Pouze Leclerc použil kombinaci měkké a tvrdé směsi
VC Itálie – analýza Pirelli
Charles Leclerc z týmu Ferrari vyhrál druhý závod za sebou, když dokonale využil start z pole position. Jako jediný zvolil strategii jedné zastávky s přezutím z měkké na tvrdou směs pneumatik.
Musel ovšem odrazit trvalý tlak jezdců Mercedesu, kteří mu byli po celý závod v patách se ztrátou maximálně dvou vteřin. Rudé ferrari dovezl v Monze vítězně do cíle poprvé od roku 2010. Jezdci za ním měli podobnou taktiku, ale místo tvrdé směsi použili pro druhou část závodu střední variantu.
Mercedes se rozhodl zaútočit tím, že Lewise Hamiltona povolal do boxu o kolo dřív. Monačanovi však jeho tempo stačilo k tomu, aby se po zastávce o kolo později vrátil zpátky před největšího soupeře. Své těsné vedení pak bránil až do cíle.
Hamilton se nakonec rozhodl pro druhou zastávku. Obul měkkou směs a dojel na ní pro nejrychlejší kolo závodu. Mělo hodnotu 1:21,779 minuty a jednalo se tedy o nejlepší čas na kolo od roku 2005.
Dobrý výkon podal také Max Verstappen. Po startu z poslední pozice musel kvůli kolizi zastavit v boxu už po prvním kole. Potom byla jeho taktika prakticky totožná s Valtterim Bottasem, protože ve 27. kole měnil pneumatiky z měkkých na střední. Osmým místem za dané situace vytěžil maximum.
Na tvrdých pneumatikách dosáhl nejlepšího času Leclerc výkonem 1:23,009 minuty. Na střední směsi byl nejrychlejší Vettel 1:22,799 a na měkké Hamilton 1:21,779. Na tvrdé směsi ujel nejdelší vzdálenost Leclerc (33 kol), na střední Giovinazzi (31) a na měkké Ricciardo (30). Dvakrát u mechaniků zastavili Hamilton, Verstappen, Vettel, Grosjean, Kubica a Magnussen, všichni ostatní jeli s jednou výměnou kol.
Víc se dozvíte z následující infografiky.