F1 čeká boj o budoucnost motorů
Ferrari a Mercedes proti Red Bullu.
Není překvapením, že když přijde řeč na budoucnost motorů F1, tři v současnosti nejsilnější týmy se absolutně neshodnou. Mercedes a Ferrari jsou na jedné straně barikády a Red Bull na opačné. Red Bull Racing, jako nejsilnější z týmů nevyrábějících vlastní motor a současně největší ze zákaznických, trvá na tom, že nejpozději v roce 2021 musejí být motory levnější a hlavně mnohem jednodušší než stávající a v ideálním případě i přibližně stejně výkonné.
"Ano, ale ne jenom proto, že by to nevyhovovalo Red Bullu, ale protože to poškodí budoucnost F1," řekl Dietrich Mateschitz, spolumajitel společnosti Red Bull, když se ho novináři zeptali, zda by v případě zachování současné situace mohl z F1 stáhnout oba své týmy. "Závody jsou vzrušující, pouze pokud je ve sportu konkurence. Když o vítězství bojují pouze dva jezdci z jednoho týmu, sport to zabíjí. Ale když je to souboj dvou týmů, není to o moc lepší."
Ředitel Mercedes AMG High Performance Powertrains, dceřiné společnosti Mercedesu vyrábějící motory F1, to vidí trochu jinak. Je možné, že pohonné jednotky budou odlehčené o MGU-H, ale je nezbytné, aby byly nacpané technologiemi budoucnosti, ať to stojí, co to stojí.
"Musíme si být jisti, že technologie zavedená v F1 v roce 2021 bude mít náskok před soudobým světem silničních automobilů a možná to bude něco, co se v roce 2026 bude objevovat na autosalonech," řekl Andy Cowell. "Kromě toho vznikne skupina lidí, kteří asi nebudou z F1, a my nepotřebujeme být členem této skupiny, jež využije své znalosti o zvuku motorů a zjistí, jak potěšit uši fanoušků. Kromě toho se budou dělat studie v oblastech, v nichž budeme zapojeni. Tedy ve věcech jako odstranění MGU-H a jedno turbo versus dvojité turbo."
Když F1 přecházela z 2,4litrových motorů V8 na 1,4litrové motory V6 se složitějšími hybridními technologiemi, bývalé vedení Ferrari z toho nebylo úplně nadšené. Současný generální ředitel automobilky ale bude lobovat za zachování hybridů. Návrat k velkým atmosférickým motorům by prý byl zpátečnický.
"Nedávno jsem Liberty řekl, že podle mého názoru by pohonná jednotka popírající vývoj technologií byla velkou chybou. Buď s vývojem uděláme něco chytrého a budeme konzistentní, nebo na to rovnou zapomeňme. Tato jednoduchá řešení, odstranit hybridní část motoru, vrátit se k atmosférickým dvanáctiválcům, to vše je již dnes minulostí," řekl Sergio Marchionne.
Marchionne také potvrdil, že Scuderia přišla o svého šéfdesignéra motorů. Lorenzo Sassi bude svou kariéru rozvíjet na jiném místě.
"Ano, ale ne jenom proto, že by to nevyhovovalo Red Bullu, ale protože to poškodí budoucnost F1," řekl Dietrich Mateschitz, spolumajitel společnosti Red Bull, když se ho novináři zeptali, zda by v případě zachování současné situace mohl z F1 stáhnout oba své týmy. "Závody jsou vzrušující, pouze pokud je ve sportu konkurence. Když o vítězství bojují pouze dva jezdci z jednoho týmu, sport to zabíjí. Ale když je to souboj dvou týmů, není to o moc lepší."
Ředitel Mercedes AMG High Performance Powertrains, dceřiné společnosti Mercedesu vyrábějící motory F1, to vidí trochu jinak. Je možné, že pohonné jednotky budou odlehčené o MGU-H, ale je nezbytné, aby byly nacpané technologiemi budoucnosti, ať to stojí, co to stojí.
"Musíme si být jisti, že technologie zavedená v F1 v roce 2021 bude mít náskok před soudobým světem silničních automobilů a možná to bude něco, co se v roce 2026 bude objevovat na autosalonech," řekl Andy Cowell. "Kromě toho vznikne skupina lidí, kteří asi nebudou z F1, a my nepotřebujeme být členem této skupiny, jež využije své znalosti o zvuku motorů a zjistí, jak potěšit uši fanoušků. Kromě toho se budou dělat studie v oblastech, v nichž budeme zapojeni. Tedy ve věcech jako odstranění MGU-H a jedno turbo versus dvojité turbo."
Když F1 přecházela z 2,4litrových motorů V8 na 1,4litrové motory V6 se složitějšími hybridními technologiemi, bývalé vedení Ferrari z toho nebylo úplně nadšené. Současný generální ředitel automobilky ale bude lobovat za zachování hybridů. Návrat k velkým atmosférickým motorům by prý byl zpátečnický.
"Nedávno jsem Liberty řekl, že podle mého názoru by pohonná jednotka popírající vývoj technologií byla velkou chybou. Buď s vývojem uděláme něco chytrého a budeme konzistentní, nebo na to rovnou zapomeňme. Tato jednoduchá řešení, odstranit hybridní část motoru, vrátit se k atmosférickým dvanáctiválcům, to vše je již dnes minulostí," řekl Sergio Marchionne.
Marchionne také potvrdil, že Scuderia přišla o svého šéfdesignéra motorů. Lorenzo Sassi bude svou kariéru rozvíjet na jiném místě.