Gaslyho šťastný zápis do statistik
VC Maďarska – 2. trénink
Odpolední trénink se vůbec nepovedl. Kvůli klimatickým podmínkám jeho větší část spadla pod stůl. Gaslyho náhodné prvenství má tak možná pozitivní hodnotu pro jeho psychiku, ale jinak z něj nelze na nic usuzovat.
Počasí se stále pohybovalo na pomezí sucha a mokra. Teplota vzduchu poklesla na 24, povrchu dráhy na 32 stupňů.
Do tréninku nastoupil od začátku Bottas, který musel ten předchozí po dvou instalačních kolech vzdát. Na vině byla porucha zapalování. V mezidobí dostal jeho mercedes nový motor. Přesněji řečeno staronový, protože byl již použit. Žádná penalizace tudíž za tuto operaci nehrozí.
Fin také ustavil základní čas 1:19,41, a to na středních pneumatikách. Rovněž ostatní pospíchali na vlhkou trať. Ta si záhy vybrala první oběť. Už po pěti minutách se v poslední zatáčce neudržel Albon a zahrabal se v kačírku. Byly vyvěšeny červené praporky a veškerý ruch utichl.
Po čtyřminutovém přerušení se pokračovalo. Piloti to neměli jednoduché, protože, jak oznámil Kvjat, obrubníky, umělá tráva a bílé čáry ukrutně klouzaly v důsledku lehkého poprchávání. Bottas dokonce označil okruh za nesjízdný.
Srážky naštěstí pozvolna ustávaly. Hamilton toho využil k zajetí výkonu 1:18,11 na tvrdých gumách. Na o stupeň měkčí směsi byli o šest setin zpět Verstappen a o sedmnáct Bottas. Ferrari se nacházelo daleko za špičkou – Leclerc na měkkých pneumatikách figuroval na sedmém a Vettel na tvrdých na třináctém místě.
Jako předzvěst simulace kvalifikace zajel Gasly na měkké směsi 1:17,85. Jenže déšť zase přidal na intenzitě a zahnal všechny účastníky do boxů.
Plány bylo třeba překopat. Místo honby za nejlepším časem byli početní diváci na tribunách svědky opatrné jízdy na přechodných pneumatikách. Postupně na nich vyjeli Bottas, Räikkönen, Giovinazzi, Kvjat, Pérez a Norris. Brzy ale toho zase nechali, protože to vypadalo, že pro změnu pršet přestává…
Tato fotografie snad nejlépe symbolizuje dojem, který druhý trénink zanechal
V polovině tréninku tak i nadále vedl Gasly před Verstappenem (+0,05), Hamiltonem (+0,14), Bottasem (+0,33), Ricciardem (+0,74), Räikkönenem (+0,82), Leclerkem (+0,99) a Hülkenbergem (+1,03). Na Norrisově voze se opravoval menší otvor v hydraulickém systému.
„Neustále mží. Je to svinsky nebezpečné. Riskujete, že si zničíte auto, aniž byste získali jakákoliv data,“ vysvětlil nulovou aktivitu na Hungaroringu Helmut Marko z Red Bullu. „Je to nuda,“ doplnil ho kolega Günther Steiner z Haasu.
Dvacet minut před koncem to nevydržel Vettel a vyrazil na obhlídku. Musel ale ohlásit, že v řadě úseků stojí poměrně vysoká vrstva vody. Našel i pár následovníků, z nichž Russell se hned sklouzl. Nic bohudíky netrefil.
Ale aspoň se něco dělo. Premiantem na mokru se zpočátku jevil Verstappen (1:32,74), což zase takové překvapení nebylo. Potom ho překonal o tři desetiny Bottas, ovšem za cenu, že párkrát se málem pakoval ven.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:17,854 | 16 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:17,909 | + 0.055 | 12 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:17,995 | + 0.141 | 15 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:18,184 | + 0.330 | 18 |
5. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:18,597 | + 0.743 | 13 |
6. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,682 | + 0.828 | 25 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:18,852 | + 0.998 | 21 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:18,892 | + 1.038 | 14 |
9. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:18,909 | + 1.055 | 25 |
10. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:18,957 | + 1.103 | 22 |
11. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:19,149 | + 1.295 | 19 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,178 | + 1.324 | 21 |
13. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:19,254 | + 1.400 | 24 |
14. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:19,398 | + 1.544 | 22 |
15. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:19,721 | + 1.867 | 13 |
16. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:19,774 | + 1.920 | 14 |
17. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:19,889 | + 2.035 | 14 |
18. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:20,401 | + 2.547 | 6 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:20,439 | + 2.585 | 15 |
20. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 2 |