Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamiltonovo nejlepší kolo v životě

Hamiltonovo nejlepší kolo v životě

Vzepřel se týmu – a měl pravdu

I ti, kteří Lewise Hamiltona dvakrát nemusejí, mu byli nuceni vyseknout poklonu za to, co předvedl ve finiši VC Velké Británie. Na 31 kol starých a již dodělávajících gumách dokázal zajet nejrychlejší kolo závodu. Neskutečné!

Ve 44. kole ho informoval jeho závodní inženýr Peter Bonnington, že Bottas ještě jednou zastaví. Hamilton mohl teď už bez obav udělat totéž. Rozhodl se však jinak. „Chci jet dál,“ oznámil.

Vedli jsme o tom intenzivní diskuse,“ vybavoval si klíčové chvíle Toto Wolff. „Nedokázali jsme se sjednotit, zda ho stáhnout do boxů. Bylo to tak padesát na padesát. Proto jsme se usnesli zeptat se přímo jezdce. Věděl ostatně nejlépe, jak se na pneumatikách cítí.

V téhle chvíli asi spadl Totu Wolffovi ze srdce veliký balvan

Šéf Mercedesu ale neřekl celou pravdu. Ve 45. kole totiž obdržel Hamilton jednoznačný pokyn, aby si nechal vyměnit obutí. Ignoroval ho. Bonnington ho pak už znovu nepřesvědčoval.

Měli jsme před očima nebezpečí, že ještě jednou dojde na safety car. Pak by byl na tvrdých gumách ztracený,“ vysvětloval Wolff.

Jenže Hamilton by se nejspíše ubránil i na nich. „Ano, mohl jsem zastavit. To by ale znamenalo ještě jeden nájezd do boxové uličky a samotný stop. Enormní tlak na mechaniky. Ne, že bych jim nevěřil, ale něco se mohlo pokazit. A já jsem si gumy dostatečně ochránil. Měl jsem z nich dobrý pocit, fungovaly výborně. Tak proč riskovat?,“ zafilozofoval si obhájce titulu. „Málokdy se postavím proti týmu. Tentokrát se to vyplatilo.

V závěrečném kole přešel Hamilton na nejvyšší závodní modus, kdy je z baterie čerpáno nejvíce energie. V prvních dvou sektorech ještě na Bottase ztrácel, ale ve třetím ho porazil o bezmála třináct setin sekundy! To v součtu stačilo.

Nejlepší kolo, jaké jsem kdy zajel,“ zhodnotil svůj výkon. „Neexistuje lepší způsob, jak uzavřít závod. Auto bylo neustále na limitu. Něco takového jsem chtěl předvést už v kvalifikaci.