Atraktivní bitvu zvládl nejlépe Japonec
Monza – 2. závod
V nedělním sprintu stál po osmém místě v hlavním závodě na čelní příčce startovního roštu Scherer. Společně s bílo-modrým monopostem sdílel první řadu Lawson a ze třetí pozice vyrážel Hughes.
Co se složení včerejšího pódia týče, Cunodovi patřila na startu po otočení nejlepší osmičky 6. příčka, Daruvalovi 7. a sobotnímu vítězovi Švarcmanovi 8. Někteří z elitních jezdců na tom ale byli po sobotních nesnázích ještě hůře. Lundgaard startoval 13., Armstrong 21. a Vips zahajoval závod dokonce až z 26. příčky.
Na rozdíl od hlavního závodu víkendu tentokrát čítal startovní rošt o jeden vůz méně. Po sobotní hrůzostrašné nehodě, při níž utrpěl zlomeninu obratle, totiž chyběl Peroni a do boje o další body se tak vydalo jen 29 formulí.
Příroda ale v neděli jezdcům nachystala o něco obtížnější podmínky než o den dříve. Trať byla totiž přes noc zkrápěna deštěm a jelikož do startu úvodního závodu dne nestihla uschnout, proběhl start na mokrém povrchu.
Nejlépe si s ním poradil Hughes, který bleskově vystřelil ze svého stání a ze 3. místa se ujal vedení. Scherer udržel po úvodní šikaně alespoň druhou pozici, i ta se však ocitla v ohrožení ze strany Piqueta. Brazilec ale vyjel v první zatáčce ven z dráhy a propadl se až na 6. příčku. Na třetí pozici se posunul další skvělý startér Cunoda a ze druhého místa startující Lawson figuroval na 4. místě.
Úvodní metry se ale rovněž neobešly bez problémů. Hned několik závodníků totiž projelo šikanu rovně a došlo také ke kolizi mezi Beckmannem a Armstrongem. Pilot stáje ART Grand Prix poslal Novozélanďana do hodin, přičemž si poškodil přední přítlačné křídlo a na konci úvodního kola musel navštívit své mechaniky.
Po vynikajícím úvodním kole pokračoval Cunoda ve svém tažení i ve druhém okruhu. Zde se totiž posunul na druhé místo, když v první zatáčce pokořil Scherera. Ani toto ovšem japonskému závodníkovi nestačilo a v nadcházejících kolech Hughesovi pořádné zatápěl. S vedoucím tandemem navíc stále držel krok i Scherer a přibližoval se také Lawson.
V pátém kole nabídl třetí Švýcar jezdci stáje MP Motorsport příležitost k posunu. Byl totiž příliš široký v Parabolice a Lawson se mu v první zatáčce dalšího kola pokusil provizorní bronz vyrvat z rukou. Jeho záměr se ale v tento okamžik zatím realizovat nepodařilo.
V nedělním sprintu si jezdci F3 museli poradit s mokrou tratí
Mezitím Hughes ukazoval, jak velká je jeho chuť po zisku druhého letošního prvenství a vyjel si před Cunodou již 1,5sekundový náskok. Japonec se krom toho musel hodně koukat do zpětných zrcátek, neboť Scherer s Lawsonem byli velice blízko a ze své ztráty navíc začal ukrajovat i pátý Verschoor.
V úvodu 8. kola se navíc Cunodova stříbrná příčka otřásla. Zálusk si na ni totiž dělal Scherer a pokusil se v šikaně o útok. Ten ale úspěšný nebyl a ve Variante della Roggia se naopak musel bránit pokusům Lawsona.
Scherer se ale velmi rychle opět dotáhl na Cunodu a v úvodní šikaně 10. kola se pustil do dalšího pokusu o předjetí. Ten ale v tomto případě skončil ještě hůře než kolo předtím. Švýcarský závodník byl totiž o něco delší a jeho chyby dokázal využít v Curva Grande Lawson, který jej tak sesadil z pódiových pozic.
Tato situace hrála Cunodovi do karet. Jezdec stáje Jenzer Motorsport totiž dokázal soupeřům odjet a dokonce se mu dařilo i zmenšovat rozestup mezi ním a lídrem Hughesem, který se v jednu chvíli přiblížil dokonce až ke třem sekundám.
V 11. kole pokračoval Schererův propad a po předjížděcím manévru ze strany Verschoora najednou po startu z první příčky kroužil až jako pátý. Mezitím trať stále více osychala a došlo k prvnímu přezutí na hladké pneumatiky. Zariskovat se rozhodl v hloubi výsledkové listiny jedoucí Fernández. Ke slovu přišly také penalizace. Pětisekundovým trestem za získání výhody výjezdem mimo trať totiž komisaři obdarovali Viscaala z HWA.
I nadále bylo pořádné horko Schererovi. Ten se totiž nyní ocitl na mušce Pulciniho a domácí závodník se ve Varinate della Roggia pokusil o zisk jeho pozice. Z této bitvy ale odešel jako poražený, neboť byl příliš dlouhý a musel si svůj průjezd tímto úsekem prodloužit výletem za limity tratě.
Zároveň se ale také pořádně zamotávala zprvu jasná situace v boji o vítězství. Cunoda totiž najednou kroužil za Hughesem s rozestupem menším než jedna sekunda. Japonec se navíc za zády svého soka dlouho nezdržoval a v 15. kole od něj v úvodní šikaně převzal vedení závodu.
Hezké chvíle navíc nezažíval ani Hughesův týmový kolega Viscaal. Nizozemský závodník se totiž v úvodní šikaně roztočil po kontaktu ze strany Natoriho. Pilot Carlinu působil dojmem, že si na jezdce HWA zasedl. O kolo později se totiž dostal v úvodní šikaně do křížku s dalším z nich, tentokrát s Andresem. Japonec byl později za oba incidenty potrestán a zatímco v prvním případě vyfasoval deset sekund, ve druhém pět. Natori byl navíc nucen měnit přední přítlačné křídlo a při té příležitosti se i on rozhodl přezout na suché pneumatiky. Jeho ztráta ale byla již příliš veliká na to, aby se mu tento risk vyplatil.
S penalizací se ale musel vypořádat i Hyman. Ten se stejně jako před ním Viscaal provinil překračováním traťových limitů. U Jihoafričanova týmového kolegy pak stále pokračoval jeho pád pořadím, když si s ním konečně poradil Pulcini.
Drama přitom neutichalo ani na čele. Zde se totiž v poslední zatáčce 16. kola pokusil vrátit na první místo Hughes a na okamžik se mu to skutečně podařilo. Cunoda si ale vzápětí vzal první místo zpět. Britský závodník navíc neudržel do cíle ani druhou pozici. Z té ho totiž v 18. kole sesadil Lawson a juniorský program Red Bullu tak mohl slavit dvojité vítězství.
Hughes se musel spokojit se třetí příčkou. Čtvrtý dojel Verschoor, pátý nakonec Piquet, šestý Pulcini, Schererův propad se zastavil na 7. příčce a bod si připsal za 8. míso také sobotní vítěz Švarcman. Rus ale rozhodně smutnit nemusel, neboť svůj náskok v šampionátu navýšil na 33 bodů a do závěrečného podniku na domácí půdě v Rusku tak bude vstupovat v obzvláště výhodné pozici. Ohrozit jej bude moci již jen týmový kolega Daruvala.
Průběžné pořadí (14/16): 1. Švarcman 180, 2. Daruvala 147, 3. Vips 122, 4.Armstrong 119, 5. Lundgaard 97, 6. Piquet 90, 7. Hughes 74, 8. Cunoda 67, 9. Pulcini 66, 10. Fewtrell 57, 11. Lawson 40, 12. Verschoor 31, 13. Beckmann 20, 14. Kari 15, 15. Viscaal 10, 16. Drugovich 8, 17. Scherer 7, 18. Zendeli 6, 19. Sargeant 5, 20. Peroni 5, 21. Laaksonen 2, 22. Natori 1.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Juko Cunoda | Jenzer | Mecachrome | 41:11,470 | 22 | 25 |
2. | Liam Lawson | MP Motorsport | Mecachrome | 41:12,782 | 22 | 18 |
3. | Jake Hughes | HWA Racelab | Mecachrome | 41:13,488 | 22 | 15 |
4. | Richard Verschoor | MP Motorsport | Mecachrome | 41:14,273 | 22 | 12 |
5. | Pedro Piquet | Trident | Mecachrome | 41:18,331 | 22 | 10 |
6. | Leonardo Pulcini | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 41:19,400 | 22 | 8 |
7. | Fabio Scherer | Sauber Junior Team | Mecachrome | 41:25,799 | 22 | 6 |
8. | Robert Švarcman | Prema Powerteam | Mecachrome | 41:26,422 | 22 | 4 |
9. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | 41:26,489 | 22 | 2 |
10. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | 41:27,790 | 22 | 1 |
11. | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 41:27,887 | 22 | 0 |
12. | Felipe Drugovich | Carlin | Mecachrome | 41:30,755 | 22 | 0 |
13. | Jehan Daruvala | Prema Powerteam | Mecachrome | 41:33,843 | 22 | 0 |
14. | Marcus Armstrong | Prema Powerteam | Mecachrome | 41:34,987 | 22 | 0 |
15. | Niko Kari | Trident | Mecachrome | 41:36,571 | 22 | 0 |
16. | Devlin DeFrancesco | Trident | Mecachrome | 41:37,229 | 22 | 0 |
17. | Raoul Hyman | Sauber Junior Team | Mecachrome | 41:37,440 | 22 | 0 |
18. | Lirim Zendeli | Sauber Junior Team | Mecachrome | 41:41,737 | 22 | 0 |
19. | Je Jifei | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 41:46,895 | 22 | 0 |
20. | Simo Laaksonen | MP Motorsport | Mecachrome | 41:47,882 | 22 | 0 |
21. | Max Fewtrell | ART Grand Prix | Mecachrome | 41:48,798 | 22 | 0 |
22. | Keyvan Andres | HWA Racelab | Mecachrome | 41:50,312 | 22 | 0 |
23. | Giorgio Carrara | Jenzer | Mecachrome | 41:55,772 | 22 | 0 |
24. | Andreas Estner | Jenzer | Mecachrome | 41:58,708 | 22 | 0 |
25. | Alessio Deledda | Campos | Mecachrome | 42:28,402 | 22 | 0 |
26. | Sebastian Fernandez | Campos | Mecachrome | 42:49,445 | 22 | 0 |
27. | Bent Viscaal | HWA Racelab | Mecachrome | 40:11,273 | 21 | 0 |
28. | David Beckmann | ART Grand Prix | Mecachrome | 41:56,410 | 21 | 0 |
29. | Tepej Natori | Carlin | Mecachrome | 42:19,557 | 21 | 0 |