Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes potkala radost i starost

Mercedes potkala radost i starost

VC Maďarska – 1. trénink

Hamilton sice vyhrál úvodní bod programu VC Maďarska, jenže Mercedes příliš důvodů k oslavám neměl. Bottas odjel jen dvě kola a pak se na jeho monopostu muselo přikročit k výměně motoru.

Bylo příjemných 26 stupňů, ale na obzoru strašily černé mraky. Předpověď nicméně tvrdila, že déšť se má okruhu vyhnout. Asfalt se zahřál na 36 stupňů.

Haas opět použil dvě odlišná nastavení, když Grosjean setrval u „australského“. U Alfy Romeo testoval Giovinazzi podobu zadního křídla pro vysokorychlostní tratě.

Oproti zvyklostem vyrazili okamžitě na dráhu i favorité. A hned poměřili síly na měkkých pneumatikách. Leclerc zaznamenal 1:19,63, Hamilton byl pomalejší o 32 a Vettel o 35 setin. Nepříjemnost potkala Bottase. Tým ho příliš pozdě informoval, že má zajet do boxů, takže patník na vjezdu do uličky minul v Hamiltonově stylu vlevo. 

Valtteri Bottas v podstatě úvodní trénink odepsal

O slovo se přihlásil čerstvý vítěz z Německa Verstappen, když se blýskl výkonem 1:18,15. Hamilton ale dokázal být ještě o osm setin sekundy rychlejší. Následovali Vettel (+0,66), Leclerc (+0,88) a Magnussen (+1,20, na středních gumách). Leclerc se v páté zatáčce dostal do únikové zóny, avšak bez problémů pokračoval dále.

Po čtvrt hodině se ukázalo, že meteorologové se tentokrát sekli. Sainz ohlásil, že v páté zatáčce už prší. Nechtěně to potvrdil Stroll, který se roztočil na výjezdu ze šikany. Zatím ale vody nebylo tolik, aby to stálo za přezutí na přechodné pneumatiky.

Časy nadále padaly. Hamilton byl už na 1:17,233, pod 1:18 se dostal i Verstappen (+064), zatímco Gasly (+1,24), Vettel (+1,51) a Leclerc (+1,72) měli větší ztrátu.

Albon si postěžoval na špatnou ovladatelnost auta. Verstappen se ocitl ve smyku, údajně způsobeném větrem. 

Max Verstappen se nevyvaroval několika chyb

Po půlhodině vybalili diváci deštníky a mechanici počali chystat obutí se vzorkem. Netýkalo se to již Bottase. Mercedes se rozhodl z „bezpečnostních důvodů“ vyměnit na jeho voze motor za jiný, už předtím používaný. Fin se mohl odebrat na oběd.

Role průzkumníka se ujal Leclerc. S přechodnými pneumatikami obkroužil kolo a zase vrátil. Také ostatní jen opatrně osahávali terén. Vypadalo to, že všichni čekají, až se přeháňka vzdálí. Pozoruhodný údaj svítil u Russella. Absolvoval sice již deset kol, ani jedno ale ještě nebylo měřené!

Krátce po polovině doby, vyměřené pro trénink, skutečně povrch oschnul natolik, že bylo opět možné nasadit slicky. Grosjean se na nich necítil právě nejlépe. „Mám všechno: přetáčivost, nedotáčivost. Je to, jako by byla křídla nastavená pro Monzu,“ sděloval na zeď.

Leclerc měl zaděláno na nejlepší čas, chyboval však ve dvanácté zatáčce. Rovněž Vettel nedotáhl svoje úsilí ke zdárnému konci. Po absolutně nejrychlejších prvním a druhém sektoru mu nakonec na Hamiltona chybělo 16 setin. Pérez nejprve roztočil svůj racing point a pak masivně probrzdil. Nejjistějším dojmem nepůsobil ani jeho kolega Stroll. Verstappen si ve čtvrté zatáčce lehce pošramotil přední křídlo.

Haasu mohl dělat radost alespoň Magnussen, držící se na páté příčce (+0,70) před Leclerkem. V první desítce se dále z příslušníků středu pole nacházeli oba mclareny, Hülkenberg a Räikkönen.

Závěrečná část probíhala již v relativním poklidu. Tisíce Poláků bouřlivě zdravily každý Kubicův průjezd, jejich miláček však bojoval pouze o to, aby neskončil poslední. V garáži McLarenu zkoumali technici, proč to Sainzovi najednou nejede.

Dalším výkrutem zaujal Verstappen. Vinu přičetl příliš „citlivému“ asfaltu. „Neuvěřitelné, pořád se jen kloužu,“ ulevil si.
 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:17,233   41
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:17,398 + 0.165 28
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:17,399 + 0.166 25
4. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:17,682 + 0.449 25
5. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:17,942 + 0.709 31
6. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,188 + 0.955 29
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:18,417 + 1.184 31
8. Lando Norris McLaren Renault 1:18,531 + 1.298 34
9. Carlos Sainz McLaren Renault 1:18,702 + 1.469 23
10. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:18,787 + 1.554 32
11. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:18,894 + 1.661 30
12. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,973 + 1.740 32
13. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:18,982 + 1.749 33
14. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:19,223 + 1.990 28
15. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:19,325 + 2.092 20
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:19,488 + 2.255 24
17. George Russell Williams Mercedes 1:19,649 + 2.416 33
18. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:19,722 + 2.489 34
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:20,322 + 3.089 30
20. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes     2