Počasí a kluzký asfalt týmům zamotaly hlavu
Pirelli – strategie pro závod
Odborníci Pirelli se shodují, že máme před sebou jeden z nejnáročnějších závodů, pokud se týká předvídání strategie. Nejdůležitější bude důkladně sledovat měnící se povětrnostní podmínky.
Asfaltový povrch okruhu je zcela nový a extrémně kluzký. Kolik přilnavosti nakonec v závodě nabídne, to zůstává tajemstvím i po kvalifikaci. Počasí je totiž stále velkou neznámou. V sobotu bylo velmi chladno a místy déšť, předpověď pro neděli je nejistá.
Ostatně mezi jednou a dvěma zastávkami by zase neměl být tak velký rozdíl. Na papíře je varianta se dvěma výměnami kol o něco rychlejší, ale týmy raději dávají přednost jediné zastávce. Otázkou je, kolik vydrží měkká směs pneumatik. Zatím se zdá její využití téměř nemožné, pokud se teplotou nezmění její vysoké drolení.
Teoreticky by měla být nejrychlejší varianta se dvěma zastávkami, se dvěma úseky na měkké sadě po 16 kolech a jedním na střední směsi na 26 kol. Pokud by bylo drolení pneumatik stále vysoké, je možné první zastávku uspíšit a jet dva úseky na střední směsi.
Kdyby se v Istanbulu výrazně oteplilo, bylo by možné využít i tvrdé pneumatiky. Musíme vzít v úvahu i fakt, že závod startuje o dvě hodiny dřív než kvalifikace, která byla navíc na 45 minut přerušená. V souboji s časem jezdci využili pouze pneumatiky přechodné a do mokra. Teplota tratě byla pouhých 12 °C.
Zajímavé bylo, že ve všech třech trénincích i prvních dvou částech kvalifikace byl nejrychlejší Verstappen. V rozhodujícím souboji o postavení na startu ho však zázračně předstihl Stroll z týmu Racing Point.
Podle pravidel nelze nyní nastavení vozu změnit, i když podmínky během závodu mohou být zcela odlišné. Volba pneumatik je však volná.
Následující infografika mimo jijné prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.
Zdroj: Pirelli. Úvodní foto: Pirelli.