Rozhodující slovo v taktice bude mít počasí
VC Německa – Pirelli před závodem
Lewis Hamilton sice nevyhrál ani jeden volný trénink, ale v kvalifikaci byl nejrychlejší. Získal 87. pole position v kariéře a do VC Německa odstartuje teprve podruhé z první pozice.
Brit zvítězil časem 1:11,767, který byl o půl vteřiny pomalejší než loňských 1:11,212 konkurenta Sebastiana Vettela. Podstatné je, že nejlepšího času ve druhé fázi dosáhl na střední směsi pneumatik, na které vyrazí do závodu. Předpověď však stále hrozí deštěm, takže je možné, že se dostanou ke slovu i pneumatiky přechodné nebo do mokra.
Obhájce titulu bude mít letos počtvrté nejvýhodnější pozici na startu. Mohl by tedy využít teoreticky nejvýhodnější strategii: start na střední směsi a ve 24. – 29. kole přezutí na tvrdou. Optimální strategie závodu na 67 kol však závisí na nepředvídatelném počasí. Pokud zaprší, deset nejlepších jezdců na roštu by nemuselo začít s pneumatikami, na nichž dosáhli nejlepšího času v Q2. Ani by nemuseli použít víc než jednu směs.
Pokud však zůstane sucho s podmínkami podobnými jako ve druhém tréninku, platila by za nejlepší volbu výše uvedená varianta. Jen o něco pomalejší by měla být další verze jedné výměny kol pro ty, kteří odstartují na měkké směsi. Ti by měli nasadit tvrdou směs někdy mezi 18. – 22. kolem.
Případná dvojí zastávka bude rozhodně pomalejší. Ovšem je třeba mít na paměti, že degradace pneumatik může být větší, než se předpokládá. Třeba v případě, že bude tepleji.
Pro vývoj VC Německa bude klíčové počasí. Sobotní trénink i kvalifikace se odehrály na suchu, i když při nižších teplotách než páteční tréninky. Další otázkou je, co po technických problémech v kvalifikaci předvede Ferrari, jehož jezdci startují z nelichotivých pozic: 10. Leclerc a 20. Vettel. Z první desítky vyrazí do závodu na střední směsi Hamilton, Bottas a Leclerc. Zajímavé také je, že v první desítce jsou zástupci osmi týmů a čtyř dodavatelů motorů.
Nejvíc souvislých kol zatím ujeli na tvrdé směsi Kvjat a Norris (22), na střední Hamilton (20) a na měkké Grosjean (20). Nejlepších časů dosáhli na tvrdé směsi Bottas (1:14,467), na střední Hamilton (1:12,149) a na měkké rovněž Hamilton (1:11,767).
„V této sezoně zatím nikdo nemá zkušenosti s použitím pneumatik do mokra během závodu. Teoreticky jsou nejblíž optimální variantě jezdci Mercedesu, mezi nimiž bude Verstappen na měkké a pro start výhodnější směsi. Ale i loni se na Hockenheimringu ukázalo, že tento závod může být nepředvídatelný,“ zdůrazňuje Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.
Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci k dispozici.