Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jezdci volí ze tří nejtvrdších směsí pneumatik

Jezdci volí ze tří nejtvrdších směsí pneumatik

VC Belgie – Pirelli před závodem

Na přírodní trati ve Spa- Francorchampsu čeká velká výzva nejen jezdce, ale také dodavatele pneumatik. Trať bude prověrkou jejich odolnosti a správné volby strategie.

Pirelli přivezlo nejtvrdší směsi z letošní nabídky P Zero – C1, C2 a C3 jako tvrdou (bílá), střední (žlutá) a měkkou (červená). Okruh je známý extrémními požadavky na pneumatiky díky proměnlivým podmínkám. A také díky slavným pasážím, jakými jsou Eau Rouge nebo Raidillon, kde jsou vozy i jezdci vystaveni v krátkém úseku široké škále sil G.

Na nejdelším okruhu v seriálu (7004 metrů) se pojede jen 44 kol. Důležitější však je, že zatímco v jedné části tratě může pršet, druhá zůstane úplně suchá. Nejednou jsme toho byli svědky. Přesto většina závodníků uvádí Spa jako svůj nejoblíbenější okruh. Totéž platí pro dodavatele pneumatik, které jsou vystaveny velkým silám ze všech směrů: bočního, podélného i svislého.

V loňském roce byly nominovány střední, měkké a superměkké pneumatiky. Letošní výběr pro Belgii je obecně tvrdší a víc rozložený. C1 a C2 jsou o něco měkčí než jejich tvrdé a střední ekvivalenty v roce 2018 a C3 má blízko k loňské měkké směsi.

Loni většina jezdců zvolila taktiku jedné zastávky s výměnou ze superměkké na měkkou směs. Výraznou výjimkou byl Bottas, který dojel čtvrtý se dvěma zastávkami. Po mokré kvalifikaci se jel závod na suchu, ale ovlivnilo ho brzké vyjetí zpomalovacího vozu.

Nominovali jsme tři nejtvrdší směsi – poněkud jinou variantu než v minulém ročníku. Podobná volba v Silverstone vedla k velmi vyrovnanému závodu. Lewis Hamilton potom na konci životnosti dobře používaných pneumatik dokonce zajel nejrychlejší kolo v závodě. Toto je trať, na níž je možné předjíždět. Za určitých okolností se proto může vyplatit i agresivní strategie,“ očekává Mario Isola, šéf Pirelli pro F1 a automobilové závody.

Podívejme se, jaké pneumatiky mají pro belgický víkend jednotliví jezdci k dispozici.