Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gaslyho šťastný zápis do statistik

Gaslyho šťastný zápis do statistik

VC Maďarska – 2. trénink

Odpolední trénink se vůbec nepovedl. Kvůli klimatickým podmínkám jeho větší část spadla pod stůl. Gaslyho náhodné prvenství má tak možná pozitivní hodnotu pro jeho psychiku, ale jinak z něj nelze na nic usuzovat.

Počasí se stále pohybovalo na pomezí sucha a mokra. Teplota vzduchu poklesla na 24, povrchu dráhy na 32 stupňů.

Do tréninku nastoupil od začátku Bottas, který musel ten předchozí po dvou instalačních kolech vzdát. Na vině byla porucha zapalování. V mezidobí dostal jeho mercedes nový motor. Přesněji řečeno staronový, protože byl již použit. Žádná penalizace tudíž za tuto operaci nehrozí.

Fin také ustavil základní čas 1:19,41, a to na středních pneumatikách. Rovněž ostatní pospíchali na vlhkou trať. Ta si záhy vybrala první oběť. Už po pěti minutách se v poslední zatáčce neudržel Albon a zahrabal se v kačírku. Byly vyvěšeny červené praporky a veškerý ruch utichl.

Po čtyřminutovém přerušení se pokračovalo. Piloti to neměli jednoduché, protože, jak oznámil Kvjat, obrubníky, umělá tráva a bílé čáry ukrutně klouzaly v důsledku lehkého poprchávání. Bottas dokonce označil okruh za nesjízdný.

Srážky naštěstí pozvolna ustávaly. Hamilton toho využil k zajetí výkonu 1:18,11 na tvrdých gumách. Na o stupeň měkčí směsi byli o šest setin zpět Verstappen a o sedmnáct Bottas. Ferrari se nacházelo daleko za špičkou – Leclerc na měkkých pneumatikách figuroval na sedmém a Vettel na tvrdých na třináctém místě.

Jako předzvěst simulace kvalifikace zajel Gasly na měkké směsi 1:17,85. Jenže déšť zase přidal na intenzitě a zahnal všechny účastníky do boxů.

Plány bylo třeba překopat. Místo honby za nejlepším časem byli početní diváci na tribunách svědky opatrné jízdy na přechodných pneumatikách. Postupně na nich vyjeli Bottas, Räikkönen, Giovinazzi, Kvjat, Pérez a Norris. Brzy ale toho zase nechali, protože to vypadalo, že pro změnu pršet přestává… 

Tato fotografie snad nejlépe symbolizuje dojem, který druhý trénink zanechal

V polovině tréninku tak i nadále vedl Gasly před Verstappenem (+0,05), Hamiltonem (+0,14), Bottasem (+0,33), Ricciardem (+0,74), Räikkönenem (+0,82), Leclerkem (+0,99) a Hülkenbergem (+1,03). Na Norrisově voze se opravoval menší otvor v hydraulickém systému.

Neustále mží. Je to svinsky nebezpečné. Riskujete, že si zničíte auto, aniž byste získali jakákoliv data,“ vysvětlil nulovou aktivitu na Hungaroringu Helmut Marko z Red Bullu. „Je to nuda,“ doplnil ho kolega Günther Steiner z Haasu.

Dvacet minut před koncem to nevydržel Vettel a vyrazil na obhlídku. Musel ale ohlásit, že v řadě úseků stojí poměrně vysoká vrstva vody. Našel i pár následovníků, z nichž Russell se hned sklouzl. Nic bohudíky netrefil.

Ale aspoň se něco dělo. Premiantem na mokru se zpočátku jevil Verstappen (1:32,74), což zase takové překvapení nebylo. Potom ho překonal o tři desetiny Bottas, ovšem za cenu, že párkrát se málem pakoval ven.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:17,854   16
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:17,909 + 0.055 12
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:17,995 + 0.141 15
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:18,184 + 0.330 18
5. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:18,597 + 0.743 13
6. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:18,682 + 0.828 25
7. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,852 + 0.998 21
8. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:18,892 + 1.038 14
9. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:18,909 + 1.055 25
10. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:18,957 + 1.103 22
11. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:19,149 + 1.295 19
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19,178 + 1.324 21
13. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:19,254 + 1.400 24
14. Carlos Sainz McLaren Renault 1:19,398 + 1.544 22
15. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:19,721 + 1.867 13
16. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:19,774 + 1.920 14
17. George Russell Williams Mercedes 1:19,889 + 2.035 14
18. Lando Norris McLaren Renault 1:20,401 + 2.547 6
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:20,439 + 2.585 15
20. Alexander Albon Toro Rosso Honda     2