mezi nimi nedošlo. Do čela se tak na okamžik posunul lídr šampionátu Drugovich. Armstrong předjel Fittipaldiho.
I Drugovich se ale brzy odebral k mechanikům. Zpět se sice vrátil před Iwasou, který byl před zastávkami čtvrtý, současně ho ale překonal Vesti. Novým lídrem závodu se stal Vips. Za ním byli Daruvala, Doohan, Hughes, Sato a Williams. Tato šestice zvolila pro závod odlišnou strategii než většina. Odstartovala totiž na tvrdé sadě a pro závěr závodu měla v plánu přezout měkkou směs.
Sargeant byl ale nadále nejrychlejším pilotem na dráze. Nacházel se na celkové sedmé příčce, virtuálně byl ale první. Svůj náskok před Pourchairem už navýšil na dvě sekundy.
V dalších kolech zůstával rozestup mezi Sargeantem a Pourchairem zhruba stejný. Sargeant už se pomalu, ale jistě dotahoval na šestého Williamse. Na něho ztrácel už jen šest sekund. Williams tou dobou naháněl Sata.
Drugovichovi dělaly problémy traťové limity. Brazilec obdržel již tři varování a při dalším překročení už mu hrozila penalizace.
I sedm kol před koncem jsme stále čekali na zastávky Vipse, Daruvaly, Doohana, Hughese, Sata a Williamse. Sargeant stále směřoval za vítězstvím. Jeho náskok na Pourchaireho se nadále pohyboval okolo dvou sekund.
Na konci 22. kola už ale zastavil vedoucí muž závodu Vips. Estonec se na trať vrátil za svým týmovým kolegou Armstrongem a patřilo mu tak 12. místo. Pro zbytek závodu ale mohl těžit z měkké sady pneumatik.
Kolo po Vipsovi zamířil do boxů i další jezdec s tvrdou sadou pneumatik. Byl jím Daruvala, který tak pustil do čela Doohana. Pilot Premy vyjel na trať před Vipsem a byl devátý. V úvodních zatáčkách se ale trápil na studených gumách a Vips ho tak předjel zpátky. K mechanikům zajeli i Sato s Williamsem.
O kolo později už jsme viděli u mechaniků také Doohana s Hughesem. I u Australana se ale objevil problém s utažením kola a ztrácel tak čas.
Sargeant se sice vrátil do čela, Pourchaire ale zabral a za Američanem zaostával už o méně než sekundu. Třetí byl Lawson, čtvrtý Vesti, pátý Drugovich, šestý Armstrong, sedmý Vips, osmý Daruvala, devátý Fittipaldi a nejlepší desítku uzavíral Novalak. Sobotní vítěz Doohan se po nepovedené zastávce nacházel až na 12. pozici.
Sargeant ale nebyl jediným pilotem, který se musel obávat o pozici. Lawson totiž probrzdil ve třetí zatáčce a výrazně se k němu dotáhl Vesti.
Doohan těžil z výhody čerstvých a měkčích pneumatik a přeci jen se dokázal do bodované desítky vrátit. Postupně zdolal Iwasu, Novalaka a Fittipaldiho a povyskočil na devátou pozici. Nejrychlejší kolo závodu však zajel Hughes. Pilot Van Amersfoortu byl ale až třináctý a to mimo jiné znamenalo, že neměl nárok na zisk bonusového bodu.
Sargeant opět navýšil svůj náskok před Pourchairem o více než sekundu a dojel si pro svůj premiérový triumf v F2. I Pourchaire ale mohl být spokojen. Díky druhému místu opět snížil náskok Drugoviche, který nakonec skončil čtvrtý poté, co v závěru překonal Vestiho. Třetí pozici udržel Lawson. Šestý nakonec skončil Vips, sedmý Daruvala, osmý Armstrong, devátý Doohan a bod si přeci jen připsal také Hughes. Bonusový bod za nejrychlejší kolo ale nakonec nezískal. Nejrychlejší kolo závodu totiž v závěru zajel na čerstvých pneumatikách jeho kolega Beckmann. Ten ale dojel až devatenáctý a bod tak nebyl připsán nikomu.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Williams
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | - | 29 | 25 |
2. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +1,600 | 29 | 18 |
3. | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | +8,900 | 29 | 15 |
4. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | +11,300 | 29 | 12 |
5. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | +11,900 | 29 | 10 |
6. | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | +12,200 | 29 | 8 |
7. | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | +13,800 | 29 | 6 |
8. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | +17,300 | 29 | 4 |
9. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | +21,000 | 29 | 2 |
10. | Jake Hughes | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | +28,200 | 29 | 1 |
11. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | +29,100 | 29 | 0 |
12. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | +30,500 | 29 | 0 |
13. | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | +34,100 | 29 | 0 |
14. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | +35,000 | 29 | 0 |
15. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | +35,400 | 29 | 0 |
16. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | +36,300 | 29 | 0 |
17. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | +51,100 | 29 | 0 |
18. | Cem Bölükbasi | Charouz Racing System | Mecachrome | +1'01,000 | 29 | 0 |
19. | David Beckmann | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | +1'03,200 | 29 | 0 |
DNF | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | - | 0 | 0 |
DNF | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | - | 0 | 0 |
DNS | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | - | 0 | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2022
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Felipe Drugovich | 148 | 4 | 8 | 6 | 27 | 4 | 1 | 11 | 25 | 2 | 25 | 4 | 15 | 4 | 12 | ||||||||||||
2. | Théo Pourchaire | 106 | - | 25 | - | - | 2 | 25 | 4 | 4 | 3 | 18 | 2 | - | 5 | 18 | ||||||||||||
3. | Logan Sargeant | 88 | 3 | 6 | - | - | 3 | 6 | 6 | 12 | - | 2 | 3 | 18 | 4 | 25 | ||||||||||||
4. | Jehan Daruvala | 80 | 8 | - | 2 | 15 | 8 | 3 | 5 | - | 8 | 4 | 8 | 12 | 1 | 6 | ||||||||||||
5. | Marcus Armstrong | 59 | - | 10 | - | 10 | 10 | - | - | 6 | 6 | 8 | 5 | - | - | 4 | ||||||||||||
6. | Jüri Vips | 59 | 2 | 16 | 9 | 1 | - | 2 | - | - | 4 | 15 | 2 | - | - | 8 | ||||||||||||
7. | Liam Lawson | 59 | 6 | 18 | 10 | - | 1 | - | - | 2 | 1 | - | 6 | - | - | 15 | ||||||||||||
8. | Jack Doohan | 57 | - | 3 | - | 3 | - | - | 3 | 21 | 3 | 12 | - | - | 10 | 2 | ||||||||||||
9. | Enzo Fittipaldi | 56 | - | - | - | - | - | 18 | 1 | 8 | 5 | 10 | - | 8 | 6 | - | ||||||||||||
10. | Dennis Hauger | 55 | - | - | - | 8 | 6 | - | - | - | 10 | 6 | - | 25 | - | - | ||||||||||||
11. | Frederik Vesti | 54 | - | - | - | - | - | 8 | 2 | 15 | - | - | 10 | 6 | 3 | 10 | ||||||||||||
12. | Richard Verschoor | 42 | 10 | - | 4 | 18 | - | - | - | - | - | - | - | 10 | - | - | ||||||||||||
13. | Ajumu Iwasa | 38 | 1 | - | 3 | 6 | - | 10 | 8 | - | - | - | 1 | - | 9 | - | ||||||||||||
14. | Ralph Boschung | 34 | 5 | 12 | - | - | - | 15 | - | 2 | ||||||||||||||||||
15. | Clément Novalak | 22 | - | - | - | - | - | 12 | - | 10 | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||
16. | Jake Hughes | 16 | - | 2 | - | 12 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | ||||||||||||
17. | Roy Nissany | 14 | - | 4 | - | 4 | 5 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||
18. | Marino Sató | 6 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 4 | - | - | ||||||||||||
19. | Calan Williams | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||
20. | David Beckmann | 4 | - | 4 | - | - | ||||||||||||||||||||||
21. | Cem Bölükbaşi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||
22. | Amaury Cordeel | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||||
23. | Oliver Caldwell | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |