Bottas zvítězil, ale nejrychlejší byl Norris
VC Rakouska – analýza Pirelli
Valtteri Bottas vyhrál svoji osmou velkou cenu a ujal se vedení ve světovém šampionátu. Jako jediný z jezdců na stupni vítězů k tomu využil teoreticky nejvýhodnější variantu jedné zastávky. Pomohla mu k tomu výměna kol při vyjetí safety caru.
Naopak při druhém, a ještě delším působení zpomalovacího vozu zůstal společně s týmovým kolegou na trati a soupeři proto byli v závěrečné fázi rychlejší. Klíčové pro vývoj závodu však bylo první vyjetí safety caru ve 26. kole. V tu chvíli si dojelo pro čerstvé pneumatiky 12 jezdců i za cenu dvojité zastávky v týmu.
Všichni zvolili pro další úsek tvrdou směs. S výjimkou Péreze, který vsadil na střední a na ní potom dojel až do cíle. Pro druhé a třetí místo si dojeli Leclerc a Norris, kteří dokonce během závodu použili všechny tři směsi pneumatik. Startovali na měkké použité v kvalifikaci, ve 26. kole přezuli na novou tvrdou a v 51. kole na střední.
Nejlepšího času dosáhl Norris až v posledním kole závodu a vyneslo mu to kromě bonusového bodu také první stupeň vítězů ve F1. Jen za poslední dvě kola dokázal stáhnout na Hamiltona téměř půldruhé vteřiny! Jeho čas byl na tisícinu vteřiny stejný jako loňský výkon Verstappena, ale na překonání stávajícího Räikkönenova rekordu nestačil.
Na tvrdých pneumatikách dosáhl nejlepšího času Bottas výkonem 1:07,657. Na střední směsi byl nejrychlejší Norris (1:07,475) a na měkké Vettel (1:08,623). Na tvrdé směsi ujeli nejdelší vzdálenost Gasly, Ocon, Hamilton, Bottas a Giovinazzi (30 kol), na střední Pérez (30) a na měkké Bottas, Hamilton, Sainz, Albon, Leclerc, Pérez a Norris (26). Jedinkrát u mechaniků zastavili Bottas, Hamilton, Pérez, Gasly a Ocon, dvakrát Leclerc, Norris, Sainz, Giovinazzi. Vettel a Latifi. Závod nedokončilo devět vozů.
Víc se dozvíte z následující infografiky.
Zdroj: Pirelli