Mercedes potkala radost i starost
VC Maďarska – 1. trénink
Hamilton sice vyhrál úvodní bod programu VC Maďarska, jenže Mercedes příliš důvodů k oslavám neměl. Bottas odjel jen dvě kola a pak se na jeho monopostu muselo přikročit k výměně motoru.
Bylo příjemných 26 stupňů, ale na obzoru strašily černé mraky. Předpověď nicméně tvrdila, že déšť se má okruhu vyhnout. Asfalt se zahřál na 36 stupňů.
Haas opět použil dvě odlišná nastavení, když Grosjean setrval u „australského“. U Alfy Romeo testoval Giovinazzi podobu zadního křídla pro vysokorychlostní tratě.
Oproti zvyklostem vyrazili okamžitě na dráhu i favorité. A hned poměřili síly na měkkých pneumatikách. Leclerc zaznamenal 1:19,63, Hamilton byl pomalejší o 32 a Vettel o 35 setin. Nepříjemnost potkala Bottase. Tým ho příliš pozdě informoval, že má zajet do boxů, takže patník na vjezdu do uličky minul v Hamiltonově stylu vlevo.
Valtteri Bottas v podstatě úvodní trénink odepsal
O slovo se přihlásil čerstvý vítěz z Německa Verstappen, když se blýskl výkonem 1:18,15. Hamilton ale dokázal být ještě o osm setin sekundy rychlejší. Následovali Vettel (+0,66), Leclerc (+0,88) a Magnussen (+1,20, na středních gumách). Leclerc se v páté zatáčce dostal do únikové zóny, avšak bez problémů pokračoval dále.
Po čtvrt hodině se ukázalo, že meteorologové se tentokrát sekli. Sainz ohlásil, že v páté zatáčce už prší. Nechtěně to potvrdil Stroll, který se roztočil na výjezdu ze šikany. Zatím ale vody nebylo tolik, aby to stálo za přezutí na přechodné pneumatiky.
Časy nadále padaly. Hamilton byl už na 1:17,233, pod 1:18 se dostal i Verstappen (+064), zatímco Gasly (+1,24), Vettel (+1,51) a Leclerc (+1,72) měli větší ztrátu.
Albon si postěžoval na špatnou ovladatelnost auta. Verstappen se ocitl ve smyku, údajně způsobeném větrem.
Max Verstappen se nevyvaroval několika chyb
Po půlhodině vybalili diváci deštníky a mechanici počali chystat obutí se vzorkem. Netýkalo se to již Bottase. Mercedes se rozhodl z „bezpečnostních důvodů“ vyměnit na jeho voze motor za jiný, už předtím používaný. Fin se mohl odebrat na oběd.
Role průzkumníka se ujal Leclerc. S přechodnými pneumatikami obkroužil kolo a zase vrátil. Také ostatní jen opatrně osahávali terén. Vypadalo to, že všichni čekají, až se přeháňka vzdálí. Pozoruhodný údaj svítil u Russella. Absolvoval sice již deset kol, ani jedno ale ještě nebylo měřené!
Krátce po polovině doby, vyměřené pro trénink, skutečně povrch oschnul natolik, že bylo opět možné nasadit slicky. Grosjean se na nich necítil právě nejlépe. „Mám všechno: přetáčivost, nedotáčivost. Je to, jako by byla křídla nastavená pro Monzu,“ sděloval na zeď.
Leclerc měl zaděláno na nejlepší čas, chyboval však ve dvanácté zatáčce. Rovněž Vettel nedotáhl svoje úsilí ke zdárnému konci. Po absolutně nejrychlejších prvním a druhém sektoru mu nakonec na Hamiltona chybělo 16 setin. Pérez nejprve roztočil svůj racing point a pak masivně probrzdil. Nejjistějším dojmem nepůsobil ani jeho kolega Stroll. Verstappen si ve čtvrté zatáčce lehce pošramotil přední křídlo.
Haasu mohl dělat radost alespoň Magnussen, držící se na páté příčce (+0,70) před Leclerkem. V první desítce se dále z příslušníků středu pole nacházeli oba mclareny, Hülkenberg a Räikkönen.
Závěrečná část probíhala již v relativním poklidu. Tisíce Poláků bouřlivě zdravily každý Kubicův průjezd, jejich miláček však bojoval pouze o to, aby neskončil poslední. V garáži McLarenu zkoumali technici, proč to Sainzovi najednou nejede.
Dalším výkrutem zaujal Verstappen. Vinu přičetl příliš „citlivému“ asfaltu. „Neuvěřitelné, pořád se jen kloužu,“ ulevil si.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:17,233 | 41 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:17,398 | + 0.165 | 28 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,399 | + 0.166 | 25 |
4. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:17,682 | + 0.449 | 25 |
5. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:17,942 | + 0.709 | 31 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:18,188 | + 0.955 | 29 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:18,417 | + 1.184 | 31 |
8. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:18,531 | + 1.298 | 34 |
9. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:18,702 | + 1.469 | 23 |
10. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,787 | + 1.554 | 32 |
11. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:18,894 | + 1.661 | 30 |
12. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,973 | + 1.740 | 32 |
13. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:18,982 | + 1.749 | 33 |
14. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:19,223 | + 1.990 | 28 |
15. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:19,325 | + 2.092 | 20 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:19,488 | + 2.255 | 24 |
17. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:19,649 | + 2.416 | 33 |
18. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:19,722 | + 2.489 | 34 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:20,322 | + 3.089 | 30 |
20. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 2 |