Rekordní spotřeba 97 sad pneumatik čtyř specifikací
VC Německa – analýza Pirelli
Max Verstappen předvedl parádní kousek. Vyhrál chaotickou VC Německa i s pěti zastávkami v boxu! Všechny prognózy přišly vniveč kvůli počasí, které si s jezdci pohrávalo jako s loutkami. Mnozí z nich na to doplatili.
Po dvou horkých dnech se jelo na mokru téměř až do cíle. Vedlo to k chaotickému závodu s více zastávkami a čtyřnásobným vyjetím zpomalovacího vozu. Jezdec Red Bullu zvládl nástrahy nejlépe a s pěti výměnami kol projel vítězně cílem. Druhý dojel po startu z posledního místa Vettel, třetí čerstvý otec Kvjat.
Během závodu na 64 kol týmy použily kvůli proměnlivým povětrnostním podmínkám pestrou škálu strategií od tří do šesti zastávek. S výjimkou hladkých pneumatik s tvrdou směsí byly použity všechny zbývající varianty. Celkem jsme zaznamenali 78 zastávek a jezdci spotřebovali 97 sad pneumatik. Po třech zaváděcích kolech všichni odstartovali na gumách do mokra. Potom týmy reagovaly na změnu přilnavosti. Načasování konečné zastávky pro hladké pneumatiky se nakonec ukázalo pro výsledek závodu jako rozhodující.
Býček Daniil Kvjat (Toro Rosso) a býk Max Verstappen (Red Bull) září štěstím na pódiu
Vedoucí jezdec šampionátu dvakrát vyjel z tratě a na cestě k 11. místu zastavil celkem šestkrát. Díky penalizaci jezdců Alfy Romeo se pak dočkal alespoň dvou bodů.
Tvrdé pneumatiky se během závodu vůbec nepoužily. Pouze pět jezdců včetně vítěze zkusilo na omezený počet kol střední směs, protože měkká byla ve vlhkých a chladných podmínkách lepší. Na měkkých jeli v závěru všichni a Verstappen zajel na této sadě nejrychlejší kolo závodu.
Nejvíc se během závodu používaly pneumatiky do přechodných podmínek a ty do mokra se uplatnily v úvodu velké ceny.
Nejlepšího času na střední směsi pneumatik dosáhl Verstappen výkonem 1:41,121, na měkké byl nejrychlejší rovněž Verstappen výkonem 1:16,645. Na pneumatikách do přechodných podmínek byl nejrychlejší Vettel časem 1:27,031, na gumách do mokra Hamilton výkonem 1:34,720. Nejdelší úseky ujeli na střední směsi Bottas a Verstappen (čtyři kola), na měkké Stroll (20), na přechodné Albon a Hamilton (25) a na pneumatikách do mokra Magnussen (8).
Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.